راستان | مجموع فروش سینما در ماه مهر و با دو میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب به ۱۴۶ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به شهریور با رشد ۲۰ میلیارد تومانی در فروش و افزایش ۸۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است.
بعد از کرونا و تعطیلی سینماها دیگر چرخ اقتصادی سینماها روی فیلمهای کمدی میچرخد، در این میان هم گاهی یک اعتراضی نسبت به سطح نازل فیلمهای سینمایی مطرح میشود، چند نفر از آن دفاع میکنند و بعد این چرخه همچنان ادامه پیدا میکند. به طور مثال از ابتدای سال ۱۴۰۳ پرفروشترین فیلمهای گیشه همواره کمدی بودند در فروردین «تمساح خونی» ساخته جواد عزتی با ۱۴۶ میلیارد فروش و بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مخاطب صدر نشین بود بعد نوبت به «مست عشق» رسید که هرچند فیلم کمدی به شمار نمیآمد اما به واسطه حضور پارسا پیروز فر و شهاب حسینی و کارگردانی حسن فتحی و البته حواشی گستردهای که داشت مورد اقبال عمومی قرار گرفت و با دو میلیون مخاطب بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.
در خرداد نوبت صدر نشینی به «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی رسید که لازم به یادآوری است در دو اکران قبلی هم این فیل همواره صدرنشین گیشه بوده است و در سری سوم اکران این فیلم، اطیابی با بیش از ۴ میلیون مخاطب فروشی معادل ۲۴۶ میلیارد تومان را تجربه کرد.
که دست بر قضا سه صدرنشین اصلی گیشه در هفت ماه گذشته هم هستند.
همین فیلم کمدی در مهر ماه توانست فروش گیشه را حفظ کند و مجموع فروش سینما را با دو میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب به ۱۴۶ میلیارد تومان برساند که ۶۶ میلیارد تومان از این فروش سهم فیلم سینمایی «زودپز» ساخته رامبد جوان بود که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مخاطب را به سینما آورده است.
سینما به عنوان یکی از اصلیترین و جذابترین شکلهای هنر و سرگرمی، همواره تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ و جامعه داشته است و بر این اساس، بررسی فروش هفتگی سینما نه تنها میتواند نشاندهنده تغییرات سلیقه و ترجیحات مخاطبان باشد، بلکه به تحلیل روندهای اقتصادی و تجاری صنعت فیلم نیز کمک میکند.
در این گزارش، با نگاهی به ارقام و دادههای مربوط به فروش هفتگی سینما، تلاش خواهیم کرد تا عواملی که بر موفقیت یا شکست فیلمها تأثیرگذار هستند را شناسایی کنیم. همچنین، نتایج این بررسی میتواند راهنمایی برای تولیدکنندگان و توزیعکنندگان فیلم باشد تا با تحلیل علل و عوامل مؤثر، استراتژیهای بهتری را برای جذب مخاطب و افزایش فروش اتخاذ کنند. این گزارش به بررسی آمار فروش و تحلیل ترندهای سینمایی پرداخته است:
در ماه مهر «زودپز» صدرنشین گیشه بود این فیلم روایت زندگی دو با جناق با بازی محسن تنابنده و نوید محمدزاده را در اواسط جنگ و در تهران به تصویر میکشد. جایگاه دوم گیشه به انیمیشن «ببعی قهرمان» ساخته حسین صفارزادگان و میثم حسینی با 23 میلیارد تومان قروش و 475 هزار مخاطب در اختیار دارد نکته جالبتر اینکه جایگاه سوم گیشه باز هم به یک فیلم کمدی به نام تگزاس اختصاص دارد که هرچند بیش از سه ماه از اکران میگذرد و در رقابت با یک انیمیشن شکست خورده است، اما همچنان با 10 میلیارد تومان فروش و 180 هزار مخاطب جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده است.
نوید محمدزاده پیش از آنکه در سینمای ایران مطرح شود،...
یک پزشک متخصص که رونالدو مدتی مشتری او بود؛ از ستاره...
شاهین نیکو پس از ۵ سال خانه نشینی در آذر ۱۴۰۳ درگذشت.
عملیات تعقیب و گریز پلیس مشهد و پافشاری عجیب دزدان...