کد خبر: ۱۷۷۴
۱۳:۱۲
۰۳ شهريور ۱۴۰۳
۱۳:۱۲
۰۳ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۷۴

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش
اخیرا صابر ابر متنی جنجالی تازه‌ای منتشر کرد که بازتاب وسیعی داشت. او در این متن نوشت به خاطر تهدیدهای فردی به نام «ب . ب» جان خود و خانواده‌اش در خطر است. این متن نیز بازتاب وسیعی داشت اما مشخص نیست که «ب. ب» کیست.

راستان | صابر ابر بازیگر سرشناس، سینما، تلویزیون و تئاتر است که کارنامه پرباری دارد و تاکنون موفقیت‌ها و جوایز زیادی کسب کرده است. در این گزارش، راستان نگاهی به زندگی خصوصی و کارنامه‌ی حرفه‌ای او می‌اندازیم. 

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش

بیوگرافی صابر ابر در یک نگاه

تاریخ تولد: ۱۸ خرداد ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

تحصیلات: کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد سینما

زمینه‌های فعالیت: بازیگری، کارگردانی تئاتر، نویسندگی، موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی و طراحی داخلی

آغاز فعالیت حرفه‌ای در سینما: از سال ۱۳۸۴ تا کنون

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش

 

زندگی خصوصی و ازدواج صابر ابر

اطلاعات زیادی از خانواده و زندگی شخصی صابر ابر در دست نیست. ظاهرا خود او علاقه‌ای به انتشار این جزییات ندارد. علاقه او به شاخه‌های مختلف هنر به خصوص بازیگری و سینما از همان نوجوانی شکل گرفته است. او با وجود اینکه بیش از ۴۰ سال دارد هنوز ازدواج نکرده است. 

آغاز فعالیت حرفه‌ای صابر ابر

صابر ابر نیمه دهه هفتاد در دوران راهنمایی در گروه تئاتر مدرسه کاری را اجرا کرد که مورد توجه یکی از حاضران در آن نمایش قرار گرفت، او خواهر مرضیه برومند بود و این پسر با استعداد را به خواهرش معرفی کرد. 

صابر ابر در ۱۶ سالگی فعالیت حرفه‌‌ای خود را با معرفی مرضیه برومند شروع کرد. به موسسه کارنامه رفت و آموزش بازیگری را از این موسسه آغاز کرد.یکی از مدرسان او در کارنامه پرویز پرستویی بود. ابر خوش شانس بود که آن سال‌ها، سال‌های طلایی کارنامه بود. 

اما اولین حضور جدی او در عرصه سینما و تلویزیون به سال‌های پایانی دهه هفتاد باز می‌گردد. او در تلویزیون با اجرای برنامه رنگین کمان کار خود را آغاز کرد و پس از آن هم مسابقاتی نظیر در 111 ثانیه را مجری گری کرد و بخش اعظم کارش اجرای برنامه کودکان و نوجوانان بود.

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش

اوج گیری صابر ابر در سینما

صابر ابر جزو مجریانی است که وقتی وارد دنیای بازیگری شد به شدت موفق بود و این اتفاق برای کمتر مجری پیش می آید.  ابر سال ۸۴ با بازی در فیلم سینمایی شاعر زباله ها به کارگردانی محمد احمدی به سینما آمد ولی اولین باردو سال بعد در فیلم دایره زنگی در اکران عمومی یک فیلم سینمایی دیده شد و خیلی زود تحسین شد رسید. او نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر شد.

او با بازی در ۳ فیلم یک پذیرایی ساده مانی حقیقی، برف روی کاج‌ها پیمان معادی، انتهای خیابان هشتم علیرضا امینی در سال ۱۳۹۰ سال پرکاری را پشت سر گذاشت. اما خودش در این رابطه گفت که اگر پیمان معادی، همایون اسعدیان و مانی حقیقی امسال دوباره سه فیلم را در فاصله یک هفته از یکدیگر بسازند او باز هم در فیلم آنها حضور پیدا خواهد کرد. 

اینها جز کسانی هستند که ابر دوست دارد با آنها کار کند. سلیقه او به این کارگردانان نزدیک است. او می‌گوید: «فیلمی که این کارگردانان می سازند اثری است که من دوست دارم در آن حضور پیدا کنم. وقتی این پیشنهاد از طرف آنها به من شده، قبول کردم. البته این اتفاق افتاده است که دو سال هم کار نکرده ام.»

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش

صابر اَبَر در فیلم خوک روبروی دوربین مانی حقیقی رفت. در فیلم حکایت دریا، صابر ابر را در نقش امیر دشتی روبروی دوربین بهمن فرمان آرا دیدیم. میلیونر میامی، فیلم دیگری از صابر ابر بود که در نقش رضا، روبروی دوربین مصطفی احمدی ظاهر شد. فیلم هت تریک به کارگردانی رامتین لوافی از دیگر کارهای صابر ابر است که در نقش کیوان حضور یافت.

فیلم تابستان داغ به کارگردانی ابراهیک ایرج زاد از دیگر کارهای وی در نقش فرهاد بود. من دیه گو مارادونا هستم، فیلمی است که صابر ابر، فیلمنامه آن را نوشت و بهرام توکلی در سال ۱۳۹۳ ساخت. صابر ابر را در سال ۱۳۸۷ در فیلم درباره الی اصغر فرهادی دیدیم که در نقش علیرضا ظاهر شده بود. برف روی کاج ها فیلمی بود که پیمان معادی در سال ۱۳۹۰ ساخت و صابر ابر در نقش نریمان دیده شد. او در فیلم مسخره باز به کارگردانی همایون غنی‌زاده بازی خبرسازی داشت و در فیلم روسی، او در نقش ابراهیم، روبروی دوربین امیر حسین ثقفی در سال ۹۶ رفت.

اغلب مردم صابر ابر را به خاطر بازی در سریال قورباغه ساخته هومن سیدی می‌شناسند. سریالی که در زمان پخش توجه‌های زیادی را به خود جلی کرد. 

صابر ابر برای بازی در فیلم سینمایی گس برنده جایزه بهترین بازیگر نوظهور از جشنواره فیلم رم را از آن خود کرد.

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش

صابر ابر؛ هنرمند همه فن حریف

صابر ابر در عرصه دیگر نیز دستی بر آتش دارد او بازیگر بسیار خوبی در تئاتر است و در عرصه کارگردانی تئاتر هم فعالیت می‌کند. اخیرا نمایش «امشب به صرف بورش و خون» را روی صحنه برده است. 

او دستی بر آتش نوشتن هم دارد و گاهی برای رسانه‌ها می‌نویسد و آثاری هم در کارنامه خود دارد که می‌توان به «هر رازی که فاش می کنی یک ماهی قرمز می میرد» و «تا هفت خانه آن ورتر» اشاره کرد. 

در هنرهای تجسمی، نقاشی، مجسمه‌سازی و همچنین طراحی داخلی نیز فعالیت کرده است. 

او به همراه پانته‌آ پناهی‌ها دکلمه آلبومی از مهیار علیزاده را بر عهده داشته است. 

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش

حاشیه‌های صابر ابر 

صابر ابر از سلبریتی‌هایی است که فعالیت‌هایی در اینستاگرام دارد و گاهی می‌نویسد و همین نوشته‌ها هم مورد توجه قرار می‌گیرد و در مواردی حاشیه‌سار می‌شود. 

او در اینستاگرام بیش از ۱ میلیون و  ۲۰۰ هزار فالوئر دارد. واکنش او به شهادت شهید سلیمانی و انتقادات تندش از دونالد ترامپ از بحث برانگیزترین مطالبی است که او تاکنون منتشر کرده است.

صابر ابر پس از بازداشت ترانه علیدوستی از این اقدام انتقاد کرد و به حمایت از این بازیگر سینما پرداخت. 

اخیرا صابر ابر متنی جنجالی تازه‌ای منتشر کرد که بازتاب وسیعی داشت. او در این متن نوشت به خاطر تهدیدهای فردی به نام «ب . ب» جان خود و خانواده‌اش در خطر است. این متن نیز بازتاب وسیعی داشت اما هنوز مشخص نیست « ب. ب» کیست.

زندگینامه صابر ابر؛ زندگی خصوصی و آثارش

فیلمشناسی صابر ابر

آثار سینمایی

 دلم می‌خواد ۱۳۹۳
 رخ دیوانه ۱۳۹۳
 من دیگو مارادونا هستم ۱۳۹۳
 خواب زده‌ها ۱۳۹۲
 ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه ۱۳۹۲
 همه چیز برای فروش ۱۳۹۲
 هیچ کجا هیچ کس ۱۳۹۱
 گس ۱۳۹۱
 آسمان زرد کم عمق ۱۳۹۱
 آشغال‌های دوست داشتنی ۱۳۹۱
 بوسیدن روی ماه ۱۳۹۱
 برف روی کاج‌ها ۱۳۹۱
 پذیرایی ساده ۱۳۹۱
 انتهای خیابان هشتم ۱۳۹۱
 اینجا بدون من ۱۳۸۹
 سیزده ۵۹، ۱۳۸۹
 آقا یوسف ۱۳۸۹
 نخودی ۱۳۸۸
 فیلم کوتاه متامورفوسیس ۱۳۸۸ 
 هیچ ۱۳۸۸
 درباره الی ۱۳۸۷
 سه زن ۱۳۸۶
 دایره زنگی ۱۳۸۶
 مینای شهر خاموش ۱۳۸۵
 شاعر زباله‌ها ۱۳۸۴

تئاتر

 کرگدن ۱۳۸۷
 داستان یک پلکان ۱۳۸۸
 کالیگولا ۱۳۸۹
 جیره بندی پر خروس برای سوگواری ۱۳۸۹
 وُرک شاپ ۱۳۹۱
 ریچارد سوم ۱۳۹۱
 هملت رضا گوران/ ۱۳۹۱
 ننه دلاور، بیرون پشت در ۱۳۹۱
 
تلویزیون

 بازگشت به خانه ۱۳۷۶-۱۳۷۵
 

نمایش خانگی 

مترجم  ۱۴۰۱
قورباغه ۱۳۹۸–۹۹

کارگردان
 واو‌ها و ویرگول‌ها ۱۳۸۸،
 ۲۱ بار مردن در ۳۱ روز ۱۳۹۱
 امشب به صرف بورش و خون ۱۴۰۳

اجرا
مجری برنامه تلویزیونی پلک ۱۳۸۳

مجری برنامه کودک رنگین کمان در اواخر هفتاد

موسیقی

 خواب زده‌ها ۱۳۹۲
 همکاری با مهیار علیزاده در آلبوم در شعله با تو رقصان، به همراه پانته‌آ پناهی‌ها، ۱۳۹۸
 در ستایش تئاتر، ایرانشهر_سالن استاد سمندریان، ۱۳۹۷
 پرتقال‌های کال، ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی، ۱۳۹۵او‌ها

جوایز 

برنده جایزه بهترین بازیگر نوظهور (گروهی مرد /زن) از جشنواره فیلم رم برای فیلم گس
 نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم برف روی کاج‌ها درششمین جشن منتقدان ۱۳۹۱
 نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم بوسیدن روی ماه درششمین جشن منتقدان ۱۳۹۱
 برنده تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش ریچارد سوم در سی امین جشنواره تئاتر فجر
 تندیس بهترین بازیگر مرد تاتر سال ۱۳۹۱
 برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی در سومین جشن منتقدان
 برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی در چهاردهمین جشن خانه سینما
 نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درباره الی در ۲۷ امین جشنواره فیلم فجر
 نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم دایره زنگی در ۲۶ امین جشنواره فیلم فجر
 برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مینای شهر خاموش در یازدهمین جشن خانه سینما
 نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مینای شهر خاموش در ۲۵ امین جشنواره فیلم فجر

خواندنی‌ها

کتف مصدوم حسن یزدانی امروز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

اخیرا بعضی‌ رسانه‌ها مدعی شده بودند پلیس در طرح اخراج...

اوجانی نوا (Ojani Noa)، شوهر اول جنیفر لوپز، درباره...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
عکسی دیدنی از مارال فرجاد در کنار پدرش، جلیل فرجاد و سعید نعمت‌الله «کاهوی طلایی» ۳۰ برابر سبزیجات ویتامین‌ دارد نخستین عکس از حسن یزدانی پس از عمل جراحی کتف در فرانسه ویدئو | خاطره بامزه جهانبخش سلطانی از دیالوگ گفتن در سریال یوسف پیامبر به لهجه اصفهانی «شان دیدی» (Sean Combs)، غول هیپ هاپ به اتهام قاچاق جنسی دستگیر شد عکس | تغییر چهره «سودابه حسنی دخت» مجری تلویزیون بعد ۲۰ سال در ۴۶ سالگی ۶ اشتباه رایج در آرایش و استایل موها آزار و اذیت دختر جوان توسط خواستگار اینستاگرامی ویدئو | قیمت ساعت رادوی احمد خمینی چند است؟ ویدئو |‌ سکانس بحث‌برانگیز و جنجالی از شب اول عروسی در سریال «گردن‌زنی» ویدیوی دختر ایرانی از قوانین خاص قطر شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ایوب العملود دربی را از دست داد؟ راز محبوبیت انفجاری دمپایی‌های کراکس (Crocs) را می‌دانید؟ پسر خداداد عزیزی دستگیر شده است؟ کاپولا فیلمی جدید با عناصر قوی رقص و موسیقی می‌سازد ویدئویی تلخ از کیومرث پوراحمد؛ چی بخونم جوونیم رفته صدام رفته ... ویدئو | چرا الیکا عبدالرزاقی حلقه دست نمی‌کند؟ عکس | ابوالفضل پورعرب با ویلچر در مراسم تشییع رفیق قدیمی‌اش عکس | حضور مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی در دیدار با رهبر انقلاب؛ دست مبینا نعمت‌زاده شکسته است! شوهر اول جنیفر لوپز (Jennifer Lopez): چندوقت ازدواج نکن!
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ گلشیفته فراهانی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ویلیام تل (William Tell) در فستیوال فیلم تورنتو درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ تصویر | مادر کریم باقری درگذشت ویدئو | پستونک خوردن الیکا عبدالرزاقی در جوکر زنان!؛ خنده‌ی شدید احسان علیخانی پس از لالایی رپ ناهید مسلمی ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است تصاویر | مستانه مهاجر، نفس بازغی و الناز حبیبی در اکران خصوصی «شه‌سوار» جزییات قتل فجیع عیسی گل‌محمدی، قهران بوکس و سخنگوی فدراسیون؛ پلیس به دنبال دستگیری دو زن تصاویر | قتل فجیع استاد موسیقی دانشگاه تهران در ویلای رشت؛‌ یاسمین رحمتی کیست؟
پرطرفدارها
عکسی دیدنی از مارال فرجاد در کنار پدرش، جلیل فرجاد و سعید نعمت‌الله «کاهوی طلایی» ۳۰ برابر سبزیجات ویتامین‌ دارد نخستین عکس از حسن یزدانی پس از عمل جراحی کتف در فرانسه ویدئو | خاطره بامزه جهانبخش سلطانی از دیالوگ گفتن در سریال یوسف پیامبر به لهجه اصفهانی «شان دیدی» (Sean Combs)، غول هیپ هاپ به اتهام قاچاق جنسی دستگیر شد عکس | تغییر چهره «سودابه حسنی دخت» مجری تلویزیون بعد ۲۰ سال در ۴۶ سالگی ۶ اشتباه رایج در آرایش و استایل موها آزار و اذیت دختر جوان توسط خواستگار اینستاگرامی ویدئو | قیمت ساعت رادوی احمد خمینی چند است؟ ویدئو |‌ سکانس بحث‌برانگیز و جنجالی از شب اول عروسی در سریال «گردن‌زنی» ویدیوی دختر ایرانی از قوانین خاص قطر شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ایوب العملود دربی را از دست داد؟ راز محبوبیت انفجاری دمپایی‌های کراکس (Crocs) را می‌دانید؟ پسر خداداد عزیزی دستگیر شده است؟ کاپولا فیلمی جدید با عناصر قوی رقص و موسیقی می‌سازد ویدئویی تلخ از کیومرث پوراحمد؛ چی بخونم جوونیم رفته صدام رفته ... ویدئو | چرا الیکا عبدالرزاقی حلقه دست نمی‌کند؟ عکس | ابوالفضل پورعرب با ویلچر در مراسم تشییع رفیق قدیمی‌اش عکس | حضور مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی در دیدار با رهبر انقلاب؛ دست مبینا نعمت‌زاده شکسته است! شوهر اول جنیفر لوپز (Jennifer Lopez): چندوقت ازدواج نکن!