کد خبر: ۲۵۱۳
۲۲:۲۷
۰۹ مهر ۱۴۰۳
۲۲:۲۷
۰۹ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۱۳

غافلگیری پرسپولیس در قلعه حسن خان و باخت استقلال مثل آب خوردن

غافلگیری پرسپولیس در قلعه حسن خان و باخت استقلال مثل آب خوردن
تیم فوتبال پرسپولیس که نخستین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا را به الاهلی عربستان واگذار کرد، امیدوار بود در دیدار خانگی سه امتیاز را از پاختاکور ازبکستان بگیرد اما برابر این تیم به تساوی رسید.استقلال نیز در یک بازی یکطرفه در خانه السد با دو گل شکست خورد.

راستان | دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شد که دو تیم در پایان به تساوی یک به یک رسیدند. علی علیپور (دقیقه یک) برای پرسپولیس و سران (۵۹) برای پاختاکور گل زدند.

ترکیب پرسپولیس:

آلکسیس گندوز، میلاد محمدی، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی، ایوب العلمود، مسعود ریگی، سروش رفیعی (۶۹- عیسی آل کثیر)، محمد خدابنده ل و(۴۶- سعید صادقی)، وحید امیری (۶۹- اوستون اورونوف)، فرشاد احمدزاده (۵۸- سعید مهدی) و علی علیپور (۵۸- لوکاس ژوائو)

شروع رویایی برای سرخ‌ها

در شرایطی که ثانیه‌هایی ابتدایی بازی توپ در اختیار سرخپوشان بود یک حمله و یک سانتر فرصت را برای امیری ایجاد کرد تا با پاسی استادانه توپ را به علی علیپور در سمت راست محوطه شش قدم حریف برساند و او هم با ضربه‌ای محکم توپ را به سینه تور دروازه پاختاکور چسباند تا سرخپوشان شروع رویایی داشته باشند.

ادامه خوب بودن پرسپولیس

شاگردان گاریدو که در دیدار نخست برابر الاهلی عربستان نمایش خیرکننده ای داشتند و با وجود شکست یک بر صفر همه را وادار به تحسین کردند، پس از گل هم بازی خوبشان را ادامه دادند اما نتوانستند از این برتری به خوبی استفاده کنند تا نیمه اول را با همان یک گل به پایان برسانند.

عافلگیری پرسپولیس در قلعه حسن خان و باخت استقلال مثل آب خوردن

افت عجیب سرخپوشان

با شروع نیمه دوم پرسپولیس ناخودآگاه عقب نشست و با بازی پراشتباه این فرصت را برای تیم پاختاکور فراهم کرد تا توپ و میدان را در اختیار بگیرد. حریف ازبک که متفاوت با نیمه اول به میدان آمده بود با پاس‌های کوتاه و نزدیک شدن به دروازه میزبان کار را برای سرخپوشان سخت کرد.

آشفتگی خط دفاعی بازی را مساوی کرد

پاختاکور که در نیمه دوم بهتر از پرسپولیس بازی کرد در اواسط این نیمه چند خطر جدی را روی دروازه تیم میزبان پی ریزی کرد و در نهایت در دقیقه ۵۹ روی یک ضربه زیبا از کاپیتان این تیم به گل تساوی رسید. در این صحنه بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس آشفته بودند و در یارگیری مرتکب اشتباه شدند تا حریف تیزهوش از این فرصت استفاده کند و به گل تساوی دست پیدا کند.

تعویض‌های گاریدو برای بهتر شدن

سرمربی پرسپولیس که نمی‌خواست تیمش در ورزشگاه خانگی امتیاز از دست بدهد دست به چند تعویض زد و بازیکنان هجومی تیمش از جمله ارونوف را به زمین فرستاد تا بتواند به گل برتری دست پیدا کند. با این حال ورود سعید مهری و ارونوف هم نتوانست تأثیر زیادی در بازی هجومی سرخپوشان داشته باشد و در مقابل این پاختاکور بود که در ضد حملات بسیار خطرناک ظاهر شد و یک بار هم تا گرفتن پنالتی پیش رفت اما داور اعلام آفساید کرد.

تلاش برای گل برتری در دقایق پایانی

سرخپوشان که در آستانه از دست دادن دو امتیاز خانگی بودند در دقایق پایانی فشار روی دروازه پاختاکور را افزایش دادند اما دفاع کم اشتباه حریف و البته کم دقتی بازیکنان پرسپولیس در دادن پاس‌های نهایی باعث شد حملات سرخ‌ها بی اثر باقی بماند. در پنج دقیقه وقت اضافه هم تیم ازبکستانی با هدف و هوشمندانه بازی کرد و به شاگردان گاریدو اجازه نداد به گل برتری برسند تا این دیدار با تساوی به پایان برسد و پرسپولیس دو امتیاز خانگی را از دست بدهد.

عافلگیری پرسپولیس در قلعه حسن خان و باخت استقلال مثل آب خوردن

استقلال از «صدر» افتاد

در یکی از دیدارهای دور دوم رقابت های لیگ نخبگان آسیا، امروز دوشنبه ۹ مهر از ساعت ۱۹:۳۰ تیم فوتبال استقلال تهران میهمان السد قطر بود که این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود السد به پایان رسید. گل‌های این دیدار را سیدحسین حسینی (۴۰- گل به خودی) و اکرم عفیف (۶۸- پنالتی) به ثمر رساندند.

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، سامان فلاح، روزبه چشمی(۶۷- آرمان رمضانی)، ایمان سلیمی(۴۶- رافائل سیلوا)، مهرداد محمدی(۴۶- محمدحسین اسلامی)، رامین رضاییان، بلانکو، اندونگ، ابوالفضل جلالی(۶۶- میلاد زکی پور)، ماشاریپوف(۴+۹۰ - علیرضا کوشکی) و آرش رضاوند(۶۶- گائل کاکوتا).

نیمه اول

شاگردان جواد نکونام که برای حفظ صدرنشینی در لیگ نخبگان و همینطور جبران شکست برابر پرسپولیس در دربی ۱۰۴ پا به این میدان گذاشته بودند شروع خوبی در ابتدای بازی داشتند اما همان ابتدای کار، مصدومیت روزبه چشمی موجب نگرانی هواداران این تیم شد.

در دقیقه ۶ و در صحنه ای که روزبه چشمی برای تصاحب توپ، با بازیکن حریف درگیر بود دچار پیچیدگی شدید در ناحیه مچ پای راست شد که پس از مداوا، دقایقی بعد به زمین برگشت.

در دقیقه دوم، السد از روی یک ضربه سر می توانست دروازه استقلال را باز کند اما توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت و در دقیقه ۵ این رامین رضاییان بود که با یک ضربه سر، این موقعیت را جواب داد اما ضربه سر او از کنار دروازه السد بیرون رفت.

استقلالی ها در دقیقه ۱۰ فرصت مناسبی برای رسیدن به گل داشتند اما ضربه سر تماشایی بلانکو با واکنش دیدنی دروازه بان السد مواجه شد.

در ادامه بازی هم این تیم السد بود که نمایش بهتری از خود نشان داد تا اینکه در دقیقه ۴۰ این تیم صاحب یک ضربه کرنر شد و توپ را روی دروزاه استقلال فرستادند اما اشتباه مهلک سیدحسین حسینی در دفع توپ موجب شد توپ پس از برخورد به مشت او، راهی دروزاه خودی شود.

در دقیقه ۳+۴۵ رامین رضاییان می توانست با ضربه سر بازی را به تساوی بکشاند اما واکنش دروازه بان السد مانع از ورود توپ به دروازه شد.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم، شاگردان نکونام برای برای فرار از شکست، حملات خود را پی ریزی کردند و تیم السد هم تمرکز خود را روی کارهای تدافعی قرار داد اما اشتباهات پی در پی مدافعان استقلال بیشترین جلوه را در این بازی داشت.

نخستین حمله جدی را سفیدپوشان السد خلق کردند. اشتباه روزبه چشمی در قلب خط دفاعی در دقیقه ۵۱ موجب شد توپ در موقعیت تک به تک به مهاجم السد برسد که واکنش خوب حسینی مانع از گلزنی حریف شد.

در دقیقه ۵۵ باز هم یک اشتباه کشنده برای آبی ها در قلب خط دفاعی و این بار به وسیله سامان فلاح رخ داد که حسینی در این صحنه هم موفق عمل کرد و دروازه استقلال را بسته نگه داشت.

در دقیقه ۶۵ در حالی که اکرم عفیف به محوطه جریمه استقلال رسیده بود با تکل روزبه چشمی متوقف و یک ضربه پنالتی برای السد اعلام شد. اکرم عفیف پشت این توپ قرار گرفت و توانست گل دوم را برای السد به ثمر برساند. چشمی پس از این پنالتی، بلافاصله جای خود را به آرمان رمضانی داد.

در دقیقه ۷۳ استقلال فرصت داشت اختلاف را به حداقل برساند اما شوت تماشایی و از راه دور سامان فلاح پس از دخالت دروازه بان به تیر دروازه برخورد کرد تا این موقعیت هم از دست برود.

تیم استقلال که در هفته اول موفق شده بود با نتیجه ۳ بر صفر از سد الغرافه عبور کند و صدرنشین لیگ نخبگان شود با این شکست ۳ امتیازی باقی ماند و جای خود را در صدر به الاهلی عربستان داد و به دلیل تفاضل گل، موقتا به رده چهارم سقوط کرد.

 

خواندنی‌ها

(عکس) آنجلینا جولی و سه فرزندش (از شش فرزند) به جشنواره...

جنیفر لوپز و دیدی در سال 1999، یک بار توسط پلیس به...

جان‌لوئیجی بوفون با حضور چهره‌های سرشناس ایتالیا در...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
(عکس) استایل عجیب و جالب توجه کیت بلانشت (Cate Blanchett) در جشنواره فیلم نیویورک اولین تصویر از فیلم پیکی بلایندر با تصویر کیلین مورفی در نقش تامی شلبی منتشر شد ویدئو | گل‌های دیدار پرسپولیس و پاختاکور علیپور رکورد مهاجم افسانه‌ای پرسپولیس را زد آنجلینا جولی با سه فرزندش در جشنواره فیلم نیویورک در نمایش فیلم «ماریا» غافلگیری پرسپولیس در قلعه حسن خان و باخت استقلال مثل آب خوردن (عکس) رونمایی «بهاره رهنما» از تیپ و چهره ۵۰ سالگی‌اش در «اتریش»  افشاگری باورنکردنی داریوش اقبالی: ۷۰ درصد شنوایی‌‌ام را از دست داده‌ام تصاویر | رونمایی‌ از کیت جدید و زیبای تیم دختران خاتون بم ویدئو | رد پای جنیفر لوپز در ماجرای قتل رپر معروف آمریکایی بیوگرافی مهم‌ترین شخصیت کتاب هابیت/ «تورین سپربلوط» کیست؟ مارک زاکربرگ به باشگاه ۲۰۰ میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد زنم به من بی‌محلی می‌کرد کشتمش‌! | وقتی تصور ‌کردم همسرم به من خیانت می‌کند خون جلوی چشمانم را ‌گرفت حکم قصاص برای مردی که زنش را با تصور خیانت کشت ویدئو | آموزش رقص سمیرا حسن‌پور به کیسان دیباج در «گردن زنی» عکس | الناز ملک، بازیگر سریال زخم کاری در سالن آرایش و زیبایی جدیدترین عکس خانوادگی علیرضا بیرانوند عکس | استایل رسمی و متفاوت علی دایی با کت‌وشلوار تصاویر | جانلوئیجی بوفون (Gianluigi Buffon) ازدواج کرد | همسر او کیست؟ ماجرای همسر محبوب ناصرالدین شاه که نابینا شد | دکتر ژوزف ریچارد دیکسون که بود؟
ویدئو | حذف دراماتیک «عمو رجب» از «گل یا پوج» و بغض و ناراحتی مهران مدیری و دیگر شرکت کنندگان همه چیز درباره سریال «غریبه»؛ لیست بازیگران و عوامل و زمان پخش سریال تصاویر | دختری که ستاره نمایش سی‌صد شد؛ دلنیا آرام کیست؟ همه چیز درباره سریال «بازنده» (Loser)؛ لیست بازیگران، جزییات داستان و زمان پخش عکس و ویدئو | استایل دردسرساز مریم مومن در اکران مردمی «لختگی» تصاویری از فوت جگرسوز دختر بازیگر «نون خ» ویدئو | کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی دربی؛ آیا پنالتی پرسپولیس درست بود؟ «محسن قصابیان» کیست؟ بیوگرافی بازیگر نقش بهرام در سریال داریوش «شان دیدی» (Sean Combs)، غول هیپ هاپ به اتهام قاچاق جنسی دستگیر شد وزنه‌بردار تیم ملی زنان ایران در اسپانیا ناپدید شد!؛ فاطمه کشاورز کیست؟ عکس | مریم مومن از همسرش رونمایی کرد؟! ویدئو | ترساندن عجیب و شدید نرگس محمدی در جوکر زنان | احسان علیخانی: این انتقام من بود! عکس‌ | جشن تولد ساده نیکی مظفری ویدئو |‌ سکانس بحث‌برانگیز و جنجالی از شب اول عروسی در سریال «گردن‌زنی» نقد سریال «طوبی»؛ مثلثی از عشق، تنفر و قدرت با قصه‌های تلخ ویدئو | قصه عمو رجب و مهران مدیری؛ چرا مدیری بغض کرد؟ ویدئوی مبارزه تاریخی آنتونی جاشوا با دانیل دوبوا؛ تصاویری دیدنی از تحقیر جاشوا ویدئو |‌ ترکیب تاریخی در فصل جدید جوکر؛ حمید لولایی، علی صادقی، شاهرخ استخری، امین زندگانی و آقا رشید عکس | حضور مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی در دیدار با رهبر انقلاب؛ دست مبینا نعمت‌زاده شکسته است! تصاویر | کاهش وزن شدید ریما رامین‌فر بازیگر سریال پایتخت در ۵۴ سالگی
پرطرفدارها
(عکس) استایل عجیب و جالب توجه کیت بلانشت (Cate Blanchett) در جشنواره فیلم نیویورک اولین تصویر از فیلم پیکی بلایندر با تصویر کیلین مورفی در نقش تامی شلبی منتشر شد ویدئو | گل‌های دیدار پرسپولیس و پاختاکور علیپور رکورد مهاجم افسانه‌ای پرسپولیس را زد آنجلینا جولی با سه فرزندش در جشنواره فیلم نیویورک در نمایش فیلم «ماریا» غافلگیری پرسپولیس در قلعه حسن خان و باخت استقلال مثل آب خوردن (عکس) رونمایی «بهاره رهنما» از تیپ و چهره ۵۰ سالگی‌اش در «اتریش»  افشاگری باورنکردنی داریوش اقبالی: ۷۰ درصد شنوایی‌‌ام را از دست داده‌ام تصاویر | رونمایی‌ از کیت جدید و زیبای تیم دختران خاتون بم ویدئو | رد پای جنیفر لوپز در ماجرای قتل رپر معروف آمریکایی بیوگرافی مهم‌ترین شخصیت کتاب هابیت/ «تورین سپربلوط» کیست؟ مارک زاکربرگ به باشگاه ۲۰۰ میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد زنم به من بی‌محلی می‌کرد کشتمش‌! | وقتی تصور ‌کردم همسرم به من خیانت می‌کند خون جلوی چشمانم را ‌گرفت حکم قصاص برای مردی که زنش را با تصور خیانت کشت ویدئو | آموزش رقص سمیرا حسن‌پور به کیسان دیباج در «گردن زنی» عکس | الناز ملک، بازیگر سریال زخم کاری در سالن آرایش و زیبایی جدیدترین عکس خانوادگی علیرضا بیرانوند عکس | استایل رسمی و متفاوت علی دایی با کت‌وشلوار تصاویر | جانلوئیجی بوفون (Gianluigi Buffon) ازدواج کرد | همسر او کیست؟ ماجرای همسر محبوب ناصرالدین شاه که نابینا شد | دکتر ژوزف ریچارد دیکسون که بود؟