کد خبر: ۱۸۷۲
۱۴:۴۹
۰۸ شهريور ۱۴۰۳
۱۴:۴۹
۰۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۷۲

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!
از یک حماسه بی‌رحمانه در دوره ژاپن گرفته تا یک درام جنجالی جنایی و یک اقتباس موفق از بازی‌های ویدیویی، ما در این مطلب چند سریال برتر و دیدنی سال ۲۰۲۴ را برایتان انتخاب و معرفی کرده‌ایم.

سال ۲۰۲۴ سال پرباری از نظر تعداد سریال‌ها و مینی‌سریال‌های دیدنی و جذاب با امتیاز بالا بود. به همین دلیل ما در این مطلب ویژه از فیلم و سریال راستان، ده سریال و مینی‌سریال امسال را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱۰ سریال و مینی‌سریال‌ برتر سال ۲۰۲۴ 

۱. فصل چهارم کارآگاه حقیقی (True Detective: Night Country)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

اگر فصل چهارم True Detective فقط درباره «جسد» یخ زده قربانیان در یخ هم بود، کفایت می‌کرذ، اما این سریال بازسازی‌شده خیلی بیشتر از این کار کرد.

کارآگاه حقیقی پرطرفدار، این‌بار داستانی را روایت می‌کند که در آن جودی فاستر به عنوان رئیس پلیس در یک شهر کوچک آلاسکا، که تحقیقات را در مورد یک پرونده قتل چندگانه به طور فزاینده وحشتناک هدایت می‌کند، مشغول به کار است.

سریال در زمانی از سال روایت می‌شود که خورشید برای دو هفته طلوع نمی‌کند، به همین دلیل تصاویر به زیبایی در نیمه شب گرفته شده است که به شما اجازه می‌دهد احساس سرما کنید و شما را به دنیایی می‌کشاند که در آن دانشمندان با فناوری پیشرفته در کنار مردم محلی با چیز‌های ماوراء طبیعی زندگی می‌کنند.

امتیاز در IMDB: ۷.۱

شبکه: HBO

۲. سریال شوگان یا شوگون (Shōgun)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

این سریال یک درام تاریخی است که درباره ژاپن قرن هفدهم روایت می‌شود و با وجود جهان‌بینی خشن، تصاویر حماسی و احساسی شدیدی را به نمایش می‌گذارد. مانور شوگان بر اساس رمان تاریخی جیمز کلاول، یک ملوان بریتانیایی را نشان می‌دهد که کشتی‌اش در سواحل ژاپن غرق می‌شود و درگیر نبرد برای قدرت بین اعضای شورای حاکم کشور خواهد شد.

به گزارش راستان، فیلمبرداری فوق‌العاده، بازی‌های درخشان و دسیسه‌های مختلف شخصیت‌ها این سریال را بسیار جذاب کرده است.
بازیگران نیز همگی درخشان هستند، از هیرویوکی سانادا در نقش عضو شورا، لرد یوشی توراناگا تا آنا ساوای در نقش مترجم و معشوقه، ماریکو.

البته این سریال که در ابتدا یک سریال محدود در نظر گرفته شده بود، به دلیل موفقیتش، اعلام کرده که برای دو فصل دیگر هم به عرصه نمایش خواهد رسید.

امتیاز در IMDB: ۸.۶

شبکه: FX

۳. سریال بچه گوزن (Baby Reindeer)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

به نظر می‌رسید داستان ترسناک زندگی‌نامه‌ای ریچارد گاد در نتفلیکس، چندان مورد توجه نشود، اما به شایستگی به یکی از بزرگ‌ترین، پر صحبت‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین آثار سال تبدیل شده است.

گاد یک کمدین مبارز به نام دانی دان را خلق کرد و نقش آن را بازی کرد. در این سریال دانی دان با مارتا دوست می‌شود. مارتا یک رابطه را بین آنها تخیل می‌کند و با ایمیل‌هایش او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و تقریباً زندگی او را خراب می‌کند.

دانی، مارتا را در توهماتش هم تهدیدآمیز و هم قابل ترحم می‌کند. تنش در طول سریال به نقطه طاقت فرسایی می‌رسد. دانی همچنین بار‌ها توسط مردی که یک تهیه کننده تلویزیونی است و قول کمک به او برای حرفه‌ای شدن در کمدی را داده، مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد.

این نمایش وقتی که بینندگان در اینترنت جست‌وجو و مارتای واقعی به نامِ «فیونا هاروی» را پیدا کردند، جنجال ایجاد کرد.

او از آن‌زمان تا امروز مصاحبه‌های رسانه‌ای انجام داده و اکنون از نتفلیکس به دلیل افترا، سهل‌انگاری و نقض حریم خصوصی شکایت کرده است.

با کنار گذاشتن پس لرزه‌های دنیای واقعی، بچه گوزن، هنری اعترافی در جذاب‌ترین حالت خود است.

امتیاز در IMDB: ۷.۸

شبکه: نتفلیکس

++ پیشنهاد: سریال بی‌شرم (Shameless) آشفتگی تا شیفتگی!

۴. سریال فال‌آوت (Fallout)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

سال گذشته سریال بسیار پرطرفدار “The Last of Us” که اقتباسی از یک بازی بود، به پایان رسید. امسال سریال فال‌آوت به میدان آمد که ترجمه دیگری از یک‌سری بازی‌های پسا آخرالزمانی است.

این سریال دنیایی ویران‌شده توسط جنگ هسته‌ای را تصویر می‌کند که در آن برخی از مردم هنوز در طاق‌های زیرزمینی زندگی می‌کنند.

این فیلم که با همکاری لیزا جوی و جاناتان نولان، سازندگان “Westworld” ساخته شده است، به طرز چشمگیری موفق عمل کرده است.

امتیاز در IMDB: ۸.۴

شبکه: آمازون پرایم

۵. سریال ریپلی (Ripley)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

اندرو اسکات در نقش تام ریپلی، در این نسخه هیچکاکی از رمان «آقای ریپلی با استعداد» نوشته پاتریشیا هایسمیت، نقش یک کلاهبردار قاتل را به خوبی بازی کرده است.

این داستان در دهه ۱۹۶۰ در ناپل و رم اتفاق می‌افتد؛ در فضایی سیاه و سفید و دراماتیک که دنیای «در سایه بودن» که ریپلی در آن زندگی می‌کند را به خوبی به تصویر می‌کشد.

بازیگران دیگر این سریال نیز همگی درخشان هستند و در کنار فیلمبردار زیباترین تصاویر و جلوه‌های بصری باشکوه فیلم را ثبت کرده‌اند.

امتیاز در IMDB: ۸.۱

شبکه: نتفلیکس

۶. سریال یک روز (One Day)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

داستان این فیلم، رابطه‌ی بالا و پایین دو دوست به نام‌های دکستر و اِما را از دانشگاه به بعد دنبال می‌کند.

این سریال که با نمایش شروع دهه ۱۹۸۰، سفری نوستالژیک و باشکوه را برای بینندگان در هر سنی ایجاد می‌کند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش راستان، موسیقی متن این فیلم نیز از نقاط قوتش است که با دقت انتخاب شده. اما در اصل چیزی که این اثر را می‌سازد، بازی‌های جذاب این دو بازیگر، به صورت جداگانه و با هم است

به هر حال ما به شما هشدار می‌دهیم که اگر خواستید این سریال را ببینید، برای اشک ریختن آماده باشید!

امتیاز در IMDB: ۸.۱

شبکه: نتفلیکس

۷. سریال مسیو اسپاد (Monsieur Spade)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

مسیو اسپاد یک مجموعه آمریکایی-فرانسوی اثر اسکات فرانک و تام فونتانا است. این سریال یکی از لذت‌بخش‌ترین سورپرایز‌های سال شده است. کلایو اوون در نقش سام اسپید، کارآگاه خصوصی داشیل همت است که به تحقیق در پرونده‌های جنایی پیچیده‌ای می‌پردازد. مسیو اسپاد که در ۱۹۶۰ به فرانسه نقل مکان کرده است، زندگی آرامی را تجربه می‌کند، اما اتفاقی در زندگی شخصی او رخ می‌دهد و زندگی او آرامشش را از دست می‌دهد.

امتیاز در IMDB: ۶.۹

شبکه: AMC

۸. مینی سریال آقای بیتس در مقابل اداره پست (Mr Bates vs The Post Office)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

«آقای بیتس در مقابل اداره پست» که اول تا چهارم ژانویه ۲۰۲۴ در چهار اپیزود از آی‌تی‌وی پخش شد، داستان ۲۰ سال مبارزه برای تحقق عدالت را روایت می‌کند.

پس‌ازآن که هزاران مدیر دفاتر پستی به سوء مدیریت مالی متهم شدند، صد‌ها نفر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و به زندان افتادند و زندگی‌های بی‌شماری از هم پاشید؛ و همه این اتفاقات در حالی افتاد که سوء مدیریت تنها از جانب «هورایزن» بود – یک سیستم کامپیوتری جدید و گران‌قیمت که درست کار نمی‌کرد.

امتیاز در IMDB: ۸.۵

شبکه: ITV

۹. سریال رژیم (The Regime)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

کیت وینسلت در این کمدی سیاسی سیاه در نقش النا ورنهام، دیکتاتور یک کشور خیالی اروپای مرکزی، خنده‌دار و هیجان‌انگیز است.

ویل تریسی نویسنده، تهیه‌کنندهٔ اجرایی و شورانر این مجموعه است، و استیون فریرز و جسیکا هابز کارگردانی آن را به عهده دارند.

وینسلت به زیبایی بین قسمت‌های کمیک و شیطانی شخصیتش در این فیلم تعادل برقرار می‌کند. او همچنین توسط یک بازیگر برجسته دیگر یعنی ماتیاس شوئنارتز، در نقش سرباز جامعه‌گرا، در این فیلم احاطه شده است که معشوق او می‌شود.

امتیاز در IMDB: ۶

شبکه: HBO

۱۰. مشکل سه بدن (3Body Problem)

۱۰ تا از بهترین سریال‌ها و مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۴ که اگر نبینید ضرر کرده‌اید!

این سریال، اثر جدیدی از سازندگان سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) است که ژانر علمی تخیلی دارد؛ اثری که پرخرج‌ترین مجموعه‌ی تاریخ نتفلیکس محسوب می‌شود. این نمایش علمی تخیلی با هیاهوی قابل توجهی وارد بازار شد و به دلیل هوش و جاه طلبی خلاقانه سازنده‌اش مستحق تشویق جدی است.

به گزارش راستان، این سریال بر اساس یک رمان چینی، داستان گروهی از دوستان دانشمند را روایت می‌کند که سعی می‌کنند بفهمند با موجی از خودکشی‌ها در جامعه‌شان چه اتفاقی می‌افتد - داستانی که شامل بازگشتی به انقلاب فرهنگی چین، یک واقعیت مجازی مرموز است. 

امتیاز در IMDB: ۷.۵

شبکه: نتفلیکس

خواندنی‌ها

محمد رضا خلعتبری بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان...

 ویدیویی از همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری...

تصویری از استایل جدید پریناز ایزدیار در فیلم کوتاه...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
جزییات تکان‌دهنده زمینه‌سازی مرد فرانسوی برای تجاوز ده‌ها مرد به همسرش؛ روانشناسان چه می‌گویند؟ ویدئو | روایت شقایق دهقان از علت طلاق مهراب قاسم خانی عکس | واکنش حمید گودرزی به عکس جنجالی منتشر شده از او تصاویر | لورا لومر (Laura Loomer)، زن جنجالی که ترامپ را همراهی می‌کند کیست؟ ویدئو | شقایق فراهانی و پردیس احمدیه ۱۸ سال پیش در فیلم «مقلد شیطان» ویدئو |‌ هدیه عجیب مارادونا به محمدرضا خلعتبری چه بود؟ ویدئو | خشم مردم از حرکت زشت بلاگر زن ایرانی علت درد بازوی چپ چیست؟ ویدئو |‌ لحظات همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری در گردن‌زنی تصاویر | سالواتوره اسکیلاچی، آقای گل جام جهانی در ۵۹ سالگی درگذشت عکس | مهدی طارمی با تیپ نظامی در خانه منچسترسیتی! عکس شاعرانه الناز شاکردوست در خانه قدیمی ویدئو | انتشار آهنگ جدید رضا صادقی به نام ایستگاه ماجرای جنگ بر سر میراث در خانواده روپرت مرداک (Keith Rupert Murdoch) ویدئو | استایل عجیب و بچه مدرسه‌ای پریناز ایزدیار عکس | بهاره رهنما با تیپ تینیجری و ژستی در حد ۱۶ساله‌ها!  چگونه مغز زنان در دوران بارداری سازماندهی مجدد می‌شود؟ درگیری مرگبار ۲ دوست به خاطر یک دختر عکس| مرتضی مهرزاد، بلندقدترین مرد ایران در دیدار با رهبر انقلاب ویدئو |‌ درخواست مجری تلویزیون از سردار رادان: هشت ماهه ماشینم رو دزدیدن و هشت روزه خونه م رو خالی کردن!
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ گلشیفته فراهانی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ویلیام تل (William Tell) در فستیوال فیلم تورنتو درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ تصویر | مادر کریم باقری درگذشت ویدئو | پستونک خوردن الیکا عبدالرزاقی در جوکر زنان!؛ خنده‌ی شدید احسان علیخانی پس از لالایی رپ ناهید مسلمی ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری تصاویر | مستانه مهاجر، نفس بازغی و الناز حبیبی در اکران خصوصی «شه‌سوار» تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است جزییات قتل فجیع عیسی گل‌محمدی، قهران بوکس و سخنگوی فدراسیون؛ پلیس به دنبال دستگیری دو زن تصاویر | قتل فجیع استاد موسیقی دانشگاه تهران در ویلای رشت؛‌ یاسمین رحمتی کیست؟
پرطرفدارها
جزییات تکان‌دهنده زمینه‌سازی مرد فرانسوی برای تجاوز ده‌ها مرد به همسرش؛ روانشناسان چه می‌گویند؟ ویدئو | روایت شقایق دهقان از علت طلاق مهراب قاسم خانی عکس | واکنش حمید گودرزی به عکس جنجالی منتشر شده از او تصاویر | لورا لومر (Laura Loomer)، زن جنجالی که ترامپ را همراهی می‌کند کیست؟ ویدئو | شقایق فراهانی و پردیس احمدیه ۱۸ سال پیش در فیلم «مقلد شیطان» ویدئو |‌ هدیه عجیب مارادونا به محمدرضا خلعتبری چه بود؟ ویدئو | خشم مردم از حرکت زشت بلاگر زن ایرانی علت درد بازوی چپ چیست؟ ویدئو |‌ لحظات همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری در گردن‌زنی تصاویر | سالواتوره اسکیلاچی، آقای گل جام جهانی در ۵۹ سالگی درگذشت عکس | مهدی طارمی با تیپ نظامی در خانه منچسترسیتی! عکس شاعرانه الناز شاکردوست در خانه قدیمی ویدئو | انتشار آهنگ جدید رضا صادقی به نام ایستگاه ماجرای جنگ بر سر میراث در خانواده روپرت مرداک (Keith Rupert Murdoch) ویدئو | استایل عجیب و بچه مدرسه‌ای پریناز ایزدیار عکس | بهاره رهنما با تیپ تینیجری و ژستی در حد ۱۶ساله‌ها!  چگونه مغز زنان در دوران بارداری سازماندهی مجدد می‌شود؟ درگیری مرگبار ۲ دوست به خاطر یک دختر عکس| مرتضی مهرزاد، بلندقدترین مرد ایران در دیدار با رهبر انقلاب ویدئو |‌ درخواست مجری تلویزیون از سردار رادان: هشت ماهه ماشینم رو دزدیدن و هشت روزه خونه م رو خالی کردن!