کد خبر: ۱۴۹۷
۰۲:۳۱
۲۰ مرداد ۱۴۰۳
۰۲:۳۱
۲۰ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۷

«گائل کاکوتا» ستاره جدید باشگاه استقلال کیست؟

«گائل کاکوتا» ستاره جدید باشگاه استقلال کیست؟
کاکوتا با استقبال رسمی مدیران باشگاه استقلال وارد تهران شد تا از فردا به تمرینات تیم فوتبال استقلال ملحق شود.

 راستان | گائل رومئو کاکوتا، هافبک ۳۳ ساله فرانسوی که پنج‌شنبه با امضای قرارداد رسمی به باشگاه استقلال پیوست، جمعه شب وارد تهران شد.

به گزارش راستان، کاکوتا با استقبال رسمی مدیران باشگاه استقلال وارد تهران شد تا از فردا به تمرینات تیم فوتبال استقلال ملحق شود.

بیوگرافی «گائل کاکوتا» ستاره جدید باشگاه استقلال

کاکوتا محصول آکادمی لانس و چلسی است و در رده بزرگسالان، در تیم‌های مختلفی از جمله چلسی، فولام، بولتون، لاتزیو، رایو وایکانو، سویا، دیپورتیوو لاکرونیا، لانس، آمیان و... به میدان رفته است.

این بازیکن یکی از جذاب‌ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران را طی سال‌های اخیر رقم زده که حالا همه علاقه‌مندان به فوتبال چشم انتظار حضور و نمایش او در استادیوم‌های مختلف ایران هستند.

بیوگرافی «گائل کاکوتا» ستاره جدید باشگاه استقلال

این ستاره جدید تیم استقلال پس از ورود به ایران در پیامی ویدئویی به هواداران گفت: «سلام بچه ها از اینکه به شما پیوستم خوشحالم. امیدوارم بتونیم تاریخ ساز بشبم. بزن بریم.»

بیوگرافی «گائل کاکوتا» ستاره جدید باشگاه استقلال

گائل رومئو کاکوتا مامبنگا متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۹۱ اهل جمهوری دموکراتیک کنگو است اما در لیل فرانسه به دنیا آمده است. 

کاکوتا پس از دیدن بازی عمویش برای ذخیر‌ه‌های لیل، فوتبال را در هفت سالگی آغاز کرد.

 او کار خود را با باشگاه محلی US Lille-Moulins آغاز کرد. در اولین بازی او با این باشگاه، آنها ۱–۱۷ شکست خوردند، با این حال، شکست برای او کافی نبود. او در سال ۱۹۹۹ به عنوان بازیکن جوان به لانس پیوست و پنج سال را در آنجا گذراند.

 در سال ۲۰۰۴، کاکوتا برای حضور در Centre de Préformation de Football در نزدیکی لیئون، که یک مرکز آموزشی منحصراً برای بازیکنانی بود که در منطقه نور-پا-دو-کاله پرورش یافته بودند، انتخاب شد. او دو سال را در این مرکز در روزهای هفته تمرین کرد و آخر هفته‌ها برای لانس بازی می‌کرد. یکی از مربیان او در این مرکز، یواخیم مارکس، بازیکن سابق لهستانی بود.

کاکوتا در سال ۲۰۰۷ به چلسی رفت و بازیکن باشگاه جوانان شد. او پس از اولین بازی ذخیره خود در کنار هم تیمی‌اش، میشائل بالاک، در چلسی تحت تحسین قرار گرفت. ملی پوش آلمانی به خبرنگاران گفت: «برو پسر فرانسوی را ببین، او ستاره است.» کاکوتا به زودی شروع به شکوفایی کرد و جایزه بهترین بازیکن آکادمی سال را پس از اولین فصل حضورش در چلسی به دست آورد. او همچنین پس از به پایان رساندن فصل به عنوان بهترین گلزن در باشگاه جوانان در چلسی با ۱۲ گل در ۲۴ بازی، به عنوان بهترین بازیکن آکادمی سال انتخاب شد. این شامل هت‌تریک مقابل پورت ویل در جام حذفی جوانان بود.

بیوگرافی «گائل کاکوتا» ستاره جدید باشگاه استقلال

برای فصل ۰۹–۲۰۰۸، به کاکوتا این فرصت داده شد تا با تیم اصلی تمرین کند، اگرچه او همچنان محدود به بازی با تیم ذخیره باشگاه بود. در فوریهٔ ۲۰۰۹، کاکوتا با شکستگی مچ پا در یک بازی دوستانه مقابل آکادمی گلن هادل، دید که پیشرفتش به شدت متوقف شد. در ۱ سپتامبر ۲۰۰۹، کارلو آنچلوتی، سرمربی چلسی، کاکوتا را به تیم خود در لیگ قهرمانان اروپا اضافه کرد. کاکوتا اولین بازی مورد انتظار خود در لیگ برتر را در جریان بازی خانگی مقابل ولورهمپتون واندررز در ۲۱ نوامبر ۲۰۰۹ به عنوان بازیکن تعویضی به جای نیکولا آنلکا به مدت یک ساعت انجام داد و تا حد زیادی ترفندها، مهارت‌ها، سرعت و اشتیاق او تحت تحسين قرار گرفت. در ۲ دسامبر ۲۰۰۹، او در جریان بازی یک چهارم نهایی جام اتحادیه باشگاه‌های انگستان به عنوان تعویضی در نیمه نهایی به جای جو کول وارد زمین شد و در ضربات پنالتی شکست خوردند.

در ۸ دسامبر ۲۰۰۹، او اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آپوئل انجام داد. او جوان‌ترین بازیکن چلسی بود که تا به حال نماینده این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است. او ۷۳ دقیقه قبل از تعویض به جای فابیو بورینی بازی کرد. این دیدار با تساوی ۲–۲ به پایان رسید. کارلو آنچلوتی از عملکرد تیم راضی نبود اما نسبت به ملی پوش جوانان فرانسوی بسیار مثبت بود: «ما هیچ شدت و تمرکز نداشتیم، بازی بسیار بدی از ما بود. تنها نکته مثبت، شبِ گائل کاکوتا بود. او خیلی خوب بازی کرد. او استعداد فوق‌العاده خود را نشان داد. او هر روز خیلی خوب تمرین می‌کند و آینده چلسی خواهد بود.»

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۰، او دومین بازی خود را در لیگ برتر برای چلسی در دربی مقابل وستهام یونایتد انجام داد و در دقیقه ۷۶ به عنوان یار تعویضی به جای نیکولا آنلکا وارد زمین شد. کاکوتا همچنین در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل ژیلینا در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰ حضور پیدا کرد. در ۲۲ سپتامبر، کاکوتا یک بازی را در جام اتحادیه آغاز کرد و در نیمه دوم در مسابقه‌ای که با نتیجه ۳–۴ به نفع نیوکاسل به پایان رسید، به میدان رفت. او سپس برای گل جان تری در پیروزی ۲–۰ مقابل مارسی پاس گل داد. در همان سال او نامزد دریافت جایزه پسر طلایی شد.

در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۰، کاکوتا قرارداد ۴ و نیم ساله جدیدی با چلسی امضا کرد و قرارداد خود را تا سال ۲۰۱۵ با باشگاه تمدید کرد. کاکوتا در سال ۲۰۱۲ تمایل خود را برای ترک این باشگاه ابراز کرد زیرا می‌گوید مایل نیست یک سال دیگر روی نیمکت بنشیند.

او پس از آن به صورت قرضی در فولام، بولتون، دیژون، لاتزیو، رایووالکانو، سویا، آمیان و لانس بازی کرده است. 

کاکوتا یک بازیکن با تابعیت فرانسوی بود و کشورش را در تمام سطوح نمایندگی کرده‌است. او در مجموع ۱۵ گل در ۴۵ بازی از رده زیر ۱۶ سال تا زیر ۲۱ سال به ثمر رسانده‌است. 

بیوگرافی «گائل کاکوتا» ستاره جدید باشگاه استقلال

ماجرای جریمه کاکوتا در چلسی

در ۳ سپتامبر ۲۰۰۹، توسط اتاق حل اختلاف فیفا اعلام شد، که کاکوتا در تابستان ۲۰۰۷ به دلیل نقض قرارداد با باشگاه قدیمی خود لانس، و بستن قرارداد با چلسی به مدت چهار ماه محروم و به پرداخت ۷۸۰۰۰۰ یورو جریمه شد.

 همچنین چلسی از خرید هر بازیکنی در دو پنجره نقل و انتقالات بعدی به دلیل دخالت و تحریک کاکوتا به شکستن قرارداد با لانس محروم شد، به این معنی که آنها تا ژانویه ۲۰۱۱ قادر به خرید یا فروش بازیکنان نبودند. همچنین چلسی به یک جریمه ۱۳۰۰۰۰ یورویی محکوم شد که باید به لانس پرداخت می‌کردند.

چلسی اعلام کرد که آنها «قوی‌ترین درخواست تجدید نظر ممکن را انجام خواهند داد» و رفتار فیفا را «تصمیم فوق‌العاده خودسرانه» توصیف کرد. چلسی معتقد بود «تحریم‌ها در این سطح بی‌سابقه و کاملاً نامتناسب با جرم ادعا شده و مجازات مالی اعمال‌شده هستند.» چلسی به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرد که کاکوتا قرارداد معتبری با لانس نداشته و بنابراین نمی‌تواند آن را نقض کند. ممنوعیت نقل و انتقالات چلسی در همان سال تعلیق شد و در فوریهٔ ۲۰۱۰ لغو شد. جریمه نقدی کاکوتا نیز بخشیده شد.

کاکوتا حواشی زیادی در چلسی داشت، زمانی که گائل کاکوتا به انگلستان رفت دیدیه دروگبا کاکوتا را تحت‌الحمایه خود قرار داد.

در اکتبر ۲۰۱۴، متقلب، مدی آبالیمبا، پس از اینکه خود را به عنوان کاکوتا جا زد و هزاران پوند را برای کارت‌های اعتباری دزدیده شده خرج کرد، به مدت چهار سال زندانی شد

خواندنی‌ها

عکس مریم مومن، بازیگر سینما و تلویزیون با سهیل قاصدی...

بر اساس گزارش «آسوشیتدپرس»، مامور کهنه‌کار سازمان اطلاعات...

پس از حواشی دستگیری پاول دوروف مدیرعامل و بنیان‌گذار...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
آلبوم تصاویر قسمت اول سریال «گردن زنی» ویدئو | جمله دور از انتظار الناز ملک به جواد عزتی! تصاویر | حامد بهداد در اکران مردمی «مفت‌بر» شوخی‌های زننده شوهرم در جمع جانم را به لبم رساند، طلاق می‌خواهم! اندریک (Endrick) ستاره ۱۷ ساله رئال‌مادرید ازدواج کرد، اما با شروطی عجیب! ماجرای «برایان جفری ریموند» دیپلمات آمریکایی که به بیش از ۲۰ زن تجاوز کرد؛ چیست؟ عکس | مریم مومن از همسرش رونمایی کرد؟! عکس |‌ پیام احساسی حسن یزدانی از فرانسه به مردم ایران ایرینا بولگار (Irina Bolgar) کیست؟ | زنی که مدعی مالکیت تلگرام شد خواص حنا چیست؟ فواید حنا را بدانید تا راز ماندگاری صدساله‌اش را کشف کنید! جزئیات جدید از فصل چهارم زخم کاری؛ دوئل مالک و سمیرا؟ غذا‌های فوق فرآوری شده چه بلایی بر سر ما می‌آورند؟ (ویدئو) نحوه بستن شال دور سر | با حجاب خوش‌استایل و روی مُد باشید ویدئو و عکس | ماجرای سرقت از منزل مجری سرشناس تلویزیون چه بود؟ ویدئو |‌ پاس زیبای طارمی، فرصت درخشانی که از دست رفت و اینزاگی را عصبانی کرد آخرین وضعیت تتلو در زندان؛‌ شرایط برای گیاه‌خواری او فراهم شد بازداشت داماد بعد از مرگ عجیب نوعروس؛ پای زن دیگری در میان است؟‌ عکس | خوش و بش اریک هالند با مهدی طارمی پایان شرارت‌های ۱۱ مرد خشن در پایتخت؛‌ به خاطر اینکه شبیه جغد هستم تتوی جغدی زدم! عکس‌های جذاب از پشت صحنه آخرین اجرای رستم و سهراب با حضور الناز شاکردوست و پردیس احمدیه
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ گلشیفته فراهانی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ویلیام تل (William Tell) در فستیوال فیلم تورنتو درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ ویدئو | پستونک خوردن الیکا عبدالرزاقی در جوکر زنان!؛ خنده‌ی شدید احسان علیخانی پس از لالایی رپ ناهید مسلمی تصویر | مادر کریم باقری درگذشت ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری تصاویر | مستانه مهاجر، نفس بازغی و الناز حبیبی در اکران خصوصی «شه‌سوار» تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است جزییات قتل فجیع عیسی گل‌محمدی، قهران بوکس و سخنگوی فدراسیون؛ پلیس به دنبال دستگیری دو زن تصاویر | قتل فجیع استاد موسیقی دانشگاه تهران در ویلای رشت؛‌ یاسمین رحمتی کیست؟
پرطرفدارها
آلبوم تصاویر قسمت اول سریال «گردن زنی» ویدئو | جمله دور از انتظار الناز ملک به جواد عزتی! تصاویر | حامد بهداد در اکران مردمی «مفت‌بر» شوخی‌های زننده شوهرم در جمع جانم را به لبم رساند، طلاق می‌خواهم! اندریک (Endrick) ستاره ۱۷ ساله رئال‌مادرید ازدواج کرد، اما با شروطی عجیب! ماجرای «برایان جفری ریموند» دیپلمات آمریکایی که به بیش از ۲۰ زن تجاوز کرد؛ چیست؟ عکس | مریم مومن از همسرش رونمایی کرد؟! عکس |‌ پیام احساسی حسن یزدانی از فرانسه به مردم ایران ایرینا بولگار (Irina Bolgar) کیست؟ | زنی که مدعی مالکیت تلگرام شد خواص حنا چیست؟ فواید حنا را بدانید تا راز ماندگاری صدساله‌اش را کشف کنید! جزئیات جدید از فصل چهارم زخم کاری؛ دوئل مالک و سمیرا؟ غذا‌های فوق فرآوری شده چه بلایی بر سر ما می‌آورند؟ (ویدئو) نحوه بستن شال دور سر | با حجاب خوش‌استایل و روی مُد باشید ویدئو و عکس | ماجرای سرقت از منزل مجری سرشناس تلویزیون چه بود؟ ویدئو |‌ پاس زیبای طارمی، فرصت درخشانی که از دست رفت و اینزاگی را عصبانی کرد آخرین وضعیت تتلو در زندان؛‌ شرایط برای گیاه‌خواری او فراهم شد بازداشت داماد بعد از مرگ عجیب نوعروس؛ پای زن دیگری در میان است؟‌ عکس | خوش و بش اریک هالند با مهدی طارمی پایان شرارت‌های ۱۱ مرد خشن در پایتخت؛‌ به خاطر اینکه شبیه جغد هستم تتوی جغدی زدم! عکس‌های جذاب از پشت صحنه آخرین اجرای رستم و سهراب با حضور الناز شاکردوست و پردیس احمدیه