کد خبر: ۱۸۰۵
۱۰:۲۰
۰۵ شهريور ۱۴۰۳
۱۰:۲۰
۰۵ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۰۵

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران
میوه‌ها قند دارند، اما نه قند افزوده. با وجود این، این میوه هم سطح قند خون را بالا می‌برند. به خصوص برای افراد دیابتی این موضوع پر اهمیتی است. اگر همیشه از خود می‌پرسیدید که آیا میوه و سبزیجاتِ کم قند و بدون قند وجود دارد یا نه، باید بگوییم که بله وجود دارد!

مواد غذایی بدون قند در کدام گروه از غذا‌ها بیش‌تر پیدا می‌شوند؟ میوه‌ها قند دارند، اما نه قند افزوده. با این‌وجود، میوه‌ها پ هم سطح قند خون را بالا می‌برند. به خصوص برای افراد دیابتی این موضوع پر اهمیتی است. با سلامت راستان همراه باشید تا چند میوه و سبزی بدون قند یا با حداقل قند را به شما معرفی کنیم.

راستان| اگر همیشه از خود می‌پرسیدید که آیا میوه و سبزیجاتِ کم قند و بدون قند وجود دارد یا نه، باید بگوییم که بله وجود دارد! در این مطلب پاسخ این سوال رل با شما در میان خواهیم گذاشت.

کاهو بهترین ماده غذایی بدون قند

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

کاهو دارای فیبر و برای روده شما مفید است. این سبزی یک عنصر کلیدی در انواع سالادهاست. کاهو سرشار از ویتامین K، کم کالری و منبع خوبی از مواد مغذی مانند فولات، منگنز، آهن و سایر ویتامین‌هاست. به ازای هر ۱۰۰ گرم کاهو، فقط ۰.۸ گرم شکر وجود دارد!

+ با خواص شگفت‌انگیز کاهو آشنا شوید

مواد غذایی بدون قند: لبو

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

لبو یکی از بهترین سبزیجات بدون قند است که کالری بسیار کمی دارد. منبع خوبی از فولات برای زنان محسوب می‌شود و به تنظیم سطح فشار خون کمک می‌کند. در یک وعده ۱۰۰ گرمی، ۲۰ درصد RDI  برای فولات، ۰.۲ گرم چربی، ۲ گرم فیبر و حداکثر ۱.۷ گرم پروتئین دریافت می‌کنید.

مواد غذایی بدون قند: گوجه فرنگی

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

به گزارش راستان، گوجه‌فرنگی یک اَبَرغذای دیابتی و سرشار از ویتامین C، A، پتاسیم و سایر مواد مغذی است. این سبزیِ کم کربوهیدرات و در هر وعده فقط ۳۲ کالری به شما می‌دهد. لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی دارای خواص ضد سرطانی است و خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این، گوجه‌فرنگی همچنین از شب‌کوری جلوگیری می‌کند، پوستی نرم و لطیف به شما می‌دهد و به افزایش تراکم استخوان کمک می‌کند.

مواد غذایی بدون قند: پاپایا

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

پاپایا برای دستگاه گوارش شما مفید است و میزان سدیم کمی دارد. مصرف کم سدیم با کاهش سطح کلسترول و قند خون ارتباط دارد. این میوه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، C، فولات، پتاسیم، پروتئین و فیبر است. همچنین مقادیری از ویتامین‌های ضروریِ B، کلسیم، منیزیم و ویتامین K در میوه وجود دارد.

چیزی که پاپایا را متمایز می‌کند این است که لیکوپن بالایی دارد که سطح فشار خون را تنظیم می‌کند، قلب شما را در وضعیت خوبی نگه می‌دارد و از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند. پاپایا همچنین برای محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان شناخته می‌شود.

مواد غذایی بدون قند: خیار بدون قند و کم کالری

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

خیار خنک‌کننده و آب‌رسان است. بهترین بخش این است که خیار در هر وعده کالری کمی دارد و کمتر از ۵ گرم کربوهیدرات وارد بدن می‌کند. می‌توان خیار را تا جایی که می‌خواهید مصرف کنید، زیرا منابع عالی پتاسیم و ویتامین C است. خیار همچنین یک ماده غذایی همه‌کاره است که به طور گسترده در غذا‌های مختلف مانند سالاد، سوپ، پاستا، بسته‌بندی، ساندویچ و ... استفاده می‌شود.

مواد غذایی بدون قند: کلم سفید

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

کلم منبع خوبی از فیبر، منگنز، ویتامین‌های B۶، K و C است. این سبزی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که همین آن را به گزینه‌ای عالی برای بیماران دیابتی تبدیل می‌کند. حتی می‌توانید کلم خام ارگانیک را در خانه تخمیر کنید تا یک شیشه کلم ترش که منبع خوبی از پروبیوتیک است داشته باشید.

مواد غذایی بدون قند: کلم بروکلی

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

بروکلی برای تنظیم قند خون عالی است. از آنجایی که کربوهیدرات پایینی دارد، یکی از بهترین سبزیجات بدون قند محسوب می‌شود. بروکلی ویتامین‌های A، C، B۶، پتاسیم، فیبر و حتی خواص ضد سرطانی دارد. می‌توانید آنها را به سالاد و ساندویچ‌تان اضافه کنید.

مواد غذایی بدون قند: گل کلم

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

وقتی نوبت سبزیجات بدون شکر باشد، گل کلمِ متواضع، بسیار جذاب است! یک فنجان گل کلم به شما امکان می‌دهد RDA ویتامین C خود را برآورده کنید و مجموعه‌ای از مواد مغذی مانند فیبر، پتاسیم و فولات دارد. بهترین قسمت ماجرا این است که گل کلم یکی از سبزیجاتی است که می‌توان آن را به صورت خام، به عنوان برنج گل کلم، در سوپ و یا به عنوان سالاد مصرف کرد. البته! در خورشت مرغ هم حسابی جواب می‌دهد.

مواد غذایی بدون قند: اسفناج

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

اسفناج باید یکی از سبزیجات بدون قند شما باشد. سرشار از فیبر و کلسیم است و حتی در صورت مصرف زیاد، سطح قند خون شما را حتی ذره‌ای افزایش نمی‌دهد. یک فنجان اسفناج خام ۱.۱ گرم کربوهیدرات، ۴.۳ گرم فیبر (یک سوم آن محلول است) و فقط ۰.۴ گرم شکر طبیعی را به شما می‌دهد!

مواد غذایی بدون قند: گواوا یا زیتون بندری (Guavas)

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

گواوا یکی از آن میوه‌هایی است که قند ندارد چرا که شاخص گلیسمی (GI) بسیار پایینی دارد. در عین حال فیبر بالایی دارد. این میوه آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی را در خود جا داده که به رفع یبوست در افراد دیابتی نیز کمک می‌کنند. شاید باورتان نشود ولی این میوه ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد و حتی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

مواد غذایی با قند کم در هندوانه

۱۱ ماده غذایی بدون قند یا با کمترین قند مخصوص دیابتی‌ها و ورزشکاران

در عین ناباوری، هندوانه میوه‌ای فوق‌العاده برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود چراکه سرشار از ویتامین C است و تنها شش گرم قند در هر صد گرم دارد. بله شما درست خواندید! بار گلیسمی هندوانه واقعاً پایین است. به این معنی که سطح قند خون شما بعد از خوردن غذا بالا نمی‌رود. علاوه بر این، هندوانه کالری کمی نیز دارد و حاوی مجموعه‌ای از مواد مغذی مانند ویتامین A، L-Citfibrene، فیبرو لیکوپن است و میوه ایده آلی برای خوردن برای هیدراتاسیون بهینه است.  

با خواص بی نظیر هندوانه آشنا شوید: اینجا

در آخر...

خوردن میوه‌ها و سبزیجات برای شما مفید است، اما زمانی که دیابت دارید و یا به دنبال کاهش قند در رژیم غذایی‌تان هستید، باید مراقب کربوهیدرات‌ها و شاخص کلی گلیسمی آنها باشید. امیدواریم شما با لیست میوه‌ها و سبزیجات بدون قند در این مطلب شروع کند.

به گزارش راستان، راه‌های دیگری هم برای کاهش خطر ابتلا به دیابت، چاقی و تنظیم سطح قند خون وجود دارد که آن داشتنِ تغذیه تا حد امکان طبیعی و اجتناب از غذا‌های فرآوری شده است.

بهتر است نقش سالاد‌ها را در زندگی‌تان زیاد کنید و مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید. در آخر خودتان متوجه این موضوع خواهید شد که بدن‌تان را تا کجا سالم نگه داشته‌اید. لوزالمعده شما هم حتما به خاطر این‌کار از شما تشکر خواهد کرد!

خواندنی‌ها

ویدئویی از برخورد صمیمانه جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور...

حرف‌های تازه مهراب قاسمخانی درباره زندگی شخصی، ازدواج...

دلیل شک داشتن به همسر چیست؟ اگر همسرتان فردی شکاک،...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
ویدئو | جشن تولد ساده لیندا کیانی بازیگر ۴۴ ساله ویدئو | آبروریزی و حوادث عجیب پیش از بازی استقلال و الغرافه؛ آتش‌سوزی، تاریکی و ترس در قلعه حسن خان ویدئو | افشاگری تاریخی حامد کاویانپور علیه علی پروین؛ جعبه سیاه حاشیه‌های پرسپولیس در دهه ۸۰ باز شد؟ مدل نشستن هر فرد روی مبل به شما می‌گوید که او چه طور آدمی است! زن عصبانی شوهرش را به خاطر تمام شدن حقوقش از طبقه پنجم پرت کرد! ۱۵ نشانه مهم افسردگی در مردان ویدئو | برخورد زیبا و گرم جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور با هوادارانشان (عکس) استاد علی نصیریان و گوهر خیراندیش آیین در رونمایی از رویدادهای موزه سینما ویدئو | خاطره بامزه جواد عزتی و شهاب حسینی از پشت‌ صحنه سریال سرزمین کهن عکس |‌ ماجرای تلاش برای لاغر کردن گربه‌‌ی خیلی چاق عوارض عجیب خواب زیاد و کم که از آن ها بی خبر بودید تصاویر | خانه زیبا ژاپنی با مواد ساده! میوه‌ای که ولعِ خوردن شیرینی را کاهش می‌دهد عکس |‌ رونمایی مهران غفوریان از خودرو لامبورگینی‌اش ابراهیم اقلیدی درگذشت ناگفته‌های قتل وحشیانه یاسمین رحمتی و نامزدش | قاتلان انگشتان موزیسین مشهور را با خود بردند + عکس‌هایی از ویلای محل جنایت ویدئو |‌ لیلا اوتادی در برنامه تلویزیونی پا به توپ شد! ویدئو | روایت مهراب قاسمخانی از ازدواج‌ها و طلاق‌هایش دلیل شک داشتن به همسر چیست؟ همسر شکاک مشکل روانشناختی دارد یا مشکل شمائید؟! معما با جواب: تعداد کفش را در این تصویر حدس بزنید
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها «کماندار بی‌دست» قهرمان پارالمپیک شد؛ مت استاتزمن کیست؟  ماجرای عجیب اختلاف مالی در خانواده انصاریان؛ چه کسی مادر علی انصاریان را تهدید به قتل کرد؟ جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ گلشیفته فراهانی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ویلیام تل (William Tell) در فستیوال فیلم تورنتو درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ تصویر | مادر کریم باقری درگذشت ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری ماجرای رگ‌های بیرون‌زده آنجلینا جولی چیست؟ + عکس تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است تصاویر | جنجال جنسیتی در مسابقات دو پارالمپیک؛ والنتینا پتریلو، نخستین ورزشکار تراجنسیتی پارالمپیک کیست؟
پرطرفدارها
ویدئو | جشن تولد ساده لیندا کیانی بازیگر ۴۴ ساله ویدئو | آبروریزی و حوادث عجیب پیش از بازی استقلال و الغرافه؛ آتش‌سوزی، تاریکی و ترس در قلعه حسن خان ویدئو | افشاگری تاریخی حامد کاویانپور علیه علی پروین؛ جعبه سیاه حاشیه‌های پرسپولیس در دهه ۸۰ باز شد؟ مدل نشستن هر فرد روی مبل به شما می‌گوید که او چه طور آدمی است! زن عصبانی شوهرش را به خاطر تمام شدن حقوقش از طبقه پنجم پرت کرد! ۱۵ نشانه مهم افسردگی در مردان ویدئو | برخورد زیبا و گرم جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور با هوادارانشان (عکس) استاد علی نصیریان و گوهر خیراندیش آیین در رونمایی از رویدادهای موزه سینما ویدئو | خاطره بامزه جواد عزتی و شهاب حسینی از پشت‌ صحنه سریال سرزمین کهن عکس |‌ ماجرای تلاش برای لاغر کردن گربه‌‌ی خیلی چاق عوارض عجیب خواب زیاد و کم که از آن ها بی خبر بودید تصاویر | خانه زیبا ژاپنی با مواد ساده! میوه‌ای که ولعِ خوردن شیرینی را کاهش می‌دهد عکس |‌ رونمایی مهران غفوریان از خودرو لامبورگینی‌اش ابراهیم اقلیدی درگذشت ناگفته‌های قتل وحشیانه یاسمین رحمتی و نامزدش | قاتلان انگشتان موزیسین مشهور را با خود بردند + عکس‌هایی از ویلای محل جنایت ویدئو |‌ لیلا اوتادی در برنامه تلویزیونی پا به توپ شد! ویدئو | روایت مهراب قاسمخانی از ازدواج‌ها و طلاق‌هایش دلیل شک داشتن به همسر چیست؟ همسر شکاک مشکل روانشناختی دارد یا مشکل شمائید؟! معما با جواب: تعداد کفش را در این تصویر حدس بزنید