کد خبر: ۳۶۱
۱۳:۴۳
۰۸ خرداد ۱۴۰۳
۱۳:۴۳
۰۸ خرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۱

۱۵ تکنیک شگفت انگیز برای افزایش شانس در زندگی

شانس یک پدیده‌ای اسرار آمیز است که به روش‌های اسرارآمیزی هم عمل می‌کند. توضیح اینکه شانس واقعاً چیست؟ کمی مشکل است؛ اما روش‌هایی وجود دارد تا شانس بیشتری به زندگی خود وارد کنید!

راستان | احتمالاً شما هم حرف‌های زیادی در مورد شانس شنیده‌اید؛ «ای کاش شانس بیاورم»، «من اصلاً شانس ندارم»،‌«آدم باید شانس داشته باشد» و ... . حرف‌هایی از این جنس، این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که شانس واقعاً چیست و چگونه می‌توانیم شانس بیشتری داشته باشیم؟ آیا اصلاً به وجود آوردن شانس ممکن است؟ برخی روانشناسان معتقدند بله ممکن است!

به گزارش راستان، شانس یک پدیده‌ای اسرار آمیز است که به روش‌های اسرارآمیزی هم عمل می‌کند. توضیح اینکه شانس واقعاً چیست؟ کمی مشکل است؛ اما روش‌هایی وجود دارد تا شانس بیشتری به زندگی خود وارد کنید!

نترسید

 اگر دوست دارید بیشتر با خوش شانسی برخورد کنید وقت آن است که جرات بیشتری به خرج دهید و کارهایتان را با شجاعت انجام دهید. وقتی به جای بیرون رفتن و خطر کردن فقط در خانه می‌نشینیم و جستجو می‌کنیم شانس هیچوقت به سراغ ما نخواهد آمد. به قول معروف «شانس همیشه افراد شجاع را دوست دارد»، پس وقت آن است که کیفتان را بردارید، عظمتان را جزم کنید و ماجراجوتر شوید.

فرصت‌ها را بیشتر کنید

چون شغلی که برایش درخواست داده بودید را نگرفتید. احساس بدشانسی می‌کنید؟ چون کسی که فکر می‌کردید می‌توانست معشوقه شما باشد. شما را خرد کرد، احساس می‌کنید نفرین شده‌اید؟ چون کتاب شما توسط یک ناشر رد شده است. احساس می‌کنید به ته خط رسیده‌اید؟ وقت آن است که با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر افزایش دیدارهای عاشقانه با افراد بیشتر .... فرصت‌های خود را هم بیشتر کنید در واقع بعضی از ما چون به خودمان فرصت‌های بهتری را می‌دهیم خوش شانس هستیم. اگر برای یک شغل درخواست دهید. شاید آن را نگیرید؛ اما اگر برای پنج یا ده شغل درخواست دهید چطور؟ بله، شانس بیشتری دارید.

بی خیال باشید

معمولاً وقتی جایی می‌رویم توقع یا آرزوی بدست آوردن یک چیز خاص را داریم، مثلاً به این امید که شاید یک دوست پسر یا دختر پیدا کنیم به مهمانی می‌رویم به امید پیدا کردن یک شغل جدید به شبکه‌های اجتماعی می‌رویم به امید پیدا کردن اجناس ارزان به خرید می‌رویم. اینکه همین الان فقط به قصد خوشگذرانی بیرون بروید یک نگرش مصممانه و عالی است. در واقع ما به جای اینکه پذیرای اتفاقات نامعلومی باشیم که می‌توانند زندگی ما را به سمت جدید و جالب هدایت کنند با یک نگرش کم ارزش و نادیده گرفتن این اتفاقات حرکت می‌کنیم؛ زیرا فقط یک هدف در ذهن خود داریم. وقت آن است تا بی خیال باشیم و اتفاقات خوب و جدید را بپذیریم و فعال‌تر باشیم و آزادانه‌تر حرکت کنیم .بدین ترتیب می‌توانیم خوش شانس‌تر شویم.

مثبت باشید

مثبت فکر کردن واقعاً می‌تواند زندگی شما را عوض کند. اگر منفی باشید. تمایل کمتری به انجام یک کار خواهید داشت؛ اینطور نیست؟ مثلاً شما برنامه‌ریزی کرده‌اید تا به یک ویلای اجاره‌ای در خارج از شهر بروید؛ اما هواشناسی می‌گوید فردا طوفانی است و احتمال رعد و برق وجود دارد. شما هم به خاطر گفته هواشناسی تصمیم می‌گیرید در خانه بمانید. با این حال فردا از خواب بیدار می‌شوید و درخشش نور خورشید را در سراسر خانه خود میبینید چون به هواشناسی اعتماد کردید و تصمیم گرفتید در خانه بمانید. به شانس بد خود لعنت می‌فرستید، وقت آن است تا کمی ریسک کنید و فقط به دنبال خواسته‌هایتان بروید. مثبت باشید تا اگر باران هم بارید، نگرش مثبت باعث شود تا تحت هر شرایطی روز خوبی را تجربه کنید.

۱۵ تکنیک شگفت انگیز برای افزایش شانس زندگی

جادوی زندگی را باور کنید

درست است، شاید جادوی ماورالطبیعی وجود نداشته باشد، اما با این حال ما از شما می‌خواهیم که کمی بیشتر رویا پردازی کنید. اگر شانس را باور نداشته باشید، شانس هم به زندگی شما نخواهد آمد. لازم است تا باور کنید اتفاقات شگفت انگیر و جادویی می‌تواند برای شما رخ دهد. بله وقت آن است تا روی به وجود آمدن موفقیت و خوش شانسی تمرکز کنید. با محدود کردن خودتان بدشانسی را به زندگی خود دعوت خواهید کرد. با این کار اکثرا وقت خود را صرف تمرکز روی چیزهایی می‌کنید که باعث ناراحتی شما می‌شوند. به شما استرس می‌دهند و باعث تحلیل رفتن انرژی شما می‌شوند.

تمیز باشید

هیچ چیز مانند یک خانه مرتب و منظم نمیتواند باعث شود تا احساس بهتری داشته باشیم وقتی خانه مرتب است می‌توانیم هر چیزی را راحت پیدا کنیم با وجود نظم، نه تنها لباس‌های گم شده پیدا خواهند شد؛ بلکه رسیدهایی که لازم داشتید هم ناگهان ظاهر می.شوند. مرتب کردن خانه واقعاً به معنای مرتب کردن تمام زندگی است یک میز کار به هم ریخته باعث میشود تا ذهن شما هم آشفته شود و این یعنی استرس و کاهش کارآیی بنابراین خانه را مرتب کنید تا شادی و شانس را نیز با خود به همراه آورد.

پس انداز کنید

با توجه به یک ضرب‌المثل دیگر؛ «هیچگاه باران نمی‌بارد بلکه سیل راه میافتد» معنی این حرف این است که وقتی اتفاقات بد رخ می‌دهد. به دنبالش اتفاقات بد زیادی رخ خواهد داد. به غیر از مشکلات سلامتی، یکی از بدترین چیزهایی که می‌تواند برایمان پیش آید مشکلات مالی است. اگر دچار مشکلات مالی شوید بد شانسی هم چندین برابر می‌شود و به نظر می رسد که مشکلات خیلی زیادی دارید قبض‌ها و وام‌ها باید پرداخت شود و شما نمی‌توانید پول جور کنید بنابراین باید پس انداز کنید تا هنگام مواجه شدن با بحران پول داشته باشید و احساس بدشانسی نکنید!

در جا نزنید

 اگر تمام وقت خود را صرف ناراحتی برای فرصت‌های از دست داده یا نگرانی در مورد آینده کنید، فرصت‌های زمان حال را از دست خواهید داد. بنابراین باید از فکر کردن درباره گذشته دست بکشید و تمرکز خود را روی زمان حال قرار دهید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید زندگی خود را عوض کنید. همین امروز تصمیم بگیرید فرصت‌هایی را بدست آورید که می‌توانند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهند.

۱۵ تکنیک شگفت انگیز برای افزایش شانس زندگی

خود را یک برنده بدانید

اگر هر روز به خودتان بگویید که یک برنده هستید برنده خواهید شد. «من یک برنده هستم. من از پس این کار برمی‌آیم من باهوش و شاد هستم شاید احمقانه به نظر برسد، اما تکرار روزانه این جملات، می‌تواند تاثیر بسیار بزرگی روی زندگی و شانس شما بگذارد.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

هر فردی توانایی‌ها و استعدادهایی در درون خود دارد که نقش مهمی در دستیابی به موفقیت دارند. همچنین، هر فرد در طول زندگی خود مهارت‌های اساسی را فرا می‌گیرد. به‌طور کلی، افرادی که به خواسته‌های خود دست یافته‌اند، در مرحله اول به خودباوری رسیده و از توانایی‌های خود آگاهی دارند. در مرحله دوم، نسبت به کارآمدی و قدرت استفاده از این توانایی‌ها اطمینان دارند. تقویت اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که توانایی‌های خود را دارید و بتوانید از آن‌ها برای دستیابی به خواسته‌هایتان استفاده کنید. این مورد می‌تواند یکی از راه‌های افزایش شانس موفقیت در زندگی باشد.

روابط اجتماعی سالم برقرار کنید

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای افزایش شانس خود در رسیدن به موفقیت انجام دهید، برقراری روابط اجتماعی سالم با افراد موفق است. زمانی که با افراد موفق معاشرت دارید، می‌توانید الگوبرداری کنید و از تجربیات آن‌ها بهره‌برداری کنید. اما باید توجه داشت که هدف شما الگوبرداری است، نه تقلید کامل.

مسئولیت‌پذیر باشید

مسئولیت پذیری، اساس موفقیت است. برای رسیدن به موفقیت، لازم است که مسئولیت انجام کارهای مهم و سازنده را بر عهده بگیرید. علاوه بر این، مسئولیت پذیری راهی است برای افزایش شانس هایتان در دستیابی به خواسته هایتان. همه افراد موفق، با تمرین و تکرار مسئولیت پذیری، به پیشرفت در زندگی دست یافته اند. این ویژگی شما را به شخصیت مستقل و قدرتمندی تبدیل می کند. واقعاً این است که شما را به اهداف و آرزوهایتان نزدیکتر می کند.

با دیگران مشورت کنید

زمانی که قصد انجام یک کار مهم را دارید و در عین حال تجربه و تخصص کافی در مورد آن ندارید، بهتر است غرور یا خجالت را کنار گذاشته و با دیگران مشورت کنید. مطرح کردن درخواست همکاری یا مشورت با افراد مورد اعتماد، موفق و باتجربه به شما کمک می کند تا گزینه‌های بهتری را برای انجام کارهایتان پیدا کنید و موجب افزایش شانس در زندگی شوید. فراموش نکنید که تمام اقداماتی که برای افزایش میزان شانس در زندگی انجام می دهید، همان اقداماتی هستند که فرد خودساخته ای را از شما ساخته و به موفقیت نزدیک می کنند.

خودگویی انجام دهید

با خودگویی و صحبت با خود در مورد موضوعات مختلف، فرصتی برای اکتشاف و روان‌شناسی خودمان فراهم می‌کنیم. این فعالیت می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌ها و دیدگاه‌هایتان را بررسی کنید، احساسات و تجربیات خود را مورد بررسی قرار دهید و به تفکر عمیق و پرسش‌های مهم دست یابید.

۱۵ تکنیک شگفت انگیز برای افزایش شانس زندگی

مهارت‌های جدید یاد بگیرید

در جستجوی اقدامات و زندگی موفق، یک ویژگی بارز به چشم می‌خورد: عدم توقف در فرایند یادگیری و کسب مهارت‌های جدید. برای افرادی که به اقبال اعتقاد دارند، تقویت شانس‌های رسیدن به موفقیت با این مسیر مرتبط است. انجام هر فعالیت سالم و اصولی که منجر به پیشرفت در زندگی آنان می‌شود، به واقع شانس را تقویت می‌کند.

 

ارسال نظر
خواندنی‌ها

بابک به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش گفت: باور کنید من در آن چهار روز اصلاً به سحر دست نزدم و فقط برایش...

در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، در حالی تیم‌های ملی آلمان و دانمارک به مصاف هم رفتند، بازی به خاطر...

اولین سانس اجراهای تخت جمشید یکشنبه دهم تیر برگزار می شود.

نجفی با اعلام اینکه افراد کشته‌شده مربوط به همان روستا بودند، تصریح کرد: تعدادی از آنها با یکدیگر رابطه...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
گلف‌باز سرشناس پس از طلاق خانه را آتش زد! دخترجوان، به یک پسر اتهام آدم ربایی زد | بابک: باور کنید من در آن چهار روز به سحر دست نزدم ۵ غذایی که از درد زانو جلوگیری می‌کنند ویدئو | دو هوادار دانمارک وسط استادیوم دوش گرفتند! تاثیر جادویی تخم‌مرغ بر حافظه و پیشگیری از آلزایمر آیا می‌توانید زنبور پنهان بین گل‌ها را پیدا کنید؟ ویدئو | پای پردیس احمدیه در روز تولدش شکست؛ شوخی الناز شاکردوست با پردیس ویدئو | بازدید «علیرضا قربانی» از آماده‌سازی محل برگزاری کنسرت جنجالی تخت جمشید علائم کمبود کلسیم در زنان عکس | تبریک خاص تولد «پیمان معادی» توسط خواهرش کشف جسد ۵ مرد که به طرز مرموزی به قتل رسیده‌اند زمان پخش سریال «فراری» با بازی هدایت هاشمی با خوابیدن کنار همسرتان مشکل دارید؟! وقت جدا خوابیدن است! عادت‌های عجیب و غریب شخصیت های مهم تاریخی طرز تهیه نان مایورکا شیرین و خوشمزه؛ مناسب برای صبحانه عکس جدیدی که ترلان پروانه از خود منتشر کرد توصیه روانشناسان؛ فیلم ترسناک ببینید! بهاره اردکانی، طراح ایرانی مهمان هفته مد پاریس کیست؟ احتمال شیوع جهانی یک ویروس عفونی از طریق رابطه جنسی یا تماس پوستی مرد سنگدل همسرش را از پنجره به پایین انداخت
تصاویر | همه چیز درباره ۱۲ فرزند ایلان ماسک عکس |‌ همه شوهران اشرف پهلوی و ازدواج‌ های پرحاشیه‌ او معرفی سرمربی جدید پرسپولیس؛ خوان کارلوس گاریدو کیست عکس‌های دیده نشده از امدادرسانی هدیه تهران در زلزله بم عکس | رقص بازیگر مشهور تلویزیون پس از شکست سرطان آیا شان پن با چوب بیسبال مدونا را کتک زد؟ عکس | همایون شجریان در آغوش بهروز وثوقی تصاویر | افشاگری عجیب و خانوادگی نفیسه روشن جنجال به پا کرد ویدئو | شوخی بامزه هادی چوپان با مجری مسترالمپیا و آرنولد کلاسیک احتمال شیوع جهانی یک ویروس عفونی از طریق رابطه جنسی یا تماس پوستی تصویر تازه‌ای از نعیمه نظام‌دوست در کنار بهنام بانی ویدئو |‌ شیرین کاری جواد رضویان در جوکر وایرال شد عکس | استایل تازه بهاره افشاری با کت و شلوار ویدئو |‌ رونمایی از مرسدس بنز چند میلیاردی «بهرام رادان» متاهل‌های خائن پشیمان نمی‌شوند! (تصاویر) پوشش متفاوت بهاره رهنما در کربلا کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله و دوست صمیمی‌اش | پدر چطور جان به در برد؟ ویدئو | بهناز جعفری: دو سال در حوزه علمیه درس خواندم! با این سه ویژگی همۀ افراد موفق می‌شوند | راز واقعی موفقیت چیست؟ ویدئو | حرف‌های باورنکردنی خانم بازیگر درباره خانواده‌اش
پرطرفدارها
گلف‌باز سرشناس پس از طلاق خانه را آتش زد! دخترجوان، به یک پسر اتهام آدم ربایی زد | بابک: باور کنید من در آن چهار روز به سحر دست نزدم ۵ غذایی که از درد زانو جلوگیری می‌کنند ویدئو | دو هوادار دانمارک وسط استادیوم دوش گرفتند! تاثیر جادویی تخم‌مرغ بر حافظه و پیشگیری از آلزایمر آیا می‌توانید زنبور پنهان بین گل‌ها را پیدا کنید؟ ویدئو | پای پردیس احمدیه در روز تولدش شکست؛ شوخی الناز شاکردوست با پردیس ویدئو | بازدید «علیرضا قربانی» از آماده‌سازی محل برگزاری کنسرت جنجالی تخت جمشید علائم کمبود کلسیم در زنان عکس | تبریک خاص تولد «پیمان معادی» توسط خواهرش کشف جسد ۵ مرد که به طرز مرموزی به قتل رسیده‌اند زمان پخش سریال «فراری» با بازی هدایت هاشمی با خوابیدن کنار همسرتان مشکل دارید؟! وقت جدا خوابیدن است! عادت‌های عجیب و غریب شخصیت های مهم تاریخی طرز تهیه نان مایورکا شیرین و خوشمزه؛ مناسب برای صبحانه عکس جدیدی که ترلان پروانه از خود منتشر کرد توصیه روانشناسان؛ فیلم ترسناک ببینید! بهاره اردکانی، طراح ایرانی مهمان هفته مد پاریس کیست؟ احتمال شیوع جهانی یک ویروس عفونی از طریق رابطه جنسی یا تماس پوستی مرد سنگدل همسرش را از پنجره به پایین انداخت