کد خبر: ۲۴۸۱
۱۱:۰۲
۰۸ مهر ۱۴۰۳
۱۱:۰۲
۰۸ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۸۱

روش‌های پاک کردن تتو و خالکوبی، سریع و در خانه

روش‌های پاک کردن تتو و خالکوبی، سریع و در خانه
اگر یک تتو یا خالکوبی قدیمی و خسته کننده دارید و قصد دارید آن را از روی بدن‌تان پاک کنید، در این مطلب روش‌های پاک کردن سریع تتو و خالکوبی را بخوانید و در سریع‌ترین زمان ممکن از شر تتوی قدیمی خلاص شوید!

پاک کردن تتو و خالکوبی نیاز به حوصله و زمان زیادی دارد اما شدنی نیست. با این مطلب از سبک زندگی راستان همراه باشید.

راستان| معمولاً تتو و خالکوبی یک روش به تصویر کشیدن باورها، خاطرات یا افکار در بین انسان‌ها است و امروزه حتی این روش در بین نوجوانان نیز رواج زیادی پیدا کرده است. گاهی اوقات ممکن است افراد از زدن تتو پشیمان شوند یا حتی به خاطر شغل‌شان بخواهند آن تتو یا خالکوبی را پاک کنند.

به گزارش راستان، باید بگوییم به طور کلی سه روش برای پاک کردن تتو و خالکوبی وجود دارد که شامل: جراحی، لیزر و روش‌های خانگی می‌شوند. در ادامه، هر کدام از این روش‌ها را به طور کامل به شما توضیح داده‌ایم تا بتوانید بهترین روش را برای پاک کردن تتو و خالکوبی سریع انتخاب کنید. پس اگر قصد پاک کردن یک تتوی قدیمی را دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم با راستان همراه شوید.

آیا تتو و خالکوبی پاک می‌شود؟

پاک کردن تتو و خالکوبی به طور کلی قابل انجام است، اما پاک کردن برخی از تتو‌ها و خالکوبی‌ها بسیار سخت است. برای مثال، تتو‌ها و خالکوبی‌های قدیمی‌تر راحت‌تر از تتو‌های جدید پاک می‌شوند. حتی درباره رنگ‌ها نیز می‌توان گفت، برخی از رنگ‌ها مانند سیاه و قهوه ای، راحت‌تر از بقیه رنگ‌ها از روی بدن پاک می‌شوند. حذف می‌شوند.

روش‌های خانگی پاک کردن تتو

به گزارش راستان، پاک کردن تتو و خالکوبی در خانه اگر چه یک روش کم هزینه و در دسترس است، اما ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به سایر روش‌های انجام این کار داشته باشد؛ از این رو به شما توصیه می‌کنیم قبل از پاک کردن تتو با روش‌های خانگی با یک متخصص پوست مشورت کنید. در ادامه چند روش مؤثر برای پاک کردن تتو در خانه را بخوانید.

روش اسکراب نمک سفره برای پاک کردن تتو در خانه

در این روش باید با مخلوط کردن نمک و آب یک خمیر درست کنید سپس خمیر را با استفاده از یک اسفنج یا برس روی محل تتو بمالید.

نکته اول: برای انجام اسکراب نمک سفره باید پوست تمیز و خُشک باشد.

نکته دوم: برای نتیجه گیری بهتر باید چند مرتبه در روز اسکراب نمک سفره را انجام دهید و در این درمان باید صبور باشید؛ زیرا بسته به نوع تتو زمان پاک شدن آن در این روش بین ۱ تا ۲ ماه است.

استفاده از کرم آب لیمو برای پاک کردن تتو در خانه

در این روش باید با استفاده از آب لیمو و نشاسته ذرت یک کرم آماده کنید و این کرم را به مدت ۳۰ دقیقه روی محل تتو بمالید. این کار را تا زمانی که تتو کاملاً محو شود انجام دهید.

نکته: به دلیل خاصیت اسیدی، آب لیمو ممکن است حساسیت ایجاد کند؛ پس قبل از استفاده از کرم آب لیمو کمی از آن را روی پوست‌تان تست کنید. اگر به آن حساسیت نداشتید این درمان را ادامه دهید.

استفاده از ترکیب ماست و آلوئه‌ورا برای پاک کردن تتو در خانه

برای این روش باید کمی ماست و آلوئه‌ورای تازه را با هم ترکیب کنید و یک خمیر درست کنید. این خمیر را روی محل تتو بمالید و روی آن را با یک باند بپوشانید. حدود ۳۵ دقیقه صبر کنید سپس محل تتو را با آب ولرم بشویید و خُشک کنید. برای نتیجه گیری بهتر و تا زمانی که تتو کاملاً محو شود، باید این روش را دو بار در روز تکرار کنید.

نکته: قبل از انجام این روش، کمی از خمیر را روی پوست‌تان تست کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید این درمان خانگی را برای پاک کردن تتو ادامه دهید.

استفاده از آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید) برای پاک کردن تتو در خانه

به گزارش راستان، استفاده از آب اکسیژنه یک روش ساده برای پاک کردن تتو در خانه است. در این روش باید یک پنبه را به این محلول آغشته کنید و روی محل تتو بگذارید. برای نتیجه گیری بهتر این کار را هر روز انجام دهید.

نکته: قبل از استفاده از آب اکسیژنه برای پاک کردن تتو، کمی از آن را روی پوست‌تان تست کنید و در صورتی که به این محلول حساسیت نداشتید، این درمان را ادامه دهید.

روش‌های پاک کردن تتو و خالکوبی، سریع و در خانه

استفاده از عسل برای پاک کردن تتو در خانه

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و می‌تواند به مرور زمان رنگدانه‌های تتو را از بین ببرد. عسل به خودی خود نمی‌تواند تتو را پاک کند، اما اگر با نمک ترکیب شود، می‌تواند در پاک کردن تتو مؤثر باشد.

در این روش باید با استفاده از عسل و کمی نمک یک خمیر درست کنید و خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی محل تتو بمالید سپس با آب گرم آبکشی کنید. برای نتیجه گیری بهتر این کار را هر روز تکرار کنید.

استفاده از سرکه سیب برای پاک کردن تتو در خانه

به گزارش راستان، سرکه سیب به دلیل داشتن خاصیت اسیدی می‌تواند در پاک کردن تتو مؤثر باشد. در این روش باید یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه روی محل تتو بگذارید. برای نتیجه گیری بهتر این کار را هر روز تکرار کنید.

نکته: قبل از انجام این روش درمانی، کمی از سرکه سیب را روی پوست‌تان بمالید، اگر به این محلول حساسیت نداشتید، این درمان را ادامه دهید.

روش‌های درمانی و پزشکی پاک کردن تتو و خاکوبی

به گزارش راستان، روش‌های پزشکی برای پاک کردن تتو و خالکوبی مؤثرتر از درمان‌های خانگی هستند، اما برای این درمان‌ها بسته به نوع و اندازه تتو باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. درمان‌های خانگی برای پاک کردن تتو‌های کوچک و قدیمی کارآمد هستند، اما اگر تتوی شما ابعاد بزرگی دارد و به دنبال نتیجه گیری سریع هستید باید به سراغ درمان‌های پزشکی بروید. در ادامه انواع روش‌های پزشکی پاک کردن تتو و خالکوبی را بخوانید.

پاک کردن تتو با لیزر

پاک کردن تتو با لیزر در حال حاضر محبوب‌ترین و مؤثرترین روش پاک کردن تتو است. لیزرها، پالس‌های کوتاهی از نور را ساطع می‌کنند تا رنگدانه‌های جوهر موجود در پوست را بشکنند سپس ذرات جوهر شکسته شده توسط سیستم بدن جذب می‌شوند و به طور طبیعی دفع شده و از بین می‌روند. استفاده از لیزر برای پاک کردن تتو بی‌خطر و نسبتاً بدون درد است و می‌تواند نتایج عالی داشته باشد. با این حال، بسته به اندازه، رنگ و عمق تتو، ممکن است چندین جلسه مورد نیاز باشد.

پاک کردن تاتو با نور شدید (IPL)

IPL تراپی یک روش غیر لیزری برای پاک کردن تتو و خالکوبی است و یک روش جایگزینِ لیزر برای کسانی است که به دلایل پزشکی قادر به استفاده از لیزر نیستند. در این روش از پالس‌های شدید نور برای شکستن رنگدانه‌های جوهر در پوست استفاده می‌شود. انرژی نور توسط جوهر تتو جذب شده و باعث می‌شود رنگدانه‌های جوهر به ذرات کوچک‌تری تجزیه شوند سپس این ذرات کوچک، توسط بدن دفع و حذف می‌شوند. روش پاک کردن خالکوبی با IPL نسبت لیزر دقت کمتری دارد و ممکن است برای دستیابی به نتایج مشابه به جلسات بیشتری نیاز باشد.

پاک کردن تتو با جراحی

پاک کردن تتو و خالکوبی با جراحی یک روش قدیمی برای برداشتن تتو است که شامل بریدن پوست محل تتو و دوختن پوست اطراف آن است. این روش معمولاً برای تتو‌های کوچک مؤثر است و با بی‌حسی موضعی توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

اگر چه پاک کردن تتو با جراحی می‌تواند روشی موثر برای پاک کردن خالکوبی باشد، اما تهاجمی است و می‌تواند باعث ایجاد اسکار روی پوست شود؛ به همین دلیل، این روش فقط برای بیمارانی توصیه می‌شود که کاندیدای لیزر یا IPL نیستند.

سخن پایانی

در این مطلب روش‌های پاک کردن تتو و خالکوبی را به شما توضیح دادیم. اگر چه همه روش‌هایی که در این مطلب با آنها آشنا شدید برای پاک کردن تتو مؤثر هستند، اما اثربخش‌ترین و بی‌ضرر‌ترین روش پاک کردن تتو استفاده از لیزر است و در حال حاضر بهترین لیزر برای انجام این کار، لیزر کیو سویچ Q-switched است. در نهایت اگر قصد پاک کردن تتو با لیزر یا جراحی دارید، حتماً این کار را زیر نظر یک پزشک و در یک کلینیک مجهز انجام دهید.

برچسب ها:
خواندنی‌ها

اندرسون سال گذشته در ویدیویی از پشت صحنه‌ نمایش «ویوین...

دریاچه بورلینسکویه (Burlinskoye)، دریاچه نمکی واقع...

محیا مهدی‌زاده و همسر مهدی کوشکی بازیگر و کارگردان...

یک مرد ژاپنی ۸۸ ساله که طولانی‌ترین انتظار را برای...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
عکس | دیوید بکام اجازه ندارد عکس‌های خانوادگی‌شان را به اشتراک بگذارد! ویدئو | هدیه ۵۰۰ میلیونی مهران مدیری به عمو رجب در گل یا پوچ عکس |‌ پاملا اندرسون با ظاهری ساده و کم‌آرایش خبرساز شد ویدئو | اقدام جنون‌آمیز یک جوان و خسارت شدید به خودروی لوکسش طرز تهیه لواشک غوره برای عاشقان لواشک ترش! فریدون تنکابنی درگذشت روش‌های پاک کردن تتو و خالکوبی، سریع و در خانه انسان‌پنداری اشیاء چیست و چه پیامدهایی دارد؟ سناریوی سرقت مسلحانه طبق نقشه نامزد سابق | وعده عجیب سارق به دختر جوان عکس جدید هدی زین‌العابدین که در اینستاگرامش منتشر کرد محمد الفاید؛ شکارچی جنسی در هرودز | جزییات تکان دهنده از شبکه کارچاق‌کنان جنسی مالک هرودز بهترین شروط عقد ازدواج برای خانم‌ها عکس |‌ چهره متفاوت زویای سریال غریبه تصاویر | تغییر چهره ستاره‌های هالیوود؛ روز اول - امروز  گاف سریال غریبه، دست و پا زدن «آقای ‌قاضی» برای دیده شدن و «هشت‌پا» و «تانک‌خورها» تصاویر | سحر دولتشاهی روی فرش قرمز فستیوال kino bravo ویدئو |‌ روایت الناز ملک از بازی در کنار جواد عزتی: خیلی استرس داشتم، من فن زخم کاری بودم حالا جلوی مالک ایستاده بودم! ادمین پرفالوئر‌ترین‌ کانال ایرانی کیست و چقدر درآمد دارد؟ ویدئو‌ | اولین گل مهدی طارمی در سری A پرپر شد! تغییر چهره ‌مرضیه‌ سریال پس از باران ‌در ۴۷ سالگی
ویدئو | حذف دراماتیک «عمو رجب» از «گل یا پوج» و بغض و ناراحتی مهران مدیری و دیگر شرکت کنندگان همه چیز درباره سریال «غریبه»؛ لیست بازیگران و عوامل و زمان پخش سریال تصاویر | دختری که ستاره نمایش سی‌صد شد؛ دلنیا آرام کیست؟ همه چیز درباره سریال «بازنده» (Loser)؛ لیست بازیگران، جزییات داستان و زمان پخش تصاویری از فوت جگرسوز دختر بازیگر «نون خ» عکس و ویدئو | استایل دردسرساز مریم مومن در اکران مردمی «لختگی» ویدئو | کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی دربی؛ آیا پنالتی پرسپولیس درست بود؟ «محسن قصابیان» کیست؟ بیوگرافی بازیگر نقش بهرام در سریال داریوش «شان دیدی» (Sean Combs)، غول هیپ هاپ به اتهام قاچاق جنسی دستگیر شد وزنه‌بردار تیم ملی زنان ایران در اسپانیا ناپدید شد!؛ فاطمه کشاورز کیست؟ ویدئو | کیمیا علیزاده از رئیس جمهور بلغارستان نشان افتخار دریافت کرد عکس | مریم مومن از همسرش رونمایی کرد؟! جزییات تازه از قتل یاسمین رحمتی و نامزدش؛ جنایت با اسلحه مجهز به صدا خفه‌کن! ویدئو |‌ سکانس بحث‌برانگیز و جنجالی از شب اول عروسی در سریال «گردن‌زنی» ویدئو | ترساندن عجیب و شدید نرگس محمدی در جوکر زنان | احسان علیخانی: این انتقام من بود! شورش علیه مارگو رابی! چرا او باردار است؟! چه خوب که او باردار است! مرگ ناگهانی بالرین جوان و سرشناس آفریقایی؛‌ میکیلا مابینتی دپرینس کیست؟ تصاویر جدید از پشت صحنه سریال پایتخت ۷؛ کاهش وزن شدید هما! عکس آسانسوری و جدید بهرام رادان و همسرش مینا مختاری عکس‌ | جشن تولد ساده نیکی مظفری
پرطرفدارها
عکس | دیوید بکام اجازه ندارد عکس‌های خانوادگی‌شان را به اشتراک بگذارد! ویدئو | هدیه ۵۰۰ میلیونی مهران مدیری به عمو رجب در گل یا پوچ عکس |‌ پاملا اندرسون با ظاهری ساده و کم‌آرایش خبرساز شد ویدئو | اقدام جنون‌آمیز یک جوان و خسارت شدید به خودروی لوکسش طرز تهیه لواشک غوره برای عاشقان لواشک ترش! فریدون تنکابنی درگذشت روش‌های پاک کردن تتو و خالکوبی، سریع و در خانه انسان‌پنداری اشیاء چیست و چه پیامدهایی دارد؟ سناریوی سرقت مسلحانه طبق نقشه نامزد سابق | وعده عجیب سارق به دختر جوان عکس جدید هدی زین‌العابدین که در اینستاگرامش منتشر کرد محمد الفاید؛ شکارچی جنسی در هرودز | جزییات تکان دهنده از شبکه کارچاق‌کنان جنسی مالک هرودز بهترین شروط عقد ازدواج برای خانم‌ها عکس |‌ چهره متفاوت زویای سریال غریبه تصاویر | تغییر چهره ستاره‌های هالیوود؛ روز اول - امروز  گاف سریال غریبه، دست و پا زدن «آقای ‌قاضی» برای دیده شدن و «هشت‌پا» و «تانک‌خورها» تصاویر | سحر دولتشاهی روی فرش قرمز فستیوال kino bravo ویدئو |‌ روایت الناز ملک از بازی در کنار جواد عزتی: خیلی استرس داشتم، من فن زخم کاری بودم حالا جلوی مالک ایستاده بودم! ادمین پرفالوئر‌ترین‌ کانال ایرانی کیست و چقدر درآمد دارد؟ ویدئو‌ | اولین گل مهدی طارمی در سری A پرپر شد! تغییر چهره ‌مرضیه‌ سریال پس از باران ‌در ۴۷ سالگی