کد خبر: ۹۷۱
۱۵:۳۲
۱۸ تير ۱۴۰۳
۱۵:۳۲
۱۸ تير ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۷۱

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید
راز موفقیت چیست؟ در این مطلب ۷ راز موفقیت در زندگی که افراد موفق به آنها گوش سپرده‌اند را برایتان آماده کرده‌ایم. این ۷ راز به شما کمک می‌کند تا تا برنامه‌ای برای تعقیب اهداف خود و حرکت رو به جلو داشته باشید.

۷ راز موفقیت در زندگی لزوما چیز‌های پیچیده‌ای نیستند که فکر کنید حتما باید در شرایط خاصی باشید تا بتوانید آن‌ها را اجرایی کنید. این راز‌ها کار‌های ساده و اما بسیار بسیار مهم هستند. بیایید یک‌به‌یک بررسی‌شان کنیم.

راز موفقیت چیست؟

به طور کلی راز موفقیت یا جوهر آن، در ترکیبی از انعطاف پذیری، خودباوری و نوآوری نهفته است. افراد موفق با پذیرش خطرات، اعتماد بی‌وقفه به توانایی‌های خود و تفکر مداوم خارج از هنجار‌های مرسوم برجسته می‌شوند.

۷ راز موفقیت در زندگی چیستند؟

۱. راز اول موفقیت: سازماندهی کنید

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

اولین قدم برای دستیابی به موفقیت، سازماندهی است. هر فرد موفق ترفند‌های خاص خود را برای تمرکز تلاش، تعیین اهداف و اجرای برنامه‌ها دارد. برعکس، فقدان سازماندهی، شما را به جایی نمی‌رساند. سازماندهی بخش سختی است، اما کلیدی است و اگر به دلش بزنید ساده خواهد شد.

دو استراتژی زیر را می‌توانید را برای سازماندهی تلاش‌های خود امتحان کنید:

۱. تایم‌باکسینگ (Time Boxing)

استفاده از شیوه تایم باکسینگ، برای موفقیت ضروری است. با این‌کار، مطمئن می‌شوید که زمان کافی را برای کار‌ها و مسئولیت‌ها اختصاص داده‌اید و نظم را در زندگی خود حفظ می‌کنید، که به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک می‌کند.

تقویم خود را برای شروع زمان‌بندی بردارید. به‌روزرسانی‌ها با گزینه‌های دیجیتال سریع‌تر انجام می‌شوند، اما اگر اهل کاغذ هستید، همان را دنبال کنید. وظایف خود را برای هر روز فهرست کنید و برای هر یک بازه زمانی اختصاص دهید.

به عنوان مثال، روز خود را با ورزش صبحگاهی شروع کنید. یک بازه زمانی مثلاً از ساعت ۷ تا ۸ صبح برای این فعالیت در نظر بگیرید. تا زمانی که کار انجام شود، تنها روی کار در حال انجام تمرکز کنید. در این صورت شما در مقابل عوامل حواس پرتی مقاومت خواهید کرد و تا ساعت هشت تقریباً تمام توجه خود را به ورزش معطوف خواهید کرد.

این کار را برای تمام روز خود تکرار کنید تا برنامه‌ای کاملا سازمان یافته و موثر برای نیازها، مسئولیت‌ها و اهداف شخصی خود داشته باشید. همانطور که پیشرفت می‌کنید آن را تنظیم کنید تا زمانی که ترکیب ایده آل‌تان خود را پیدا کنید.

۲. تکرار و تمرین راز موفقیت با تکنیک پومودورو (Pomodoro)

این تکنیک مدیریت زمان شبیه تایم باکسینگ است، اما با فواصل زمانی کوتاه‌تر. بیشتر بر این تمرکز دارد که چگونه از انرژی خود برای بهره وری استفاده می‌کنید.

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

این تکنیک در اواخر دهه ۱۹۸۰ توسط فرانچسکو سیریلو توسعه یافت و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع این روش شبیه به تایم‌بوکسینگ کار می‌کند، اما با انفجار‌های کوتاه تر. به عنوان مثال، اگر کاری دارید، مانند تهیه یک مقاله تحقیقاتی، یک فاصله زمانی ۲۵ دقیقه‌ای برای انجام آن اختصاص دهید. پس از اتمام این زمان، ۵ دقیقه استراحت کنید، سپس دوباره روی آن شیرجه بزنید. پس از چهار دور، استراحت بیشتری (مثلاً ۱۰ دقیقه) داشته باشید.

اضافه کردن وقفه‌ها به دوره‌های تمرکز به شما این امکان را می‌دهد که به مدت ۲۵ دقیقه بدون حواس‌پرتی یا وقفه روی کار در حال انجام تمرکز کنید و کارایی را افزایش دهید. به علاوه، استراحت‌ها به جلوگیری از فرسودگی کمک می‌کند.

روال روزانه:

حفظ یک برنامه منظم صبحگاهی و به دنبال آن فعالیت‌های آرامش‌بخش عصر، ثبات را تقویت می‌کند، که تلاش‌های شما را برای رسیدن به دستاورد‌ها افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال، برنامه صبحگاهی شما ممکن است شامل تنظیم زنگ ساعت منظم، ورزش و خوردن یک صبحانه مغذی باشد.

روال عصرگاهی شما می‌تواند شامل یک فعالیت شخصی برای استراحت پس از یک روز کاری و تعیین اهداف برای افزایش بهره‌وری باشد، مانند دوری کردن از تلفن درست قبل از خواب. به محض اینکه روی یک روال ثابت بمانید، عادات سازنده شما بهبود می‌یابد. روال شما مانند دو ستون محکم می‌شود که سازمان را در طول روز حفظ می‌کنند. به محض اینکه زنگ ساعت به صدا در می‌آید، آن روز را خاموش می‌کنید.

۲. دومین راز موفقیت: بدانید چه زمانی باید عقب نشینی کنید

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

شما نمی‌توانید به همه چیز برسید و نباید مجبور شوید. از شکست‌ها چیز‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد. مهارت مهم این است که بدانید چه زمانی باید کاری را ترک کرد. اتلاف وقت و تلاش برای چیزی که نمی‌توانید به آن برسید، فرصت را از دیگر کار‌های شما می‌گیرد.

برای مثال ترانه سرا‌ها را در نظر بگیرید. آنها ده‌ها ایده را مرور می‌کنند و سعی می‌کنند آهنگ کاملی را بیابند. همه آنها موفق نخواهند شد. اگر بیش از حد طولانی روی یک پروژه خاص تمرکز کنند، گیر می‌کنند و به بهره وری و توانایی آنها در ساختن ملودی‌های جدید آسیب می‌رسانند. دانستن اینکه چه زمانی باید تسلیم شوید به شما فرصت‌های جدیدی برای پیشرفت می‌دهد و شما را از افتادن در یک روال کسل‌کننده که موفقیت شما را خفه می‌کند، باز می‌دارد.

۳. راز سوم موفق شدن: روی نقاط قوت‌تان تمرکز کنید

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

حتی موفق‌ترین افراد هم در همه چیز خوب نیستند. هر فردی نقاط قوت و ضعفی دارد که باید در نظر گرفته شود.

به حداکثر رساندن نقاط قوت و غلبه بر نقاط ضعف، تعادل مورد نیاز برای افراد موفق را ایجاد می‌کند. بسیاری از مردم تا جایی روی نقاط ضعف خود تمرکز می‌کنند که نمی‌توانند از نقاط قوت خود استفاده کنند.

برای موفقیت، به چیزی که در آن مهارت دارید بچسبید. اجازه دهید مهارت‌ها و استعدادهایتان شما را هدایت کند و به شما کمک کند تا به جلو بروید.

به عنوان مثال ورزشکاران حرفه‌ای را در نظر بگیرید. هر ورزشکاری نمی‌تواند در تمام جنبه‌های ورزشی خود برتر باشد. بسیاری حرفه‌ای می‌شوند، زیرا بر نقاط قوت خود به نفع تیم تمرکز می‌کنند، در حالی‌که هم‌تیمی‌هایشان نقاط ضعف خود را می‌بینند. این امر در خانواده‌ها، تیم‌های کاری و سایر نهاد‌ها اتفاق می‌افتد. شما نیز بخشی از آن خواهید بود.

۴. راز چهارم موفقیت: درخواست کمک کنید

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

لازم نیست همه کار‌ها را به تنهایی انجام دهید. حتی اگر زمانی کمک بخواهید، باز هم می‌توانید موفق باقی بمانید. کمک خواستن نشانه ضعف نیست، بلکه خیلی ساده تشخیص این امر است که شما می‌توانید با کمک دیگران بیشتر از تنهایی، کار‌ها را انجام دهید.

راه‌های مختلفی برای درخواست کمک از مردم وجود دارد، چه تماس با متخصصان کسب‌وکار برای دریافت مشاوره حرفه‌ای یا درخواست از خانواده و دوستانتان برای حمایت از شما در یک سرمایه‌گذاری جدید.

زمانی که افرادی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند، کمک خواستن را تبدیل به امری سخت و غیر ضروری نکنید.

۵. راز پنجم از ۷ راز موفقیت در زندگی: «سرسخت‌بودن» را در آغوش بگیرید

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

شما یک‌شبه با داشتن یک ایده درخشان یا یک استعداد طبیعی شگفت انگیز مشهور نمی‌شوید. پشت هر نابغه، نوازنده برجسته یا ورزشکار حرفه‌ای کسی نهفته است که ساعت‌ها در روز را صرف پیشرفت هنر خود و تلاش برای موفقیت می‌کند.

متأسفانه، چنین نیست که یک روز از خواب بیدار شوید و خودتان را در یک کار موفق بیابید. هر داستان موفقیتی مملو از ساعت‌های بی‌شماری فرسودگی و خستگی است که این دستاورد‌ها را به جایی که امروز هستند سوق داده است. رسیدن به سطح آنها، تلاش شما را می‌طلبد. مسابقات المپیک را تصور کنید که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. شاید برای اولین بار ورزشکاران آن را ببینید یا اسم‌شان را بشنوید، اما هر یک از آنها سال‌ها را صرف تمرینات ورزشی خود کرده اند تا در بالاترین مراحل مسابقه حضور داشته باشند.

۶. راز ششم: از بدن خود مراقبت کنید

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

حفظ سلامت جسمانی یکی دیگر از عوامل مهم در پیشبرد زندگی است. ممکن است به افراد موفق نگاه کنید و متوجه ثروت، ذهن درخشان یا دستاورد‌های آنها شوید، اما چیزی که ممکن است متوجه آن نباشید این است که بیشترشان، زمانی را برای رفاه جسمانی اختصاص می‌دهند.

علی‌رغم اهمیتِ تسلط بر مهارت‌ها و تلاش برای چیز‌های جدید، اگر بدن شما در آستانه فروپاشی باشد، هیچ چیزی مهم نیست. یک رژیم غذایی سالم، ورزش و خواب کافی همگی برای مراقبت مناسب از بدن ضروری هستند.

بنابراین، اگر به برخی از بهترین مدیران عامل نگاه کنید، خواهید دید که بسیاری از آنها برای ورزش منظم وقت می‌گذارند و برای داشتن خوابی آرام در شب تلاش می‌کنند؛ بنابراین اجازه ندهید بدن‌تان شما را عقب نگه دارد.

در این‌جا چند نمونه از افراد موفقی که مشکلات جسمانی داشته‌اند، اما باز هم موفق بوده‌اند، برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است:

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking): یکی از باهوش‌ترین ذهن‌های تاریخ و یک فیزیکدان مشهور جهان که در بیشتر عمر خود، با محدودیت حرکت، روی صندلی چرخدار حبس شده بود.

استیوی واندر (Stevie Wonder): یک نوازنده درخشان و یک مجری نابینا.

فرانکلین دی. روزولت (Franklin D. Roosevelt): علیرغم چالش‌های فلج اطفال به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده خدمت کرد.
اینها تن‌ها چند نمونه انگیزشی هستند که تأیید می‌کنند انسان‌ها بدون توجه به محدودیت‌ها برتر هستند.

۷. و راز هفتم موفقیت در زندگی: فداکاری کنید

۷ راز موفقیت در زندگی برای شما که انگیزه بالایی برای زندگی‌کردن دارید

شما نمی‌توانید بدون فداکاری در این راه به اوج برسید. شما باید گهگاه از آن افراط و تفریط‌هایی که به شما احساس گناه می‌کنند، مانند فست فود، پرخوری‌های تلویزیونی آخر شب و پرخوابی، دست بکشید. به همین دلیل است که افراد موفق برای رسیدن به اهداف عالی خود این اغماض را پشت سر می‌گذارند.

در حالی که فداکاری می‌کنید، خود را از لذت‌های زندگی به طور کامل محروم نکنید. شما باید شادی و سلامت روان را در سفر خود به سمت موفقیت حفظ کنید.

در آخر...

در این مطلب ما ۷ راز موفقیت در زندگی افراد موفق را ارائه کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آنها شروع به حرکت در مسیر زندگی موفق کنید. آیا برای بهره بردن کامل از پتانسیل‌تان آماده هستید؟

راز‌ها اکنون در دستان شماست و این شمایید که باید تلاش کنید و رویاهای‌تان را به واقعیت تبدیل کنید.

خواندنی‌ها

محمد رضا خلعتبری بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان...

 ویدیویی از همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری...

تصویری از استایل جدید پریناز ایزدیار در فیلم کوتاه...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
جزییات تکان‌دهنده زمینه‌سازی مرد فرانسوی برای تجاوز ده‌ها مرد به همسرش؛ روانشناسان چه می‌گویند؟ ویدئو | روایت شقایق دهقان از علت طلاق مهراب قاسم خانی عکس | واکنش حمید گودرزی به عکس جنجالی منتشر شده از او تصاویر | لورا لومر (Laura Loomer)، زن جنجالی که ترامپ را همراهی می‌کند کیست؟ ویدئو | شقایق فراهانی و پردیس احمدیه ۱۸ سال پیش در فیلم «مقلد شیطان» ویدئو |‌ هدیه عجیب مارادونا به محمدرضا خلعتبری چه بود؟ ویدئو | خشم مردم از حرکت زشت بلاگر زن ایرانی علت درد بازوی چپ چیست؟ ویدئو |‌ لحظات همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری در گردن‌زنی تصاویر | سالواتوره اسکیلاچی، آقای گل جام جهانی در ۵۹ سالگی درگذشت عکس | مهدی طارمی با تیپ نظامی در خانه منچسترسیتی! عکس شاعرانه الناز شاکردوست در خانه قدیمی ویدئو | انتشار آهنگ جدید رضا صادقی به نام ایستگاه ماجرای جنگ بر سر میراث در خانواده روپرت مرداک (Keith Rupert Murdoch) ویدئو | استایل عجیب و بچه مدرسه‌ای پریناز ایزدیار عکس | بهاره رهنما با تیپ تینیجری و ژستی در حد ۱۶ساله‌ها!  چگونه مغز زنان در دوران بارداری سازماندهی مجدد می‌شود؟ درگیری مرگبار ۲ دوست به خاطر یک دختر عکس| مرتضی مهرزاد، بلندقدترین مرد ایران در دیدار با رهبر انقلاب ویدئو |‌ درخواست مجری تلویزیون از سردار رادان: هشت ماهه ماشینم رو دزدیدن و هشت روزه خونه م رو خالی کردن!
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ گلشیفته فراهانی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ویلیام تل (William Tell) در فستیوال فیلم تورنتو درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ تصویر | مادر کریم باقری درگذشت ویدئو | پستونک خوردن الیکا عبدالرزاقی در جوکر زنان!؛ خنده‌ی شدید احسان علیخانی پس از لالایی رپ ناهید مسلمی ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری تصاویر | مستانه مهاجر، نفس بازغی و الناز حبیبی در اکران خصوصی «شه‌سوار» تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است جزییات قتل فجیع عیسی گل‌محمدی، قهران بوکس و سخنگوی فدراسیون؛ پلیس به دنبال دستگیری دو زن تصاویر | قتل فجیع استاد موسیقی دانشگاه تهران در ویلای رشت؛‌ یاسمین رحمتی کیست؟
پرطرفدارها
جزییات تکان‌دهنده زمینه‌سازی مرد فرانسوی برای تجاوز ده‌ها مرد به همسرش؛ روانشناسان چه می‌گویند؟ ویدئو | روایت شقایق دهقان از علت طلاق مهراب قاسم خانی عکس | واکنش حمید گودرزی به عکس جنجالی منتشر شده از او تصاویر | لورا لومر (Laura Loomer)، زن جنجالی که ترامپ را همراهی می‌کند کیست؟ ویدئو | شقایق فراهانی و پردیس احمدیه ۱۸ سال پیش در فیلم «مقلد شیطان» ویدئو |‌ هدیه عجیب مارادونا به محمدرضا خلعتبری چه بود؟ ویدئو | خشم مردم از حرکت زشت بلاگر زن ایرانی علت درد بازوی چپ چیست؟ ویدئو |‌ لحظات همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری در گردن‌زنی تصاویر | سالواتوره اسکیلاچی، آقای گل جام جهانی در ۵۹ سالگی درگذشت عکس | مهدی طارمی با تیپ نظامی در خانه منچسترسیتی! عکس شاعرانه الناز شاکردوست در خانه قدیمی ویدئو | انتشار آهنگ جدید رضا صادقی به نام ایستگاه ماجرای جنگ بر سر میراث در خانواده روپرت مرداک (Keith Rupert Murdoch) ویدئو | استایل عجیب و بچه مدرسه‌ای پریناز ایزدیار عکس | بهاره رهنما با تیپ تینیجری و ژستی در حد ۱۶ساله‌ها!  چگونه مغز زنان در دوران بارداری سازماندهی مجدد می‌شود؟ درگیری مرگبار ۲ دوست به خاطر یک دختر عکس| مرتضی مهرزاد، بلندقدترین مرد ایران در دیدار با رهبر انقلاب ویدئو |‌ درخواست مجری تلویزیون از سردار رادان: هشت ماهه ماشینم رو دزدیدن و هشت روزه خونه م رو خالی کردن!