کد خبر: ۱۸۰۱
۰۸:۱۵
۰۵ شهريور ۱۴۰۳
۰۸:۱۵
۰۵ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۰۱

جزییات جدید و عجیب از تهدید و حمله به صابر ابر؛ «ب.ب» کیست؟

جزییات جدید و عجیب از تهدید و حمله به صابر ابر؛ «ب.ب» کیست؟
پست صابر ابر درباره «ب.ب» و تهدید امنیت او پرسش‌های زیادی را برانگیخت، اینکه جزییات ماجرا چیست؟ حالا جزییات تازه‌ای منتشر شده و مشخص شده که حتی صابر ابر بازداشت هم شده است.

راستان | صابر ابر بازیگر سرشناس سینما و تئاتر اخیرا فاش کرده که از سوی فردی با تهدید مواجه شده و امنیت خود و خانواده‌اش در خطر است. ابر نوشته «هر اتفاقی برایم بیفتد توسط «ب.ب» انجام شده است». 

به گزارش راستان، پست اینستاگرامی ابر با عنوان «امنیت» بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت و نگرانی و پرسش‌های زیادی را برانگیخت. 

جزییات جدید و عجیب از تهدید و حمله با چاقو به صابر ابر؛ «ب.ب» کیست؟

پیشینه نگرانی به ماجرای قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش باز می‌گردد. ظاهرا خانواده مهرجویی پیش از قتل توسط قاتلین تهدید شده بودند. حالا رسانه‌های از مسئولان امر و نهادهای امنیتی می‌خواهند «هشدار صابر ابر را جدی بگیرید تا مثل داریوش مهرجویی فاجعه رخ ندهد.»

اما پست صابر ابر پرسش‌های زیادی را هم برانگیخت، اینکه جزییات ماجرا چیست؟ چرا باید یک بازیگر و هنرمند سرشناس تهدید به قتل و اسیدپاشی و .. قرار گیرد و اینکه اصلا «ب، ب» کیست؟ سوال‌هایی است که پست اینستاگرامی صابر ابر به آن پاسخی نمی‌دهد. 

در این بین شایعاتی نیز مطرح بود، امین فردین خبرنگار پاپاراتزی که در خارج از کشور حواشی و شایعات هنرمندان را پوشش می‌دهد مدعی شده بود که «صابر ابر» بازداشت شده و ماجرا اصلا چیز دیگری است.

اما امروز وکیل ابر در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد جزییاتی تازه از ماجرا اعلام کرده است. 

ماجرای عجیب مزاحمت برای صابر ابر از کجا آغاز شد؟ 

«مرتضی کلهری»، وکیل صابر ابر از جزییات بیشتر مزاحمت‌ها برای این بازیگر سینما می‌گوید: «آقای ابر در سال ۱۳۹۸ بنا به اصرار مالک ملک، آقای «ب.ب» ساختمانی را در خیابان میرزای‌شیرازی تهران جهت برپایی کافه و گالری اجاره کرد. ملک بسیار قدیمی و مخروبه بود و ابتدا آقای ابر با توجه به جمیع شرایط از این کار امتناع کرد، اما با اصرارهای شدید مالک، تحت شرایطی پذیرفت. وقتی بازسازی شروع شد، متوجه شدیم این فرد به شهرداری و سایر ادارات مراجعه و اعلام کرده که شریک آقای ابر است. پیشنهاد شراکت را نیز به آقای ابر داد، اما آقای ابر نپذیرفت» 

حمله به شاهد صابر ابر با چاقو 

«مرتضی کلهری»، وکیل صابر ابر افزود: «ما محترمانه از این فرد درخواست کردیم این مطلب را که واقعیت ندارد در جایی تکرار نکند، اما در طول ماه‌های بازسازی، مالک مرتبا به ساختمان مراجعه و برای تیم اجرایی مزاحمت ایجاد می‌کرد.به سرپرست تیم اجرایی اطلاع دادیم هنگام کار در ساختمان را ببندند؛ طبق قانون پس از انعقاد قرارداد اجاره مستاجر، مالک منافع ملک است و موجر بدون اجازه مستاجر اجازه ورود به ملک را ندارد. با این حال موجر فردای آن روز زمانی که با در بسته مواجه شد با لگد به در کوبید؛ در و چهارچوب چوبی شکست. بعد به آقای ابر شروع به فحاشی کرد. شکایتی از این فرد صورت گرفت که طی حکم دادگاه او به ممنوعیت تردد در اماکنی که آقای ابر حضور دارد و همچنین ۱۸ ماه حبس محکوم شد، اما پس از مدتی این فرد در خیابان یکی از شاهدان پرونده را با چاقو مضروب و تهدید به قتل کرد. در شکایت کیفری که شاهد از این فرد انجام داد او مجددا در دادگاه محکوم شد. این فرد را در طول مدت زمان فعالیت کافه و گالری مرتبا در خیابان گاهی با سر شکسته یا با صورت زخمی، گاهی هم با دندان‌ شکسته می‌دیدیم که کاملا نشان از درگیری‌های این فرد با تعداد زیادی از مردم داشت. البته برای کسبه قدیمی این موضوع اصلا تازگی نداشت.

حتی در یک جلسه‌ای که در اتاق اصناف به دلیل شکایتی که این فرد علیه آقای ابر انجام داده بود حضور داشتم، متوجه شدم ایشان در ۷ صنف مختلف با کسانی که املاک او را اجاره کرده بودند دعوای حقوقی دارد و همه را آزار می‌دهد. این فرد در طول مدت اجاره در عین اینکه اجاره ملک را دریافت می‌کرد از هیچ اذیت و آزاری کوتاهی نکرد. مرتبا شکایت و گزارش کذب به اداره اماکن، شهرداری، اتحادیه، اتاق اصناف و... تحویل می‌داد. این فرد طرح بیش از ۱۰ شکایت واهی علیه آقای ابر داشت که هیچ کدام به نتیجه نرسید و در تمامی این دعاوی رای به رد خواسته این فرد صادر شد که اسناد و مدارک آن نیز موجود است.»

جزییات جدید و عجیب از تهدید و حمله با چاقو به صابر ابر؛ «ب.ب» کیست؟

بازداشت عجیب صابر ابر توسط کلانتری

مرتضی کلهری، وکیل این بازیگر سینما در مورد اتفاقات اخیری که برای صابر ابر افتاده، ماجرای عجیبی از نحوه بازداشت صابر ابر توسط کلانتری را شرخ می‌دهد و می‌گوید: «این فرد دو هفته پیش در جلسه دادگاه درخواست سازش کرد. بنده گفتم با موکل صحبت می‌کنم و اطلاع می‌دهم. سپس لایحه‌ای به شعبه مذکور فرستادم و تا رضایت آقای ابر درخواست یک ماه استمهال کردم، اما این فرد پس از اینکه با قرار وثیقه آزاد شد چک امانت را که تاریخ آن متعلق به سال ۱۴۰۰ بود به بانک برد و برگشت زد و طی آن اقدام قضایی انجام داد. به این فرد اطلاع دادیم ما خودمان اظهارنامه داده بودیم که اجاره را پرداخت می‌کنیم و مایل به پرداخت هستیم، بنابراین چک را به بانک ببرد و مبلغ را وصول کند، اما این کار را نکرد. لایحه‌ای به شعبه دادگاه ارسال کردیم که شناسه واریز بدهند تا ما مبلغ را واریز کنیم. در حالی که منتظر صدور اجراییه بودیم روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه شخصی با موبایل آقای ابر تماس گرفت و گفت مامور پست است و‌ برای ایشان بسته‌ای آورده است. آقای ابر به ایشان گفت در موسسه هنری‌اش حضور دارد و مامور پست می‌تواند به آنجا مراجعه کند. بعدا متوجه شدیم شخصی که خود را مامور پست معرفی کرده، مامور کلانتری ۱۰۷ فلسطین بوده و اتفاقا خارج از حوزه‌ کلانتری به محل کاری آقای ابر رفته که طبق قانون نباید این اتفاق می‌افتاد. مامور کلانتری لباس شخصی بوده و ابتدا کارت شناسایی ارایه نکرده و فقط یک برگ خالی تحویل آقای ابر داده است.

این فرد در آن لحظات مامور را هم مدام تحریک به تیراندازی و استفاده از اسپری فلفل کرده است؛ حتی مامور را تهدید کرده که اگر این کارها را نکند از او هم شکایت خواهد کرد. با این حال مامور بدون نشان دادن حکم جلب و کارت شناسایی با فشار فیزیکی سعی کرده آقای ابر را سوار ماشین موجر کند که البته با صدای بلند مامور و آقای ابر، همکاران و هنرجویان ایشان به خیابان می‌آیند. همکاران آقای ابر به خواست ایشان با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرند. آقای ابر همانجا به مامور اعلام کرده که فقط با ماشین پلیس به کلانتری می‌آید و سوار ماشین کسی که پرونده چاقوکشی و تهدید دارد، نمی‌شود.

در همین حین همکاران و هنرجویان آقای ابر متوجه می‌شوند عده‌ای موتور سوار با اشیایی که پشت خود پنهان کردند در خیابان ایستادند و موجر به آنها می‌گوید وقتی اشاره کردم، بیایید. هویت این افراد توسط شهود کاملا فاش شده و پلیس در حال بررسی است. در لحظه‌ای که مامور داشته آقای ابر را سوار ماشین می‌کرده این فرد با گوشی شخصی اقدام به فیلمبرداری از آقای ابر کرده که انتشار این تصاویر هتک حیثیت و جرم است که مراتب شکایت از عملکرد مامور کلانتری ۱۰۷ فلسطین نیز انجام خواهد شد. در نهایت روز چهارشنبه با حضور مامور ۱۱۰ و چک کردن کارت شناسایی این افراد به کلانتری ۱۰۷ فلسطین مراجعه و ظرف ۲ ساعت پس از حضور مبلغ چک به صندوق دادگستری واریز و نامه آزادی بلاقید آقای ابر صادر و ایشان ساعت ۵ عصر از کلانتری خارج شده است. از همان ساعات اولیه، پلیس امنیت تهران با ما تماس گرفته و پیگیر جریان است. تصاویر دوربین‌ها به ماموران پلیس امنیت تحویل داده شده و ماموران در حال بررسی و پیشبرد موضوع هستند. قوه ‌قضاییه نیز در جریان کامل موضوع قرار گرفته و اذعان داشته که موضوع در نهایت سلامت و صلابت بررسی خواهد شد. همچنین انجمن بازیگران نیز در حال پیگیری موضوع است.»

«ب.ب» که صابر ابر را تهدید کرده، کیست؟ 

وکیل صابر ابر هویت «ب.ب» را افشا نکرده است، اما از صحبت‌های او و یادداشت ابر حالا جزییاتی از این تهدیدگر در دست است. اینکه ماجرا ارتباطی به فعالیت حرفه‌ای این بازیگر سینما و تئاتر ندارد و ماجرا به مسائل مالی و چیزهای دیگری ارتباط دارد. 

حالا روشن شده «ب.ب» محکومیت قضایی هم دارد و با وثیقه آزاد است. اما باز هم باید در نظر گرفت همه این موارد روایت یک طرفه ماجراست. باید منتظر توضیحات پلیس یا مقامات قضایی در این رابطه باشیم. 

 

ارسال نظر
خواندنی‌ها

محمدرضا گلزار در گفت و گویی از سوال‌های عجیبی که از...

 مراسم تشییع پیکر مادر کریم باقری در آرامستان وادی...

باران کوثری برای بازی در فیلم سینمایی «عرق سرد» مجبور...

جوکر با تمام محدودیت و سختگیری برای خانم‌ها قسمت به...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
تصاویر جدید از پشت صحنه سریال پایتخت ۷؛ کاهش وزن شدید هما! ویدئو | روایت گلزار از سوال‌های عجیب مردم از او:‌ بهم میگن واقعا زن‌گرفتی؟! عکس آسانسوری و جدید بهرام رادان و همسرش مینا مختاری ویدئو | گریه‌های کریم باقری در مراسم خاکسپاری مادرش تصاویر | استایل الناز ملک در اکران مردمی سریال زخم کاری تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ عکس‌های دو نفره مالک و سمیرا در اکران مردمی آخرین قسمت زخم کاری اگر سخت کار می‌کنید اما موفق نمی‌شوید، این ۶ رفتار را ترک کنید تصاویر | مهراوه شریفی‌نیا و جواد عزتی در اکران مردمی «زخم کاری» ویدئو | روایت جالب باران کوثری از کاهش ۲۰کیلویی وزنش در ۴۰ روز دنیا مدنی تصویری از نوزادش منتشر کرد اینفلوئنسری که با خودش ازدواج کرده بود، طلاق گرفت! (تصویر) لیل ناز اکس (LIl Nas X) برهنه روی فرش قرمز جشنواره فیلم تورنتو آمد (تصاویر) اکران مردمی قسمت آخر سریال زخم کاری ۳ پای «لیلا فروهر» به جوکر علیخانی باز شد! ترفندی عجیب برای زیبایی؛ سیر خام آکنه را از بین می‌برد؟ پشت پرده شایعه پست‌گرفتن طناز طباطبایی در دولت؛ نسرین وزیری کیست؟ (عکس) در حاشیه نمایش رستم و سهراب؛ فرامز قریبیان، الناز شاکردوست و امیرآقایی کنار هم خواص برگ مو چیست؟ بخوانید تا راز علاقه گذشتگان را به برگ انگور بدانید! ویدئو | صحبت‌های علیرضا دبیر درباره بازگشت علی کریمی
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها «کماندار بی‌دست» قهرمان پارالمپیک شد؛ مت استاتزمن کیست؟  ماجرای عجیب اختلاف مالی در خانواده انصاریان؛ چه کسی مادر علی انصاریان را تهدید به قتل کرد؟ جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن گلشیفته فراهانی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ویلیام تل (William Tell) در فستیوال فیلم تورنتو تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده کسب نخستین مدال پارالمپیک ایران توسط دختر ۱۵ ساله؛ زهرا رحیمی کیست؟ غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ تصویر | مادر کریم باقری درگذشت تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ ماجرای بالا کشیدن اموال علی انصاریان و تهدید مادرش به قتل! ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است
پرطرفدارها
تصاویر جدید از پشت صحنه سریال پایتخت ۷؛ کاهش وزن شدید هما! ویدئو | روایت گلزار از سوال‌های عجیب مردم از او:‌ بهم میگن واقعا زن‌گرفتی؟! عکس آسانسوری و جدید بهرام رادان و همسرش مینا مختاری ویدئو | گریه‌های کریم باقری در مراسم خاکسپاری مادرش تصاویر | استایل الناز ملک در اکران مردمی سریال زخم کاری تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ عکس‌های دو نفره مالک و سمیرا در اکران مردمی آخرین قسمت زخم کاری اگر سخت کار می‌کنید اما موفق نمی‌شوید، این ۶ رفتار را ترک کنید تصاویر | مهراوه شریفی‌نیا و جواد عزتی در اکران مردمی «زخم کاری» ویدئو | روایت جالب باران کوثری از کاهش ۲۰کیلویی وزنش در ۴۰ روز دنیا مدنی تصویری از نوزادش منتشر کرد اینفلوئنسری که با خودش ازدواج کرده بود، طلاق گرفت! (تصویر) لیل ناز اکس (LIl Nas X) برهنه روی فرش قرمز جشنواره فیلم تورنتو آمد (تصاویر) اکران مردمی قسمت آخر سریال زخم کاری ۳ پای «لیلا فروهر» به جوکر علیخانی باز شد! ترفندی عجیب برای زیبایی؛ سیر خام آکنه را از بین می‌برد؟ پشت پرده شایعه پست‌گرفتن طناز طباطبایی در دولت؛ نسرین وزیری کیست؟ (عکس) در حاشیه نمایش رستم و سهراب؛ فرامز قریبیان، الناز شاکردوست و امیرآقایی کنار هم خواص برگ مو چیست؟ بخوانید تا راز علاقه گذشتگان را به برگ انگور بدانید! ویدئو | صحبت‌های علیرضا دبیر درباره بازگشت علی کریمی