کد خبر: ۱۳۳۳
۲۳:۲۶
۱۱ مرداد ۱۴۰۳
۲۳:۲۶
۱۱ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۳

سیمون بایلز کیست و چگونه به ورزشکاری ثروتمند تبدیل شد؟

سیمون بایلز کیست و چگونه به ورزشکاری ثروتمند تبدیل شد؟
ژیمناست آمریکایی یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ جهان به حساب می‌آید که ارزش خالص املاکش بیش از ۱۵ میلیون دلار است.

راستان |  ژیمناست آمریکایی یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ جهان به حساب می آید که ارزش خالص املاکش بیش از ۱۵ میلیون دلار است.

سیمون بایلز سه شنبه شب پنجمین مدال طلایش را در بازی های المپیک به دست آورد. ستاره آمریکایی با درخشش توانست تیم ملی کشورش را قهرمان ژیمناستیک زنان در بازی های ۲۰۲۴ پاریس کند. او هشتمین مدالش را در المپیک بر گردن آویخت تا پرافتخارترین ژیمناست شود. بایلز تنها کارنامه موفقی ندارد بلکه درآمد بالایی نیز دارد. 

از سال ۲۰۲۴ ارزش خالص دارایی های ورزشکار آمریکایی به ۱۶ میلیون دلار رسید. این رقم فوق العاده به دوران درخشانی که در ژیمناستیک داشته است بر می گردد. شرکت های مختلفی با او قرارداد می بندند و اسپانسرش می شوند. بایلز به لطف موفقیت های زودهنگامش در ژیمناستیک به چنین درآمدی دست یافته است. او برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ توجه ها را به خود معطوف کرد، زمانی که اولین عنوانش را در بازی های ملی به دست آورد.

بایلز خیلی زود به یک ستاره در جهان ورزش تبدیل شد و توانست مدال های جهانی فراوانی را در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ کسب کند. با این حال در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود که به معنای واقعی شهرت بین المللی پیدا کرد. ژیمناست آمریکایی چهار مدال طلا بر گردن آویخت و یک برنز به دست آورد. او نامش را به عنوان یکی از بهترین ژیمناست های تمام ادوار بر سر زبان ها انداخت. 

سیمون بایلز کیست و چگونه به ورزشکاری ثروتمند تبدیل شد؟

تاثیر تجاری 

موفقیت بایلز در ژیمناستیک درهای زیادی را برای امضای قرارداد با اسپانسر ها باز کرد. این موضوع موجب شد درآمدش به شکل قابل توجهی افزایش یابد. برندهای بزرگ جهان بی صبرانه منتظر بستن قرارداد با چهره ای همچون بایلز بودند که ورزشکاری موفق، پرقدرت و عالی به حساب می آمد. یکی از بهترین توافق ها امضای قراداد با نایکی در سال ۲۰۱۵ بود. بایلز به یکی از ورزشکاران اصلی این برند تبدیل شد. همکاری اش با نایکی شامل شرکت در کمپین های مختلف بود.

برند چند ملیتی ویزا نیز روی بایلز تاثیر گذار بود. او به عنوان سفیر جهانی این برند در خیلی از کمپین های تبلیغاتی شرکت کرد. همکاری اش نه تنها درآمدش را بیشتر کرد بلکه شهرت بیشتری در دنیا کسب کرد. پس از موفقیت بایلز در ریو تصویرش روی کورن فلکس کیلوگ نقش بست که یک افتخار به حساب می آمد و چهره اش را به عنوان یک آیکون ورزشی برجسته کرد. او همچنین با ایرلاین یونایتد همکاری کرد و درآمدش بیشتر شد. 

به جز این اسپانسرهای مهم، بایلز با برندهای دیگری همچون هرشیز، اوبر ایتس، بیتس و کور پاور همکاری کرد. این توافق ها میلیون ها دلار ارزش داشت و او را به یکی از پر درآمد ترین ژیمناست ها و ورزشکاران دنیا تبدیل کرد. شهرت سیمون فراتر از ژیمناستیک رفت و موجب شد در رسانه ها، برنامه های تلویزیونی، مستند و مصاحبه های زیادی حاضر شود. 

داستانش در رسانه های مهمی منتشر شد و نشریه هایی همچون وگ و اسپورت ایلوستریتد به ستاره آمریکایی پرداختند. به نوشته ال اسپانیول، همچنین نت فلیکس اخیرا مستندی از او پخش کرد که به داستان زندگی اش در سال های اخیر می پردازد. این توافق های رسانه ای نه تنها شهرتش را بیشتر می کند بلکه به درآمدش نیز می افزاید. بایلز در شبکه های اجتماعی فعال است و سفرها، چالش ها و پیروزی هایش را به اشتراک می گذارد. 

درآمدزایی

فراتر از توافق های تجاری، بایلز از فرصت های کسب و کار استفاده می کند. در سال ۲۰۲۰ برند لباس ورزشی خودش را با همکاری اتلتا به راه انداخت. برند بایلز مجموعه ای متنوع از لباس های تمرین است که بازخورد خوبی از آن شده و موجب شده است در این زمینه پیشرفت زیادی کند. ستاره آمریکایی فعالیت های دیگری در زمینه کسب و کار دارد که به درآمدزایی بیشترش کمک می کنند.  

سیمون بایلز کیست و چگونه به ورزشکاری ثروتمند تبدیل شد؟

سلامت روان و حمایت خانواده 

او در جریان فینال تیمی به خاطر فشار بیش از حدی که رویش بود و احساس بدی که داشت از مسابقات کناره گیری کرد. در رقابت های انفرادی نیز تنها در بخش چوب موازنه شرکت کرد و مدال برنز به دست آورد

تصمیم بایلز بر اولویت دادن به سلامت روان در جریان بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نقش برجسته ای در دوران ورزشی اش داشت. با وجود این که کناره گیری از مسابقات ممکن بود به سرعت روی درآمدش تاثیر بگذارد اما دفاع از سلامت روان چهره اش را قدرتمندتر کرد. برندها و سازمان ها این حرکت را ارزشمند شمردند و این موضوع موجب شد درهای جدیدی به رویش باز شوند و فرصت های همکاری بیشتری نصیبش شود. 

ژیمناست آمریکایی به لطف نزدیکانش که از او مراقبت و حمایت می کنند در نوک قله ورزش مانده است. بایلز فرزند خانواده ای آشفته بود که با گذشت زمان به بزرگترین نقطه قوتش تبدیل شد. او دختر یک مادر معتاد بود. سیمون و سه خواهر و برادرش بخشی از کودکی شان را در خانه های گروهی گذراندند تا اینکه ران بایلز، پدربزرگ مادری اش و نلی کایتانو،  دومین همسر ران سرپرستی سیمون و خواهر کوچکش آدریا را بر عهده گرفتند. 

برای بایلز پدر و مادرش همه چیز او هستند. آن ها به سیمون فرصت دوباره ای دادند و او هر روز از پدر و مادرش قدردانی می کند. زمانی که بایلز شش ساله بود پدر و مادرش او را به مسابقات ژیمناستیک در فضای باز بردند. در آنجا مربی متوجه استعداد سیمون شد و از پدر و مادرش خواست او را در کلاس ها ثبت نام کنند. 

در حال حاضر همسرش، جاناتان اوونز (بازیکن لیگ فوتبال آمریکایی) یکی دیگر از ستون های زندگی سیمون است. آن ها در سال ۲۰۲۰ از طریق یکی از برنامه های آشنایی همدیگر را شناختند. با این حال خیلی زود همدیگر را از نزدیک دیدند و بحران کرونا موجب شد نخستین قرارهایشان اغلب مجازی باشد. آن ها در سال ۲۰۲۲ نامزد کردند و در آوریل سال ۲۰۲۳ ازدواج کردند. ماه می همان سال در کابو سن لوکاس مکزیک جشن بزرگی گرفتند. 

ریچل مور بهترین دوستش است. آن ها از شش سالگی در کلاس  های ژیمناستیک همدیگر را شناختند. این دوستی در طول این سال ها ادامه یافت و آن ها را جدا نشدنی کرد. سسیل و لوران، مربیانش در زندگی بایلز نقش مهمی داشتند. سسیل، ژیمناست بازنشسته المپیکی فرانسه در سال ۲۰۰۴ به همراه همسرش لوران لندی (ژیمناست بازنشسته) به آمریکا مهاجرت کردند و توانستند پس از چند سال وارد تیم المپیک این کشور شوند. آن ها از سال ۲۰۱۷ هدایت بایلز را بر عهده گرفتند. 

مربی پیشین سیمون، ایمی بورمن بود که به فلوریدا نقل مکان کرد. نلی بایلز با زوج فرانسوی ملاقات کرد و مادر و دختر از ایده های آن دو که موجب می شد سیمون در اوج بماند به وجد آمدند. روبرت آندرو، کارشناس سلامت روان پس از المپیک توکیو بایلز را درمان کرد. او سیمون را الگویی عنوان کرد که به طور آشکار درباره مشکلاتش صحبت کرد و موجب شد دیگران نیز به این کار تشویق شوند. آندرو تلاش کرد بایلز اعتماد به نفسش را بازیابد و از کاری که انجام می دهد لذت ببرد. 

جماران

خواندنی‌ها

عکس مریم مومن، بازیگر سینما و تلویزیون با سهیل قاصدی...

بر اساس گزارش «آسوشیتدپرس»، مامور کهنه‌کار سازمان اطلاعات...

پس از حواشی دستگیری پاول دوروف مدیرعامل و بنیان‌گذار...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
ویدئو | جمله دور از انتظار الناز ملک به جواد عزتی! تصاویر | حامد بهداد در اکران مردمی «مفت‌بر» شوخی‌های زننده شوهرم در جمع جانم را به لبم رساند، طلاق می‌خواهم! اندریک (Endrick) ستاره ۱۷ ساله رئال‌مادرید ازدواج کرد، اما با شروطی عجیب! ماجرای «برایان جفری ریموند» دیپلمات آمریکایی که به بیش از ۲۰ زن تجاوز کرد؛ چیست؟ عکس | مریم مومن از همسرش رونمایی کرد؟! عکس |‌ پیام احساسی حسن یزدانی از فرانسه به مردم ایران ایرینا بولگار (Irina Bolgar) کیست؟ | زنی که مدعی مالکیت تلگرام شد خواص حنا چیست؟ فواید حنا را بدانید تا راز ماندگاری صدساله‌اش را کشف کنید! جزئیات جدید از فصل چهارم زخم کاری؛ دوئل مالک و سمیرا؟ غذا‌های فوق فرآوری شده چه بلایی بر سر ما می‌آورند؟ (ویدئو) نحوه بستن شال دور سر | با حجاب خوش‌استایل و روی مُد باشید ویدئو و عکس | ماجرای سرقت از منزل مجری سرشناس تلویزیون چه بود؟ ویدئو |‌ پاس زیبای طارمی، فرصت درخشانی که از دست رفت و اینزاگی را عصبانی کرد آخرین وضعیت تتلو در زندان؛‌ شرایط برای گیاه‌خواری او فراهم شد بازداشت داماد بعد از مرگ عجیب نوعروس؛ پای زن دیگری در میان است؟‌ عکس | خوش و بش اریک هالند با مهدی طارمی پایان شرارت‌های ۱۱ مرد خشن در پایتخت؛‌ به خاطر اینکه شبیه جغد هستم تتوی جغدی زدم! عکس‌های جذاب از پشت صحنه آخرین اجرای رستم و سهراب با حضور الناز شاکردوست و پردیس احمدیه یک توصیه مهم درباره مسواک زدن
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ گلشیفته فراهانی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ویلیام تل (William Tell) در فستیوال فیلم تورنتو درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ ویدئو | پستونک خوردن الیکا عبدالرزاقی در جوکر زنان!؛ خنده‌ی شدید احسان علیخانی پس از لالایی رپ ناهید مسلمی تصویر | مادر کریم باقری درگذشت ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری تصاویر | مستانه مهاجر، نفس بازغی و الناز حبیبی در اکران خصوصی «شه‌سوار» تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است جزییات قتل فجیع عیسی گل‌محمدی، قهران بوکس و سخنگوی فدراسیون؛ پلیس به دنبال دستگیری دو زن تصاویر | قتل فجیع استاد موسیقی دانشگاه تهران در ویلای رشت؛‌ یاسمین رحمتی کیست؟
پرطرفدارها
ویدئو | جمله دور از انتظار الناز ملک به جواد عزتی! تصاویر | حامد بهداد در اکران مردمی «مفت‌بر» شوخی‌های زننده شوهرم در جمع جانم را به لبم رساند، طلاق می‌خواهم! اندریک (Endrick) ستاره ۱۷ ساله رئال‌مادرید ازدواج کرد، اما با شروطی عجیب! ماجرای «برایان جفری ریموند» دیپلمات آمریکایی که به بیش از ۲۰ زن تجاوز کرد؛ چیست؟ عکس | مریم مومن از همسرش رونمایی کرد؟! عکس |‌ پیام احساسی حسن یزدانی از فرانسه به مردم ایران ایرینا بولگار (Irina Bolgar) کیست؟ | زنی که مدعی مالکیت تلگرام شد خواص حنا چیست؟ فواید حنا را بدانید تا راز ماندگاری صدساله‌اش را کشف کنید! جزئیات جدید از فصل چهارم زخم کاری؛ دوئل مالک و سمیرا؟ غذا‌های فوق فرآوری شده چه بلایی بر سر ما می‌آورند؟ (ویدئو) نحوه بستن شال دور سر | با حجاب خوش‌استایل و روی مُد باشید ویدئو و عکس | ماجرای سرقت از منزل مجری سرشناس تلویزیون چه بود؟ ویدئو |‌ پاس زیبای طارمی، فرصت درخشانی که از دست رفت و اینزاگی را عصبانی کرد آخرین وضعیت تتلو در زندان؛‌ شرایط برای گیاه‌خواری او فراهم شد بازداشت داماد بعد از مرگ عجیب نوعروس؛ پای زن دیگری در میان است؟‌ عکس | خوش و بش اریک هالند با مهدی طارمی پایان شرارت‌های ۱۱ مرد خشن در پایتخت؛‌ به خاطر اینکه شبیه جغد هستم تتوی جغدی زدم! عکس‌های جذاب از پشت صحنه آخرین اجرای رستم و سهراب با حضور الناز شاکردوست و پردیس احمدیه یک توصیه مهم درباره مسواک زدن