کد خبر: ۵۷۱
۱۸:۵۳
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
۱۸:۵۳
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۷۱

چگونه جراح بینی خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین دکتر برای عمل بینی، نیازمند توجه به برخی معیارها مثل تخصص و سابقۀ جراح، دیدن نمونه های قبل و بعد عمل بینی پزشک و… است که هر کدام می‌تواند راهنمای خوبی برای تصمیم‌گیری شما باشد.

راستان | اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد انجام عمل بینی دارید و این سوال برایتان پیش آمده است که «چگونه جراح بینی خود را انتخاب کنید»، این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب بهترین دکتر برای عمل بینی، نیازمند توجه به برخی معیارها مثل تخصص و سابقۀ جراح، دیدن نمونه های قبل و بعد عمل بینی پزشک و… است که هر کدام می‌تواند راهنمای خوبی برای تصمیم‌گیری شما باشد. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین نکات و معیارها را در چگونگی انتخاب جراح بینی در اختیارتان بگذاریم.

۱- تخصص و تجربه جراح بینی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای انتخاب جراح بینی باید به آن توجه کنید، تخصص و تجربۀ پزشک است. شما باید به‌دنبال جراحی باشید که تخصص، سواد بالا و سوابق موفقی در جراحی زیبایی بینی داشته است. چنین پزشکانی علاوه‌بر تخصص و آگاهی، با انواع بینی گوشتی و استخوانی و سبک‌های عمل بینی مانند طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی آشنا هستند و پس‌از سال‌ها تجربه و کار عملی، می‌توانند بهترین نتیجه را از عمل بینی برای شما رقم بزنند. درصورت بی‌توجهی به تخصص و تجربه پزشک، ریسک ناموفق‌بودن عمل بینی بالا می‌رود و ممکن است نتیجۀ دلخواه خود را از عمل بینی نگیرید.

۲- مهارت و ظرافت

بعد از تخصص و تجربه، مهارت جراح را باید در نظر بگیرید. عمل بینی در دستۀ جراحی‌های زیبایی قرار دارد و به‌همین‌دلیل، دکتر بینی شما باید ظرافت و هنر کافی را در کار خود داشته باشد تا بتواند مواردی مثل فرم دادن به بینی، صاف‌بودن بینی، قرینه‌سازی سوراخ‌های بینی، مناسب‌بودن اندازۀ مجراهای تنفسی و… را به‌‌خوبی بر بینی شما پیاده‌سازی کند تا وضعیت بینی شما چه از نظر کارایی، چه از نظر ظاهر و زیبایی بهبود یابد.
چگونه جراح بینی خود را انتخاب کنیم؟معیارهای انتخاب جراح عمل بینی

۳- اخلاق و تعهد پزشک

از دیگر نکاتی که در انتخاب جراح بینی باید به آن توجه کنید، اخلاق و تعهد کاری پزشک است. پروسۀ درمان شما از زمان اولین مشاوره تا عمل جراحی و معاینات بعد از عمل بینی، باید در فضایی امن و مسئولانه صورت گیرد. یک جراح بااخلاق و متعهد، با آرامش راهنمایی‌ها و نکات مراقبتی لازم قبل و بعد از عمل بینی را به شما خواهد داد و هرگونه ابهامی را برطرف می‌کند و برای درمان شما دقت و مسئولیت کافی از خود نشان می‌دهد و سعی می‌کند بهترین نتیجه را با توجه به انتظارات شما از عمل بینی را برای شما رقم بزند. یکی از نکات مهم در انتخاب بهتربن جراح عمل بینی این است که پاسخگوی سوالات شما است تا بتوانید با خیال راحت‌تری تحت جراحی قرار بگیرید.

از جراح بینی چه سوالاتی بپرسیم؟

سوالاتی که زیباجویان در خصوص عمل بینی دارند، به میزان آگاهی‌شان نسبت به این جراحی زیبایی بستگی دارد؛ به‌همین‌دلیل پاسخ برخی از آن‌ها با یک سرچ ساده به دست می‌آید و یافتن پاسخ برخی دیگر، به‌ویژه آن‌ها که مربوط به خود جراح‌اند، نیازمند مشاوره با پزشک مورد نظر یا کارشناسان مشاوره رایگان عمل بینی مانند پزشک ۲۴، زیباکس و… است. رایج‌ترین سوالاتی که قبل از عمل بینی باید در مورد جراح بینی خود بدانید، عبارت‌اند از:

●       چه مدت است که جراح مورد نظر شما عمل بینی انجام می‌دهد؟

●       تابه‌حال چند عمل بینی انجام داده است؟

●       آخرین جراحی بینی که پزشک انجام داده است در چه تاریخی بوده است؟

●       میزان جراحی‌های موفق و رضایت زیباجویان از پزشک چقدر است؟

●       عمل جراحی بینی پزشک مورد نظر چه مدت طول می‌کشد؟

●       ریسک‌ها، خطرات و عوارض احتمالی جراحی بینی برای شما چیست؟

●       کدام روش جراحی بینی برای شما مناسب است؟

●       تیم پزشکی از چه نوع بیهوشی برای شما استفاده می‌کند؟

●       آیا امکان طراحی‌های سه‌بعدی و شبیه سازی فرم احتمالی بینی قبل از عمل وجود دارد؟

●       مراقبت های قبل از عمل بینی برای شما چه چیزهایی هستند؟

●       عمل جراحی  شما در بیمارستان انجام می‌شود یا کلینیک؟

●       آیا می‌توانید عکس نمونه‌کارهای قبل و بعد عمل بینی سایر زیباجویان پزشک مورد نظر را ببینید؟

●      مراقبت های بعد از عمل بینی برای شما چه چیزهایی هستند؟
۴- تحقیق و جست‌وجو

یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های شما پیش‌از انتخاب جراح بینی، تحقیق و جست‌وجو دربارۀ جراحان و پزشکان خوب بینی است. شما باید سابقۀ هر یک از این جراحان و مواردی مثل تخصص و تجربه، مهارت و ظرافت، اخلاق و تعهد را که پیش‌از این به آن اشاره کردیم، بررسی کنید تا بهترین جراح بینی را با توجه به شرایط خود بیابید.

در این راه می‌توانید علاوه بر تحقیقات حضوری که شامل مشاوره از پزشک متخصص و صحبت با سایر مراجعین است، از منابع و ابزارها آنلاین مشاوره و نوبت دهی عمل بینی مانند پزشک ۲۴، دکترتو، پذیرش ۲۴ و… نیز کمک بگیرید. در این سامانه‌‌ها می‌توانید علاوه بر مشاوره آنلاین، از درصد رضایت سایر کاربران با پزشک مورد نظر خود اطلاع یابید.

۵- صحبت با مراجعه‌کنندگان قبلی

صحبت با مراجعه کنندگان قبلی از مهم‌ترین منابع برای شناخت جراحان و آگاهی از سبک جراحی پزشک است. زیرا آن‌ها به‌طور مستقیم با جراح در ارتباط بوده‌اند و می‌توانند اطلاعات خوبی دربارۀ اخلاق کاری، مسئولیت‌پذیری، برخورد، عملکرد در دورۀ درمان، کیفیت جراحی، راحتی و رضایت‌شان از پزشک را در اختیارتان بگذارند. صحبت با مراجعه‌کنندگان قبلی هر دکتر، می‌تواند بهترین راهنمای شما برای تصمیم‌گیری در انتخاب بهترین جراح بینی باشد.

۶- عکس قبل و بعد عمل بینی

مشاهده نمونه کارهای قبل و بعد بینی از اصلی ‌ترین معیارهای انتخاب دکتر برای عمل بینی است. جراحان، معمولاً از قبل و بعد عمل بیماران خود عکس‌هایی از زوایای گوناگون تهیه می‌کنند تا در اختیار زیباجویان بعدی قرار دهند. نمونه کارها کمک می‌کند تا مراجعین با نوع جراحی پزشک آشنا شوند و بررسی کنند که آیا سبک جراحی پزشک مطابق با سلیقه آنهاست یا نه و در نهایت با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرند و نتیجه عمل بینی خود را به دست آن‌ها بسپارند.

۷- کلینیک یا بیمارستان طرف قرارداد پزشک

نکتۀ دیگری که حتماً باید به آن توجه کنید این است که عمل بینی شما در کلینیک انجام می‌شود یا بیمارستان. همان‌طور که در بخش‌های پیشین به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید این مورد را از جراح بینی خود نیز بپرسید و اطمینان حاصل کنید که جراحی بینی شما در مکانی کاملاً مجهز و بهداشتی انجام می‌شود و علاوه‌براینکه فضای مناسبی برای عمل دارد، از تجهیزات و پرسنل باتجربه نیز برخوردار است تا در صورت بروز هرگونه حادثه و مشکلی، بتوانند عملکرد سریع و صحیحی داشته باشند.

۸- ارتباط با پزشک

آخرین نکته‌ای که در انتخاب جراح بینی باید به آن توجه کنید، ارتباط با پزشک است. شما باید پیش‌از جراحی با دکتر عمل بینی خود در ارتباط باشید، راهنمایی‌های لازم را در مورد مراقبت های قبل از عمل بینی دریافت کرده و در مورد انتظارات خود از عمل بینی و همچنین سلیقه‌تان با جراح خود مشورت کنید. 

همچنین بعد از عمل بینی، نیز برای انجام برخی معاینات و دریافت مراقبت‌های بعد از عمل بینی و… باید به وی مراجعه کرده تا پروسۀ درمان شما به خوبی طی شده و به اتمام برسد. با توجه به این توضیحات، جراحانی که رغبت کافی برای جلسات پیش‌از عمل و بعد از آن را ندارند، انتخاب خوبی نیستند.

سخن پایانی

انتخاب جراح بینی در نتیجه این عمل زیبایی، نقش مهمی دارد و به‌همین‌دلیل سوالِ چگونه جراح بینی خود را انتخاب کنیم، یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که زیباجویان پیش‌از عمل با آن مواجه می‌شوند. برای یافتن پاسخ این سوال، باید نکات و معیارهایی را در نظر گرفت که می‌توانند راهنمای خوبی برای تصمیم‌گیری در انتخاب بهترین جراح بینی برای شما باشند.

ارسال نظر
خواندنی‌ها

 روزی به او مشکوک شدم و دلشوره عجیبی داشتم. احساس می‌کردم همسرم از حد ارتباط‌های نامتعارف فراتر رفته...

این زن که ۴۰ روز در کما بود به طرز عجیبی از مرگ گریخت، اما ...

خبرگزاری دولتی تاس به نقل از یانا رودکوفسکایا، مجری تلویزیون روسیه در شبکه‌های اجتماعی گزارش داد که «کانیه...

عکس «کانگوروی نوازنده» از جیسون مور جایزه سال گذشته را به خود اختصاص داد و اکنون تنها کمی بیش از یک ماه...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
 سرنوشت نامشخص پخش سریال «سووشون» | ۲۰۰ میلیارد سرمایه قفل شده است! عکس | خروج تومور ۱۱ کیلویی از شکم یک بیمار همسرم را با دوربین مدار بسته کنترل می‌کنم اما بی‌فایده است او خیانت می‌کند! روغن ماهی برای قلب مفید است یا ضرر دارد؟ تصاویر | چکامه چمن‌ماه کیست و چرا به ایران بازگشت؟ عکس | بازگشت چکامه چمن‌ماه بازیگر سریال‌های جم به ایران پس از ۱۰ سال آموزش بازی مافیا | در مافیا حرفه‌ای شوید + تکنیک‌ها و جملات ناب بازی مافیا تیرخلاص داماد عصبانی به همسر و مادرزنش! ویدئو | وقتی هوتن شکیبا صدای آقای همساده را از محمد بحرانی می‌دزدد سیاهی دور چشم؛ علت‌ها و راه‌های درمان آن معما با جواب: مادر این نوزاد را پیدا کنید؟ ماجرای هولناک مردی که همسر صیغه‌اش را درون خودرو آتش زد! هنگام خرید عینک آفتابی به چه نکاتی توجه کنیم؟ اگر هفته‌ای یک بار غذای فوری بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟ اولین تصویر از کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید تصویری خاص از وریا غفوری با یک مار عکس | تغییر چهره بازیگر زیبای سریال جیران در ۲۹ سالگی عکس‌ | شیرین‌کار‌ی‌های بامزه حیوانات؛ از تنبل‌ گیتاریست تا زرافه سه‌سر رپر جنجالی و شوهر سابق کیم کارداشیان در مسکو چه می‌کند؟ رسوایی انتشار ویدئو رابطه جنسی زندانبان زن با زندانی
معرفی سرمربی جدید پرسپولیس؛ خوان کارلوس گاریدو کیست دخترجوان، به یک پسر اتهام آدم ربایی زد | بابک: باور کنید من در آن چهار روز به سحر دست نزدم عکس | رقص بازیگر مشهور تلویزیون پس از شکست سرطان تصاویر | چکامه چمن‌ماه کیست و چرا به ایران بازگشت؟ تاریخ‌سازی سه دختر محجبه با موسیقی متال احتمال شیوع جهانی یک ویروس عفونی از طریق رابطه جنسی یا تماس پوستی آیا شان پن با چوب بیسبال مدونا را کتک زد؟ عکس | همایون شجریان در آغوش بهروز وثوقی ماجرای هولناک مردی که همسر صیغه‌اش را درون خودرو آتش زد! ویدئو | شوخی بامزه هادی چوپان با مجری مسترالمپیا و آرنولد کلاسیک تصویر تازه‌ای از نعیمه نظام‌دوست در کنار بهنام بانی ویدئو |‌ شیرین کاری جواد رضویان در جوکر وایرال شد متاهل‌های خائن پشیمان نمی‌شوند! عکسی تازه از جنیفر لوپز در آستانه جدایی از بن افلک ویدئو |‌ رونمایی از مرسدس بنز چند میلیاردی «بهرام رادان» رسوایی انتشار ویدئو رابطه جنسی زندانبان زن با زندانی عابر بانک جو و جیل بایدن چگونه کار می‌کند؟ عکس | بازگشت چکامه چمن‌ماه بازیگر سریال‌های جم به ایران پس از ۱۰ سال ویدئو | پای پردیس احمدیه در روز تولدش شکست؛ شوخی الناز شاکردوست با پردیس عکسی بسیار قدیمی از کریم شیره‌ای؛ او که بود؟
پرطرفدارها
 سرنوشت نامشخص پخش سریال «سووشون» | ۲۰۰ میلیارد سرمایه قفل شده است! عکس | خروج تومور ۱۱ کیلویی از شکم یک بیمار همسرم را با دوربین مدار بسته کنترل می‌کنم اما بی‌فایده است او خیانت می‌کند! روغن ماهی برای قلب مفید است یا ضرر دارد؟ تصاویر | چکامه چمن‌ماه کیست و چرا به ایران بازگشت؟ عکس | بازگشت چکامه چمن‌ماه بازیگر سریال‌های جم به ایران پس از ۱۰ سال آموزش بازی مافیا | در مافیا حرفه‌ای شوید + تکنیک‌ها و جملات ناب بازی مافیا تیرخلاص داماد عصبانی به همسر و مادرزنش! ویدئو | وقتی هوتن شکیبا صدای آقای همساده را از محمد بحرانی می‌دزدد سیاهی دور چشم؛ علت‌ها و راه‌های درمان آن معما با جواب: مادر این نوزاد را پیدا کنید؟ ماجرای هولناک مردی که همسر صیغه‌اش را درون خودرو آتش زد! هنگام خرید عینک آفتابی به چه نکاتی توجه کنیم؟ اگر هفته‌ای یک بار غذای فوری بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟ اولین تصویر از کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید تصویری خاص از وریا غفوری با یک مار عکس | تغییر چهره بازیگر زیبای سریال جیران در ۲۹ سالگی عکس‌ | شیرین‌کار‌ی‌های بامزه حیوانات؛ از تنبل‌ گیتاریست تا زرافه سه‌سر رپر جنجالی و شوهر سابق کیم کارداشیان در مسکو چه می‌کند؟ رسوایی انتشار ویدئو رابطه جنسی زندانبان زن با زندانی