کد خبر: ۲۴۹۷
۰۹:۲۹
۰۹ مهر ۱۴۰۳
۰۹:۲۹
۰۹ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۹۷

شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید

شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید
شان دیدی (Sean Diddy) معروف پشت میله‌های زندانی در نیویورک است، در حالی که هر روز بر اتهامات او مبنی بر قاچاق جنسی، دزدی، سواستفاده و... اضافه می‌شود. او کیست؟ دقیقا چه کار کرده است؟

راستان| سال گذشته این موقع، «شان دیدی» کامز (Sean "Diddy" Combs) به تازگی پنجمین آلبوم استودیویی‌اش را با نام “The Love Album: Off The Grid” منتشر کرده بود. در آن دوره، همه خواننده‌های مطرح از جاستین بیبر گرفته تا جان لجند حضور داشتند و نامزد جایزه گرمی شدند.

برای بسیاری از مردم، او «نماد موسیقی» و «کارآفرین خودساخته»‌ای بود که ۳۰ سال گذشته را صرف ساختن یک امپراتوری کرد.

حالا، اما دیگر چنین نیست و یک ادعای قانونی از طرف کاساندرا ونتورا (Casandra Ventura) که مدل، خواننده و رقاص معروف آمریکایی است، مبنی بر خشونت جنسی و فیزیکی، آغازگر سقوط او شد.

شکایت کاساندرا معروف به کاسی (Cassie) اولین مورد از چندین پرونده مشابه بود که علیه شان دیدی مطرح شد و آخرین مورد آن نیز در ۲۵ سپتامبر ثبت شد.

در کمتر از ۱۲ ماه، کامز یا شان دیدی، از یک غول رپ/کارآفرین/بازیگر تجاری به پشت میله‌های یکی از بدنام‌ترین زندان‌های شهر نیویورک رسید و حالا با اتهامات قاچاق جنسی و تجاوز جنسی روبه‌روست.

شان دیدی کیست؟

شان «دیدی» کامز، که با نام‌های پاف دادی، پی دیدی و لاو هم شناخته می‌شود، یک رپر، بازیگر و کارآفرین آمریکایی است که یک امپراتوری سرگرمی از جمله شرکت “Bad Boy Records” و “Revolt TV” را تاسیس کرد.

شان دیدی که در محله هارلم شهر نیویورک متولد شد، تنها سه سال داشت که پدرش در جریان یک معامله مواد مخدر به قتل رسید.

کامز درباره او گفته: «پدر من یک قاچاقچی و یک فروشنده مواد مخدر بود. در اوایل زندگی فهمیدم که تنها دو راه برای رهایی از آن دارد، مردن یا زندان.»

کامز در سال ۱۹۹۰ از دانشگاه انصراف داد تا دوره کارآموزی موسیقی را در “Uptown Records” (خانه هنرمندان بزرگ امروز) دنبال کند. او خیلی سریع پیشرفت کرد و ارتقا یافت.

شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید

شان دیدی چگونه امپراتوری خود را ساخت؟

اگرچه شان در آپ‌تون موفق بود و خیلی زود بزرگ شد، اما در سال ۱۹۹۳ توسط بنیانگذار آن، آندره هارل، اخراج شد.

کامز به اپرا وینفری مجری برنامه گفتگو درباره اخراجش گفت: «من اخراج شدم، زیرا نمی‌توان دو پادشاه در یک قلعه داشت!»

پس از آن، شان دیدی کامز توجهش را به راه‌اندازی شرکت ضبط موسیقی خود یعنی “Bad Boy Entertainment” معطوف کرد و دوستش بیگی (Biggie) را هم با خود برد. بیگی، اما در ۹ مارس ۱۹۹۷ بیگی در یک پرونده حل نشده در میان نزاع ساحل شرقی و ساحل غربی به قتل رسید.

چند ماه بعد، کامز اولین آلبوم خود را با نام “No Way Out” منتشر کرد. این آلبوم شامل تک آهنگ “I'll Be Missing You” بود که برنده جایزه گرمی شد. این تک آهنگ ادای احترامی به بیگی دوستش بود.

آلبومِ No Way Out برنده بهترین آلبوم رپ در گِرمی شد و کامز نیز بهترین اجرای رپ را دریافت کرد.

به گزارش راستان، شان دیدی که خیلی زود معروف شد با چهره‌های معروف موسیقی نیز همراه می‌شد. جنیفر لوپز برای مدتی دوست‌دختر او بود.

شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید

با شکایت کاساندرا ونتورا چه اتفاقی افتاد؟

در نوامبر ۲۰۲۳، کاساندرا (کاسی) ونتورا شکایتی را علیه کامز، شریک سابق خود تنظیم کرد. یک روز بعد، این دعوا به پایان رسید. شان «دیدی» کامز و کیسی ونتورا شکایت سوء‌استفاده را حل و فصل کردند.

شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید

توضیح عکس: شان «دیدی» کامز، تنها یک روز پس از اینکه کاسندرا ونتورا علناً او را به بردگی جنسی و تجاوز متهم کرد، دعوای خود را حل و فصل کرد.

کاسی گفته که وقتی در سال ۲۰۰۵ کامز ۳۷ ساله را ملاقات کرد، ۱۹ ساله بود. او با “Bad Boy Records” قرارداد امضا کرد و «به یک سبک زندگی متظاهرانه، پر از مواد مخدر و ایجاد یک رابطه عاشقانه با شان دیدی؛ رئیسش و یکی از قدرتمندترین مردان صنعت سرگرمی رسد.»

کاسی همچنین ادعا می‌کند که کامز به او تجاوز کرده و او را با مشت، ضرب و شتم، لگد و پا کوبیده است. او همچنین ادعا می‌کند که شان دیدی او را مجبور به قاچاق کرده است و از او خواسته اسلحه گرم در کیفش حمل کند.

کامز همه اتهامات را رد کرد، اما زمانی که دوربین مداربسته توسط CNN پخش شد که در آن او در حال حمله به کاسی در راهروی هتل دیده می‌شود، مجبور شد به خاطر رفتارش در این فیلم عذرخواهی کند.

کاسی در دادخواست خود ادعا کرد که ظرف چند ماه پس از رابطه عاشقانه‌اش با شان دیدی، کامز او را مجبور به انجام رفتار‌های جنسی خاص می‌کرد و این رفتارهای اجباری را به عنوان یک پروژه هنری شخصی تلقی می‌کرد.

از یورش تا دستگیری

در مارس ۲۰۲۴، مقامات ایالات متحده به عنوان بخشی از تحقیقات جاری در مورد قاچاق جنسی توسط مقامات فدرال در نیویورک، به اموال کامز در لس‌آنجلس و میامی یورش بردند.

به گزارش راستان، شش ماه گذشت تا شان دیدی در نیویورک در ۱۶ سپتامبر دستگیر شد.

شان دیدی چه اتهامی دارد؟

بر اساس کیفرخواستی نامشخص، کامز به توطئه دزدی، قاچاق جنسی به زور، کلاهبرداری یا اجبار و حمل و نقل برای انجام فحشا متهم شده است.

دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که اتهامات مربوط به سال ۲۰۰۸ تا کنون است.

ویلیامز گفت: «کیفرخواست ادعا می‌کند که... کامز قربانیان را مورد آزار، تهدید و اجبار قرار می‌داد تا خواسته‌های جنسی خود را برآورده کند، از شهرتش استفاده کرد تا از خود محافظت و رفتارش را پنهان کند.»

شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید

داستان در کیفرخواست او گفته که شان دیدی رهبری و مشارکت در توطئه دزدی را برعهده داشت که از امپراتوری تجاری تحت کنترلش برای انجام فعالیت‌های مجرمانه، از جمله قاچاق جنسی، کار اجباری، آدم ربایی، آتش سوزی، رشوه خواری و ممانعت از کار استفاده می‌کرد.

به گزارش راستان، اتهامات فدرال علیه کامز همچنین شامل جزئیاتی در مورد ادعای کاسی است که او در دادخواستش به آن اشاره کرده بود.

دادستان گفت که ظاهراً به قربانیان مواد مخدر غیرقانونی داده می‌شد تا مصرف کنند و این جلسات اغلب بدون اطلاع قربانیان ضبط می‌شد و از آن ضبط‌ها برای ساکت کردن قربانیان استفاده می‌شد.

او همچنین توضیح داده که شان دیدی کامز و تیمش برای اعمال خلافشان اتاق‌های هتل را رزرو می‌کردند و پس از آن وقتی اتاق‌های هتل آسیب دید، به تمیز کردن آن کمک کردند.

«تیم او ترتیبی دادند که قربانیان و کارگران تجاری جنسی برای این جنجال‌ها به مسافرت بروند و مقادیر زیادی پول نقد به کامز تحویل دادند تا هزینه‌های کارگران جنسی تجاری را بپردازند.»

دادستان همچنین مدعی است که کامز از همکاران خود برای پنهان کردن جنایات خود با نظارت بر قربانیان و جلوگیری از خروج آنها از مکان‌ها استفاده کرده است.

آیا شان دیدی به قید وثیقه آزاد می‌شود؟

تا امروز وثیقه گذاشتن برای شان دیدی کامز دوبار رد شده است. تیم حقوقی او ۵۰ میلیون دلار، سرمایه خانه مادرش در فلوریدا و پاسپورت دخترانش را به عنوان امنیت پیشنهاد کرد، اما پذیرفته نشد.

بخشی از دلیل رد وثیقه این بود که کامز ظاهراً سابقه ارعاب قربانیان و شاهدان را دارد، از جمله به اهتزاز درآوردن اسلحه برای «ارعاب یا تهدید دیگران.»

به گزارش راستان، پرونده‌های دادگاه جزئیات دیگری از حوادث ارعابی را که گفته می‌شود توسط کامز و همکارانش انجام شده است، از جمله ربودن یک نفر با اسلحه و برش دادن قسمت بالایی خودرو برای انداختن کوکتل مولوتوف در داخل آن، که باعث انفجار خودرو می‌شود، نشان می‌دهد.

دیدی الان کجاست؟

کامز در حال حاضر در بازداشتگاه متروپولیتن در بروکلین شهر نیویورک زندانی است. این مرکز قبلاً کلاهبرداران ارز‌های دیجیتال را در خود جای داده بود.

هنوز مشخص نیست که کامز چه مدت باید تا برگزاری دادگاه صبر کند.

اتهامات علیه این غول هیپ هاپ پس از چندین پرونده قضایی دیگر مطرح می‌شود که او را به سوء استفاده فیزیکی و جنسی متهم می‌کند.
دادستان گفته که احتمال اتهامات بیشتری به شان دیدی توسط افراد بیشتری وجود دارد.

دادستان‌ها با بیش از ۵۰ قربانی و شاهد مصاحبه کرده‌اند و از دیگران هم درخواست کرده‌اند که جلو بیایند و اگر آسیبی دیده‌اند شکایت کنند.

اعضا و همکاران شرکتِ موسیقی Bad Boy Entertainment در میان سایر فعالیت‌ها، قاچاق جنسی، کار اجباری، حمل‌ونقل بین‌دولتی با هدف فحشا، اجبار و اغوا به فحشا، جرائم مواد مخدر، آدم‌ربایی، آتش‌سوزی، رشوه‌خواری، شرکت داشتند.

اگر دیدی مجرم شناخته شود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر کامز به اتهام قاچاق جنسی مجرم شناخته شود، با حداقل ۱۵ سال زندان مواجه خواهد شد. اتهام توطئه دزدی می‌تواند او را محکوم به حبس ابد کند.

شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید

شان دیدی با چه پرونده‌های قضایی دیگری روبه‌روست؟

در نوامبر ۲۰۲۳، زنی ناشناس علیه کامز و خواننده آرون هال به اتهام تجاوز و ضرب و شتم او در اوایل دهه ۹۰ شکایت کرد.

در همان ماه، جوی دیکرسون، همکار سابق، شکایتی را مطرح کرد و ادعا کرد که کامز قبل از بازگرداندن او به خانه و تجاوز جنسی به او، مواد مخدر مصرف کرده است. خانم دیکرسون همچنین تاکید می‌کند که این حمله فیلمبرداری شده و به چند تن از دوستان کامز نشان داده شده است.

در ماه دسامبر، زن دیگری که نامش فاش نشده بود، شکایتی را تنظیم کرد و مدعی شد که کامز و دو مرد دیگر در یک استودیوی ضبط در نیویورک در سن ۱۷ سالگی به او تجاوز کردند.

تیم حقوقی کامز چندین مورد از این شکایت‌ها را رد کرده و ادعا می‌کند که طبق قانون خیلی دیر طرح شده و دروغ بوده‌اند.

چند روز قبل از دستگیری کامز، داون ریچارد، عضو سابق گروه دخترانه، دعوی حقوقی را با ادعای سال‌ها آزار روانی و جسمی آغاز کرد، زیرا کامز به او کمک کرد حرفه خوانندگی خود را شروع کند.

در حالی که بسیاری از جزئیات هنوز فاش نشده‌اند، واضح است که کامز در حال حاضر با مشکلات قانونی زیادی روبه‌رو است....

خواندنی‌ها

جنیفر لوپز و دیدی در سال 1999، یک بار توسط پلیس به...

جان‌لوئیجی بوفون با حضور چهره‌های سرشناس ایتالیا در...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
(عکس) رونمایی «بهاره رهنما» از تیپ و چهره ۵۰ سالگی‌اش در «اتریش»  افشاگری باورنکردنی داریوش اقبالی: ۷۰ درصد شنوایی‌‌ام را از دست داده‌ام تصاویر | رونمایی‌ از کیت جدید و زیبای تیم دختران خاتون بم ویدئو | رد پای جنیفر لوپز در ماجرای قتل رپر معروف آمریکایی بیوگرافی مهم‌ترین شخصیت کتاب هابیت/ «تورین سپربلوط» کیست؟ مارک زاکربرگ به باشگاه ۲۰۰ میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد زنم به من بی‌محلی می‌کرد کشتمش‌! | وقتی تصور ‌کردم همسرم به من خیانت می‌کند خون جلوی چشمانم را ‌گرفت حکم قصاص برای مردی که زنش را با تصور خیانت کشت ویدئو | آموزش رقص سمیرا حسن‌پور به کیسان دیباج در «گردن زنی» عکس | الناز ملک، بازیگر سریال زخم کاری در سالن آرایش و زیبایی جدیدترین عکس خانوادگی علیرضا بیرانوند عکس | استایل رسمی و متفاوت علی دایی با کت‌وشلوار تصاویر | جانلوئیجی بوفون (Gianluigi Buffon) ازدواج کرد | همسر او کیست؟ ماجرای همسر محبوب ناصرالدین شاه که نابینا شد | دکتر ژوزف ریچارد دیکسون که بود؟ مسمومیت الکلی ۵۷ نفر در مازندران؛ ۸ نفر فوت شدند شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید کنجکاوی در مورد خانم متین ستوده تصاویر |‌ ازدواج عجیب و غیرمنتظره لانا دل ری (Lana Del Rey) سوژه شد؛ همسر او کیست؟ بد کردی آقای فردوسی‌پور! ویدئو | سینا سهیلی چرا سینا مهراد شد؟!
ویدئو | حذف دراماتیک «عمو رجب» از «گل یا پوج» و بغض و ناراحتی مهران مدیری و دیگر شرکت کنندگان همه چیز درباره سریال «غریبه»؛ لیست بازیگران و عوامل و زمان پخش سریال تصاویر | دختری که ستاره نمایش سی‌صد شد؛ دلنیا آرام کیست؟ همه چیز درباره سریال «بازنده» (Loser)؛ لیست بازیگران، جزییات داستان و زمان پخش عکس و ویدئو | استایل دردسرساز مریم مومن در اکران مردمی «لختگی» تصاویری از فوت جگرسوز دختر بازیگر «نون خ» ویدئو | کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی دربی؛ آیا پنالتی پرسپولیس درست بود؟ «محسن قصابیان» کیست؟ بیوگرافی بازیگر نقش بهرام در سریال داریوش «شان دیدی» (Sean Combs)، غول هیپ هاپ به اتهام قاچاق جنسی دستگیر شد وزنه‌بردار تیم ملی زنان ایران در اسپانیا ناپدید شد!؛ فاطمه کشاورز کیست؟ عکس | مریم مومن از همسرش رونمایی کرد؟! ویدئو | ترساندن عجیب و شدید نرگس محمدی در جوکر زنان | احسان علیخانی: این انتقام من بود! ویدئو |‌ سکانس بحث‌برانگیز و جنجالی از شب اول عروسی در سریال «گردن‌زنی» عکس‌ | جشن تولد ساده نیکی مظفری نقد سریال «طوبی»؛ مثلثی از عشق، تنفر و قدرت با قصه‌های تلخ ویدئو | قصه عمو رجب و مهران مدیری؛ چرا مدیری بغض کرد؟ ویدئوی مبارزه تاریخی آنتونی جاشوا با دانیل دوبوا؛ تصاویری دیدنی از تحقیر جاشوا ویدئو |‌ ترکیب تاریخی در فصل جدید جوکر؛ حمید لولایی، علی صادقی، شاهرخ استخری، امین زندگانی و آقا رشید عکس | حضور مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی در دیدار با رهبر انقلاب؛ دست مبینا نعمت‌زاده شکسته است! ویدئو‌ | ماجرای طلاق رضا شفیعی جم چه بود؟ | اعتراض شدید شفیعی جم به وایرال شدن یک ویدئو
پرطرفدارها
(عکس) رونمایی «بهاره رهنما» از تیپ و چهره ۵۰ سالگی‌اش در «اتریش»  افشاگری باورنکردنی داریوش اقبالی: ۷۰ درصد شنوایی‌‌ام را از دست داده‌ام تصاویر | رونمایی‌ از کیت جدید و زیبای تیم دختران خاتون بم ویدئو | رد پای جنیفر لوپز در ماجرای قتل رپر معروف آمریکایی بیوگرافی مهم‌ترین شخصیت کتاب هابیت/ «تورین سپربلوط» کیست؟ مارک زاکربرگ به باشگاه ۲۰۰ میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد زنم به من بی‌محلی می‌کرد کشتمش‌! | وقتی تصور ‌کردم همسرم به من خیانت می‌کند خون جلوی چشمانم را ‌گرفت حکم قصاص برای مردی که زنش را با تصور خیانت کشت ویدئو | آموزش رقص سمیرا حسن‌پور به کیسان دیباج در «گردن زنی» عکس | الناز ملک، بازیگر سریال زخم کاری در سالن آرایش و زیبایی جدیدترین عکس خانوادگی علیرضا بیرانوند عکس | استایل رسمی و متفاوت علی دایی با کت‌وشلوار تصاویر | جانلوئیجی بوفون (Gianluigi Buffon) ازدواج کرد | همسر او کیست؟ ماجرای همسر محبوب ناصرالدین شاه که نابینا شد | دکتر ژوزف ریچارد دیکسون که بود؟ مسمومیت الکلی ۵۷ نفر در مازندران؛ ۸ نفر فوت شدند شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید کنجکاوی در مورد خانم متین ستوده تصاویر |‌ ازدواج عجیب و غیرمنتظره لانا دل ری (Lana Del Rey) سوژه شد؛ همسر او کیست؟ بد کردی آقای فردوسی‌پور! ویدئو | سینا سهیلی چرا سینا مهراد شد؟!