کد خبر: ۹۶۳
۱۱:۰۱
۱۸ تير ۱۴۰۳
۱۱:۰۱
۱۸ تير ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۶۳

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها
اگر از طرفداران سریال‌های تخیلی که آینده را روایت می‌کنند باشید، حتما تا الان گذرتان به سریال هیلو افتاده است. این سریال با وجود منتقدان زیادش توانسته محبوبیت نسبتا خوبی در میان تماشاگران به دست بیاورد.

سریال هیلو (Halo) درباره چیست؟ در دنیایی آینده نگر، انسان‌ها باید جبهه‌ای متحد داشته باشند تا از تسخیر و نابودی بشریت توسط بیگانگان قدرتمند جلوگیری کنند. این خلاصه‌ای از این سریال شبکه پارامونت پلاس است که تا کنون دو فصل آن به اتمام رسیده است. بیایید نگاهی به Halo داشته باشیم.

راستان| سریال Halo (هیلو)، داستانی در ژانر ژانر: اکشن-ماجراجویی و علمی-تخیلی است که در اصل بر اساس فرانچایز بازی‌های ویدیویی ایجاد و اقتباس شده است. این سریال رتبه ۷.۳ را در IMDb دارد.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

تاریخچه ساخت سریال هیلو (Halo)

همان‌‌طور که گفتیم، این سریال اقتباسی از مجموعه بازی هیلو است که به‌عنوان نماد کنسول ایکس باکس شناخته می‌شود. ساخت سریال Halo برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ تایید شد و قرار بود که بخش سرگرمی ایکس باکس با همکاری بخش تلویزیونی امبلین ساخت آن را شروع کنند و حضور استیون اسپیلبرگ نیز در آن سروصدایی به پا کرد.

این سریال قرار بود به‌شکل اختصاصی از ایکس باکس لایو پخش شود، اما مدتی بعد برنامه مایکروسافت تغییر کرد تا پخش سریال هیلو به شبکه شوتایم واگذار شود. حالا شوتایم بخشی از تیم تولید سریال بود، اما افزایش هزینه‌های ساخت سریال و طولانی‌تر شدن روند ساخت آن، بار دیگر باعث شد تا مکان پخش سریال در سال ۲۰۲۱ به پارامونت پلاس تغییر پیدا کند.

در نهایت پس از کش‌وقوس‌های زیاد، فیلم‌برداری سریال Halo در سال ۲۰۱۹ در کانادا آغاز شد.

ویروس کرونا بار دیگر روند ساخت سریال را با تاخیر مواجه کرد، اما در نهایت مراحل فیلم‌برداری و تولید سریال Halo در مجارستان از سر گرفته شد و در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید.

به گفته سازندگان هزینه ساخت هر قسمت این سریال حدود ۱۰ میلیون دلار و در مجموع بیش از ۹۰ میلیون دلار برآورد شده که بسیار بیشتر از برآورد‌های اولیه بود.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

بازیگران هیلو

پابلو شرایبر (Pablo Schreiber)

پابلو تل شرایبر (متولد ۲۶ آوریل ۱۹۷۸)، یک بازیگر کانادایی-آمریکایی است. او بیشتر به‌خاطر کار‌های صحنه‌ای و به‌خاطر به تصویر کشیدن نیک سوبوتکا در The Wire (۲۰۰۳، ۲۰۰۸)، ویلیام لوئیس در مورد قانون و نظم: واحد قربانیان ویژه (۲۰۱۳-۲۰۱۴)، سوئینی دیوانه در سریال Starz و خدایان آمریکایی (۲۰۱۷-۲۰۲۰) شهرت دارد.

کیت کندی (Kate Kennedy)

کیت کندی بازیگر، نویسنده و کارگردان بریتانیایی است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش Kai-۱۲۵ در سریال Halo+ Paramount شناخته می‌شود و همچنین صداپیشگی برای بازی‌های ویدئویی مانند Assassin's Creed Valhalla و سایر نقش‌های فیلم و تلویزیون انجام داده است.

ناتاشا مک الهون (Natascha McElhone)

ناتاشا ابیگیل تیلور با نام حرفه‌ای ناتاشا مک الهون بازیگر انگلیسی است. در فیلم، او در اکشن هیجان انگیز رونین، کمدی-درام روانشناختی نمایش ترومن و درام علمی تخیلی سولاریس بازی کرده است.

یرین‌ها (Yerin Ha)

یرین‌ها بازیگر استرالیایی است. او برای نقش‌هایش در سریال Halo+ Paramount و مینی سریال Stan Bad Behaviour شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۲۱ توسط انجمن بازیگران استرالیا به عنوان یک ستاره در حال ظهور معرفی شد.

چارلی مورفی (Charlie Murphy)

چارلی مورفی بازیگر ایرلندی است که بیشتر برای بازی در نقش آن «گالاگر» در سریال دره شادی بی بی سی شناخته می‌شود.

ناتاشا کولزاک (Natasha Culzac)

ناتاشا کولزاک یک هنرپیشه بریتانیایی اهل هیستینگز، شرق ساسکس است. پدر او از کشور کارائیب سنت وینسنت و گرنادین است، در حالی که مادرش اهل شرق لندن است. او قبل از بازیگری در دانشگاه سیتی لندن به عنوان روزنامه‌نگار آموزش دید و به عنوان گزارشگر خبر کار کرد.

جوزف مورگان (Joseph Morgan)

جوزف مورگان یک هنرپیشه انگلیسی است. او به خاطر بازی در نقش نیکلاوس «کلاوس» میکائلسون در سریال The Vampire Diaries از CW و اسپین آف آن The Originals که او در آن نقش اول را بر عهده دارد، شهرت دارد. او نقش CJack۶۰/Elliot را در سریال Peacock Brave New World و Brother Blood در سریال HBO Max Titans ایفا کرده است.

ماجرای سریال هیلو، این داستان ماجراجویانه پر خرج چیست؟

اتفاقات سریال Halo در قرن ۲۶ام جریان دارد. بشریت وارد جنگی بزرگ با یک تهدید بیگانه به‌نام «کاوننت» می‌شود. در این سریال شاهد داستانی‌های احساسی، حماسی، اکشن، ماجراجویی و چشم‌اندازی از آینده هستیم.

بازیگران هیلو، پابلو شرایبر در نقش مستر چیف، جن تیلور در نقش کورتانا، ناتاشا مک الهون در نقش دکتر هالزی، بوکیم وودبین، یرین ها، شبانه اعظمی، بنتلی کالو، ناتاشا کولزاک، دنی ساپانی، الیو گری، چارلی مورفی و کیت کندی هستند.

فصل اول سریال هیلو در ۹ قسمت تولید و هر هفته از پارامونت پلاس پخش شد.

به گزارش راستان، سریال Halo با اینکه اقتباسی از یک مجموعه بازی ایکس باکس به همین نام است، اما داستان آن در یک خط زمانی جدا و متفاوت از دنیای بازی جریان دارد که از آن به‌عنوان “Silver Timeline” یاد می‌شود. 

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

فصل اول سریال هیلو (Halo) چطور گذشت؟

اتفاقات سریال Halo در روز‌های اول جنگ UNSC روایت می‌شود که هنوز جنگ بین انسان‌ها در جریان است. در عین حال، تهدید کاوننت‌ها (بیگانگان) در زیر سایه اختلاف آنها رشد می‌کند. کاوننت‌ها مدتی می‌شود که در سیاره مادریگال مخفی شده‌اند و در حال استخراج شی مرموزی هستند، اما در ادامه برنامه آنها لو می‌رود.

پس از این، الیت‌ها شروع به قتل عام مردم مادریگال می‌کنند و در همان ابتدا شاهد ورود اسپارتان‌ها هستیم که به نیکی از آنها یاد نمی‌شود. البته درنهایت تنها یک نفر در این مبارزه زنده می‌ماند که ظاهرا نقش مهمی در داستان سریال دارد.

درواقع سریال هیلو از همان ابتدا اسپارتان‌ها را ماشین کشتار معرفی می‌کنند. با اینکه سریال اقتباس مستقیم از دنیای بازی نیست و درواقع با الهام از آن ساخته شده است، اما در دنیای بازی هیلو نیز اسپارتان‌ها دارای چنین ویژگی بوده‌اند.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

در ادامه مسترچیف و دیگر اسپارتان‌ها شی مرموزی را که کاوننت‌ها به‌دنبال آن هستند، کشف می‌کنند و مسترچیف پس از ارتباط با آن، بخشی از خاطرات کودکی خودش را به‌دست می‌آورد و حالا ظاهرا از یک سرباز که مثل یک ربات عمل می‌کند، به شخصی تبدیل شده که کنترل کار‌های خود را به‌دست گرفته است.

در سیاره ریچ دکتر هالزی در تلاش است تا اسپارتان‌های بیشتری تولید کند و همچنین برنامه کورتانا را جلو ببرد، اما این موضوع بستگی به موفقیت عملیات مسترچیف دارد.

اسپارتان‌ها کنترلی از خود ندارند و تنها دستور‌ها را اجرا می‌کنند و سازندگان این موضوع را تا اولین نافرمانی مستر چیف مخفی نگه می‌دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا بفهمیم دلیل شهرت اسپارتان‌ها به ماشین کشتار چیست.

اولین فصل Halo در ۲۴ مارس ۲۰۲۲ پخش شد و تا ۱۹ مه ادامه داشت. این فصل با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد، صحنه‌های اکشن، بازیگران و جلوه‌های بصری آن مورد تحسین قرار گرفت، اما به خاطر نوشته‌های مشتق‌شده‌اش مورد انتقاد قرار گرفت.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

فصل دوم سریال Halo ارزش دیدن دارد؟

فصل دوم در ۸ فوریه ۲۰۲۴ برای اولین بار پخش شد و تا ۲۱ مارس به مدت هشت قسمت ادامه یافت. با نظرات مثبت منتقدان روبرو شد و آنها اعلام کردند که نسبت به فصل قبل بهبود یافته است.

همانند فصل اول، در فصل دوم سریال «هیلو» نیز پابلو شرایبر نقش شخصیت اصلی داستان یعنی مستر چیف جان ۱۱۷ را بازی می‌کند. فصل دوم بر خلاف فصل اول که ۹ قسمت داشت، دارای هشت قسمت است.

فصل دوم سریال «هیلو» تلاش کرده تا با تغییراتی نسبت به فصل اول، شرایط مطمئن‌تر و بهتری را ایجاد کند و بیشتر مخاطبان را به خودش جلب کند. با این حال، همچنان به گفته منتقدان این اثر دوز ضعیفی از علمی تخیلی را درون خودش دارد که از پتانسیل بالای این اثر بسیار فاصله دارد.

مطمئناً کسانی که فصل اول سریال «هیلو» را تماشا کردند و از آن لذت بردند، ز تماشای فصل دوم نیز لذت خواهند برد. اگرچه احتمالا طرفداران بازی که انتقادی نسبت به فصل اول داشتند، همچنان چنین مواردی را در فصل دوم نیز خواهند دید.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

با این‌حال پیشنهاد ما به شما این است که اگر به سریال‎های علمی-تخیلی و اکشن علاقه دارید و به خصوص از داستان‌های مربوط به آینده انسان خوشتان می‌آید، حتما این سریال را دنبال کنید.

 

اگر سریال‌های خارجی را دنبال می‌‎کنید، پیشنهاد ما این است که سریال بی شرم را هم حتما ببینید

برچسب ها:
خواندنی‌ها

نورا هاشمی در تی‌وی پلاس درباره مادرش گلاب آدینه و...

من و همسرم تقریباً از همان اوایل ازدواج‌مان باهم اختلاف...

در این قسمت سریال کودکانه «لالایی» عمو پورنگ در نقش...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
تصاویر | ایلان ماسک برای پیروزی ترامپ خود را به آب و آتش می‌زند! گوهر، سحر، سارا و دوستان | درباره عملکرد ۵ بازیگر زن شبکه خانگی همسرم را با نخ بادکنک کشتم و جسدش را زیر تخت فرزندم مخفی کردم (ویدئو) صحبت‌های نورا هاشمی درباره گلاب آدینه و مهدی هاشمی ویدئو |‌ عمو پورنگ هم زن شد! عکس‌های دیده نشده از ساناز سعیدی بازیگر سریال نیوکمپ غذایی عجیب که تنها یک لقمه از آن می‌تواند باعث سرطان شود! جنجال مراسم عروسی ستاره کریکت افغانستان؛ «راشد خان» کیست؟‌ بررسی صحنه‌های داوری مهم پرسپولیس - چادرملو؛ گولسیانی باید اخراج می‌شد؟ ویدئو | کارشناسی داوری سه صحنه مشکوک هوادار - استقلال؛ گل رضاییان آفساید بود؟ ویدئو |‌ تعریف و تمجید خبرنگار روسی از سحر دولتشاهی: این بازیگر ایرانی بسیار زیباست چرا فتانه ولیدی بعد از ۲۱ سالگی دیگر آواز نخواند؟ شلاق در انتظار محمود فکری؟ شبکه «من‌ و‌ تو» بازگشت؟ تصاویر | استایل دیدنی سحر دولتشاهى در مراسم اختتاميه فستيوال kino bravo سن ۱۳ شخصیت اصلی سریال «حلقه‌های قدرت» از مسن‌ترین به جوان‌ترین راز‌های پنهان در نقاشی‌های معروف دنیا / از مونالیزای بی‌دندان تا فراماسون‌ها حکم جنجالی‌ترین پرونده فوتبال ایران اعلام شد؛ علیرضا بیرانوند نقره داغ شد تصاویر پاییزی سمیرا حسن‌پور بازیگر سریال «گردن زنی» ویدئو | رونمایی از اثر جدید بنیامین بهادری با حرکات عجیب نصرالله رادش
بلوا در آمریکا؛ پای بیانسه و مایکل جکسون به پرونده جنجالی «شان دیدی» باز شد امتناع «معین» از اجرای «بی‌بی گل» در کنسرت لس‌آنجلس؛ آیا این قطعه «فلسطین ستیز» است؟! ویدئو | حذف دراماتیک «عمو رجب» از «گل یا پوج» و بغض و ناراحتی مهران مدیری و دیگر شرکت کنندگان شان دیدی کیست؟ غول رپ و کارآفرین موفقی که از امپراطوری به پشت میله‌های بدترین زندان نیویورک رسید همه چیز درباره سریال «غریبه»؛ لیست بازیگران و عوامل و زمان پخش سریال همه چیز درباره سریال «بازنده» (Loser)؛ لیست بازیگران، جزییات داستان و زمان پخش تصاویر | دختری که ستاره نمایش سی‌صد شد؛ دلنیا آرام کیست؟ ویدئو | آموزش رقص سمیرا حسن‌پور به کیسان دیباج در «گردن زنی» تصاویری از فوت جگرسوز دختر بازیگر «نون خ» ویدئو | کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی دربی؛ آیا پنالتی پرسپولیس درست بود؟ تصاویر |‌ ازدواج عجیب و غیرمنتظره لانا دل ری (Lana Del Rey) سوژه شد؛ همسر او کیست؟ نقد سریال «طوبی»؛ مثلثی از عشق، تنفر و قدرت با قصه‌های تلخ «کوهسار بادفر»، گنج‌یاب معروف ایران مشهور به «پوآرو» کیست؟ وزنه‌بردار تیم ملی زنان ایران در اسپانیا ناپدید شد!؛ فاطمه کشاورز کیست؟ ویدئو | ترساندن عجیب و شدید نرگس محمدی در جوکر زنان | احسان علیخانی: این انتقام من بود! عکس قدیمی از الیکا ناصری، بازیگر سریال گردن‌زنی قبل از معروف شدن ویدئو | قصه عمو رجب و مهران مدیری؛ چرا مدیری بغض کرد؟ ویدئو | تغییر چهره سحر قریشی بعد از پاک کردن تتوهای صورتش؛ او به ایران باز می‌گردد! ویدئوی مبارزه تاریخی آنتونی جاشوا با دانیل دوبوا؛ تصاویری دیدنی از تحقیر جاشوا مهکامه زنگنه کیست و چگونه میلیاردر شد؟
پرطرفدارها
تصاویر | ایلان ماسک برای پیروزی ترامپ خود را به آب و آتش می‌زند! گوهر، سحر، سارا و دوستان | درباره عملکرد ۵ بازیگر زن شبکه خانگی همسرم را با نخ بادکنک کشتم و جسدش را زیر تخت فرزندم مخفی کردم (ویدئو) صحبت‌های نورا هاشمی درباره گلاب آدینه و مهدی هاشمی ویدئو |‌ عمو پورنگ هم زن شد! عکس‌های دیده نشده از ساناز سعیدی بازیگر سریال نیوکمپ غذایی عجیب که تنها یک لقمه از آن می‌تواند باعث سرطان شود! جنجال مراسم عروسی ستاره کریکت افغانستان؛ «راشد خان» کیست؟‌ بررسی صحنه‌های داوری مهم پرسپولیس - چادرملو؛ گولسیانی باید اخراج می‌شد؟ ویدئو | کارشناسی داوری سه صحنه مشکوک هوادار - استقلال؛ گل رضاییان آفساید بود؟ ویدئو |‌ تعریف و تمجید خبرنگار روسی از سحر دولتشاهی: این بازیگر ایرانی بسیار زیباست چرا فتانه ولیدی بعد از ۲۱ سالگی دیگر آواز نخواند؟ شلاق در انتظار محمود فکری؟ شبکه «من‌ و‌ تو» بازگشت؟ تصاویر | استایل دیدنی سحر دولتشاهى در مراسم اختتاميه فستيوال kino bravo سن ۱۳ شخصیت اصلی سریال «حلقه‌های قدرت» از مسن‌ترین به جوان‌ترین راز‌های پنهان در نقاشی‌های معروف دنیا / از مونالیزای بی‌دندان تا فراماسون‌ها حکم جنجالی‌ترین پرونده فوتبال ایران اعلام شد؛ علیرضا بیرانوند نقره داغ شد تصاویر پاییزی سمیرا حسن‌پور بازیگر سریال «گردن زنی» ویدئو | رونمایی از اثر جدید بنیامین بهادری با حرکات عجیب نصرالله رادش