کد خبر: ۲۱۷۸
۱۰:۰۷
۲۵ شهريور ۱۴۰۳
۱۰:۰۷
۲۵ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۸

دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین

دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین
بی‌شَک یکی از قسمت‌های سخت رژیم غذایی نخوردن سُس است؛ زیرا سُس‌ها سرشار از چربی، کالری و قند هستند. اگر قصد دارید یک رژیم مؤثر داشته باشید، اما نمی‌توانید مصرف سُس را کنار بگذارید، در این مطلب دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین را بخوانید و این سُس‌ها را جایگزین سُس‌های مضر آماده کنید.

دستور تهیه انواع سُس رژیمی به شما کمک می‌کند تا سالاد یا هر غذای دیگری که چاشنی‌اش سُس است را بدون نگرانی از دریافت کالری مازاد بخورید. در این مطلب از آشپزی راستان دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین را به شما آموزش داده‌ایم. امیدواریم این سس‌ها را درست کنید و لذت ببرید.

فرقی نمی‌کند سالاد درست کرده باشید یا حتی یک سیب زمینی ساده، اضافه کردن سُس، می‌تواند طعم هر غذایی را عوض کند، اما سُس‌های آماده معمولاً سالم نیستند و چربی، قند و کالری بالایی دارند. از این رو کسانی که از رژیم غذایی خاصی پیروی م کنند یا قصد کاهش وزن دارند، از مصرف سُس امتناع می‌کنند. 

در این مطلب دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین به شما آموزش داده‌ایم تا از این پس حتی اگر قصد کاهش وزن نیز داشته باشید بدون دغدغه سُس‌های خوشمزه درست کنید و نوش جان کنید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

  • طرز تهیه سُس مایونز رژیمی
  • طرز تهیه سُس خردل رژیمی
  • طرز تهیه سُس ماست رژیمی
  • طرز تهیه سُس کچاپ رژیمی
  • طرز تهیه سُس هزار جزیره رژیمی

طرز تهیه سُس مایونز رژیمی

سُس مایونز یکی از انواع سُس‌های پایه است. این سُس طعم بسیار خوبی دارد و حتی با درست کردن و ترکیب آن با مواد دیگر می‌توانید طعم‌های جدیدی خلق کنید. از آن جایی که نمونه‌های بازاری و آماده این سُس معمولاً کالری و چربی بالایی دارند، در ادامه یک روش تهیه سُس مایونز رژیمی به شما آموزش داده‌ایم تا با خیال راحت سُس مایونز درست کنید، روی یک کاسه سالاد بریزید و نوش جان کنید.  

دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین

مراحل تهیه سُس مایونز رژیمی

مرحله اول: به گزارش راستان، زرده‌های تخم مرغ را درون یک کاسه بریزید و با دور کُند هم زن آنها را مخلوط کنید تا مایع یکدستی به وجود بیاید.

*نکته: برای داشتن یک سُس مایونز با کیفیت، بهتر است زرده تخم مرغ را حدود ۱ ساعت در دمای محیط بگذارید تا به دمای محیط برسد.

مرحله دوم: پس از این که زرده تخم مرغ یکدست شد، شکر را به آن اضافه کنید و همزن را روی دور متوسط تنظیم کنید.

مرحله سوم: نمک و پودر خردل را به مخلوط زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: به گزارش راستان، درون یک کاسه کوچک، آب لیمو ترش و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید سپس به مواد سُس اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

مرحله پنجم: روغن زیتون را طی چند مرحله به مواد سُس اضافه کنید و در هر مرحله مواد را خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم: فلفل سفید را به ترکیب سُس اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله آخر: سُس مایونز رژیمی و خوشمزه شما اکنون آماده است. اما برای بهتر شدن مزه سُس مایونز بهتر است آن را درون یک ظرف درب‌دار بریزید و ۱ ساعت درون یخچال بگذارید و پس از گذشت ۱ ساعت آن را استفاده کنید.

طرز تهیه سُس خردل رژیمی

به گزارش راستان، سُس خردل یکی دیگر از سُس‌های پایه‌ای بسیار خوشمزه است که استفاده از آن در انواع کتلت، همبرگر و کباب، طعم این غذا‌ها را بسیار متفاوت و خوشمزه خواهد کرد. از ان جایی که کالری و قند سُس خردل‌های آماده برای بدن ضرر دارد، در ادامه یک مدل سُس خردل رژیمی به شما آموزش داده‌ایم که با استفاده از کمترین مواد اولیه و آسان‌ترین روش در خانه می‌توانید آن را درست کنید. در ادامه طرز تهیه سُس خردل رژیمی را بخوانید.  

دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین

مراحل تهیه سُس خردل رژیمی

مرحله اول: تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خردل را به آن اضافه کنید سپس تخم مرغ و خردل را به خوبی با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: عسل را به همراه سرکه سفید و پودر سیر به ترکیب تخم مرغ و خردل اضافه کنید و مجدد مواد را به خوبی هم بزنید.

مرحله سوم: نمک و فلفل را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله آخر: به گزارش راستان، سُس خردل خوشمزه و سالم شما آماده است. مواد سُس را داخل یک ظرف درب‌دار بریزید. درب ظرف را ببندید و حدود ۱ ساعت ظرف را درون یخچال بگذارید. پس از گذشت ۱ ساعت سُس خردل آماده مصرف است.

طرز تهیه سُس ماست رژیمی

ماست یکی از محبوب‌ترین محصولات لبنی در جهان است که سرشار از پروتئین و حتی برخی از ویتامین‌ها است. به همین دلیل ماست یک ماده غذایی پُرخاصیت و مفید برای سلامتی به شمار می‌آید. ماست یکی از مواد غذایی اصلی در رژیم کاهش وزن است، اما برخی از افراد طعم ماست را دوست ندارند و به همین دلیل از مصرف این محصول لبنی پُرخاصیت امتناع می‌کنند. 

باید بگوییم علاوه بر این که می‌توانید ماست را با خوراکی‌های دیگر مثل خرما یا نعنای خُشک و خیار بخورید تا طعم متفاوتی از ماست را بچشید، می‌توانید با ماست یک سُس خوشمزه و رژیمی درست کنید و این سُس را روی سالاد یا غذا‌های دیگر بریزید و نوش جان کنید. در ادامه طرز تهیه سُس ماست رژیمی را بخوانید.  

دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین

مراحل تهیه سُس ماست رژیمی

به گزارش راستان، تهیه این سُس بسیار آسان است، فقط کافی است همه مواد اولیه را درون یک ظرف با هم مخلوط کنید. وقتی مواد یکدست شدند، سُس ماست خوشمزه آماده است. سُس ماست را درون یک ظرف درب‌دار بریزید. درب ظرف را ببندید و آن را به مدت ۱ ساعت درون یخچال بگذارید، پس از گذشت ۱ ساعت، سُس ماست رژیمی شما آماده مصرف است.

طرز تهیه سُس کچاپ رژیمی

تصور کنید یک بشقاب سیب زمینی پُخته شده برای شام آماده کرده‌اید، قطعاً اولین چیزی که برای تکمیل این بشقاب به ذهن شما می‌رسد، اضافه کردن کمی سُس کچاپ به سیب زمینی است. اما سُس‌های کچاپ آماده بازاری آنچنان سالم نیستند و اگر کمی به فکر سلامتی‌تان باشید قطعاً از خوردن آنها منصرف می‌شوید. در ادامه یک مدل سُس کچاپ خوشمزه و رژیمی به شما آموزش داده‌ایم تا در کمترین زمان در خانه سُس کچاپ خانگی و سالم درست کنید و در کنار سیب زمینی پُخته شده یا هر غذای دیگری نوش جان کنید.  

دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین

مراحل تهیه سُس کچاپ رژیمی

مرحله اول: روغن زیتون را درون یک تابه مناسب بریزید سپس تابه را روی حرارت قرار دهید، کمی که روغن زیتون گرم شد، پیاز‌ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز‌ها نرم شوند.

مرحله دوم: وقتی پیاز‌ها نرم شدند، پودر فلفل قرمز و سیر رنده شده را به تابه اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید.

مرحله سوم: به گزارش راستان، در این مرحله، پودر گردو و سُس سویا را به ترکیب اضافه کنید و مواد را مجدد تفت دهید.

مرحله چهارم: آب ولرم و سرکه سفید را به تابه اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله پنجم: صبر کنید تا مواد سُس کچاپ به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا سُس غلیظ شود.

مرحله ششم: پس از این که سُس کمی غلیظ شد، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

مرحله آخر: پس از اضافه کردن نمک و فلفل، سُس کچاپ خوشمزه و رژیمی شما آماده است. آن را از روی حرارت بردارید، اجازه دهید کمی خُنک شود سپس درون ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه سُس هزار جزیره رژیمی

به گزارش راستان، سُس هزار جزیره از آن دسته سُس‌هایی است که از سالاد ماکارونی گرفته تا سالاد الویه و حتی یک سالاد فصل ساده، می‌توانید آن را برای هر سالادی استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه سُس هزار جزیره رژیمی را بخوانید و از این پس خودتان در خانه سُس هزار جزیره خوشمزه و سالم درست کنید.  

دستور تهیه ۵ سُس رژیمی با کالری، قند و چربی پایین

مراحل تهیه سُس هزار جزیره رژیمی

این سُس خوشمزه دستور تهیه بسیار آسانی دارد. برای تهیه سُس هزار جزیره رژیمی فقط کافی است تمام مواد دستور را درون یک مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد کاملاً پوره و یکدست شوند. پس از این که مواد یکدست شدند، سُس هزار جزیره خوشمزه و سالم شما آماده است، سُس را درون ظرف دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

سخن پایانی

سُس‌ها از جمله چاشنی‌های اصلی برای بسیاری از غذا‌ها هستند و در آشپزی بسیار کاربرد دارند. از آن جایی که سُس‌های آماده برای سلامتی مضر هستند؛ پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر از رژیم غذایی خاصی هم پیروی نمی‌کنید، برای سلامتی خود و خانواده‌تان، از این پس با صرف کمی وقت سُس‌های رژیمی و سالم خانگی درست کنید.  

 

*طرز پخت: زهرا راستین

برچسب ها:
خواندنی‌ها

محمد رضا خلعتبری بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان...

 ویدیویی از همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری...

تصویری از استایل جدید پریناز ایزدیار در فیلم کوتاه...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
تصاویر | لورا لومر (Laura Loomer)، زن جنجالی که ترامپ را همراهی می‌کند کیست؟ ویدئو | شقایق فراهانی و پردیس احمدیه ۱۸ سال پیش در فیلم «مقلد شیطان» ویدئو |‌ هدیه عجیب مارادونا به محمدرضا خلعتبری چه بود؟ ویدئو | خشم مردم از حرکت زشت بلاگر زن ایرانی علت درد بازوی چپ چیست؟ ویدئو |‌ لحظات همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری در گردن‌زنی تصاویر | سالواتوره اسکیلاچی، آقای گل جام جهانی در ۵۹ سالگی درگذشت عکس | مهدی طارمی با تیپ نظامی در خانه منچسترسیتی! عکس شاعرانه الناز شاکردوست در خانه قدیمی ویدئو | انتشار آهنگ جدید رضا صادقی به نام ایستگاه ماجرای جنگ بر سر میراث در خانواده روپرت مرداک (Keith Rupert Murdoch) ویدئو | استایل عجیب و بچه مدرسه‌ای پریناز ایزدیار عکس | بهاره رهنما با تیپ تینیجری و ژستی در حد ۱۶ساله‌ها!  چگونه مغز زنان در دوران بارداری سازماندهی مجدد می‌شود؟ درگیری مرگبار ۲ دوست به خاطر یک دختر عکس| مرتضی مهرزاد، بلندقدترین مرد ایران در دیدار با رهبر انقلاب ویدئو |‌ درخواست مجری تلویزیون از سردار رادان: هشت ماهه ماشینم رو دزدیدن و هشت روزه خونه م رو خالی کردن! ویدئو |‌ خرس قهوه‌ای در حال خوردن آلو جنگلی در جنگل‌های هیرکانی عکس‌ | جشن تولد ساده نیکی مظفری عکسی دیدنی از مارال فرجاد در کنار پدرش، جلیل فرجاد و سعید نعمت‌الله
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد تصاویر | ماجرای قتل، تکه تکه و پوره شدن ملکه‌ زیبایی سابق در سوئیس توسط همسرش!؛ کریستینا جوکسیموویچ که بود؟ گلشیفته فراهانی بر فرش قرمز جشنواره فیلم ویلیام تل (William Tell) در فستیوال فیلم تورنتو درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ تصویر | مادر کریم باقری درگذشت ویدئو | پستونک خوردن الیکا عبدالرزاقی در جوکر زنان!؛ خنده‌ی شدید احسان علیخانی پس از لالایی رپ ناهید مسلمی ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری تصاویر | مستانه مهاجر، نفس بازغی و الناز حبیبی در اکران خصوصی «شه‌سوار» تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است جزییات قتل فجیع عیسی گل‌محمدی، قهران بوکس و سخنگوی فدراسیون؛ پلیس به دنبال دستگیری دو زن تصاویر | قتل فجیع استاد موسیقی دانشگاه تهران در ویلای رشت؛‌ یاسمین رحمتی کیست؟
پرطرفدارها
تصاویر | لورا لومر (Laura Loomer)، زن جنجالی که ترامپ را همراهی می‌کند کیست؟ ویدئو | شقایق فراهانی و پردیس احمدیه ۱۸ سال پیش در فیلم «مقلد شیطان» ویدئو |‌ هدیه عجیب مارادونا به محمدرضا خلعتبری چه بود؟ ویدئو | خشم مردم از حرکت زشت بلاگر زن ایرانی علت درد بازوی چپ چیست؟ ویدئو |‌ لحظات همخوانی عاشقانه کیسان دیباج و الیکا ناصری در گردن‌زنی تصاویر | سالواتوره اسکیلاچی، آقای گل جام جهانی در ۵۹ سالگی درگذشت عکس | مهدی طارمی با تیپ نظامی در خانه منچسترسیتی! عکس شاعرانه الناز شاکردوست در خانه قدیمی ویدئو | انتشار آهنگ جدید رضا صادقی به نام ایستگاه ماجرای جنگ بر سر میراث در خانواده روپرت مرداک (Keith Rupert Murdoch) ویدئو | استایل عجیب و بچه مدرسه‌ای پریناز ایزدیار عکس | بهاره رهنما با تیپ تینیجری و ژستی در حد ۱۶ساله‌ها!  چگونه مغز زنان در دوران بارداری سازماندهی مجدد می‌شود؟ درگیری مرگبار ۲ دوست به خاطر یک دختر عکس| مرتضی مهرزاد، بلندقدترین مرد ایران در دیدار با رهبر انقلاب ویدئو |‌ درخواست مجری تلویزیون از سردار رادان: هشت ماهه ماشینم رو دزدیدن و هشت روزه خونه م رو خالی کردن! ویدئو |‌ خرس قهوه‌ای در حال خوردن آلو جنگلی در جنگل‌های هیرکانی عکس‌ | جشن تولد ساده نیکی مظفری عکسی دیدنی از مارال فرجاد در کنار پدرش، جلیل فرجاد و سعید نعمت‌الله