کد خبر: ۱۵۸۶
۲۰:۵۴
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
۲۰:۵۴
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۸۶

درخواست جنجالی مبینا نعمت‌زاده تائید شد: می‌خواهم بدون کنکور پزشکی بخوانم!

درخواست جنجالی مبینا نعمت‌زاده تائید شد: می‌خواهم بدون کنکور پزشکی بخوانم!
طبق قوانین کشور، مبینا نعمت‌زاده فقط در رشته تربیت بدنی می‌تواند بدون نیاز به شرکت در کنکور تحصیل کند.

راستان | مبینا نعمت‌زاده درباره درخواست جنجالی‌ که از رئیس جمهور داشت توضیحاتی ارائه و او رسما درخواست برای تعصیل بدون کنکور در رشته پزشکی را مطرح کرد. 

به گزارش راستان، روز گذشته بود که کاروان تکواندوی ایران از بازی‌های المپیک پاریس بازگشت. مبینا نعمت‌زاده نیز پس از بازگشت به ایران به‌همراه خانواده‌اش در برنامه‌ای که از شبکه دوی سیما پخش می‌شود شرکت کرده‌است.

مبینا نعمت‌زاده با اشاره به موضوعات مختلفی از جمله درخواست حاشیه‌سازش از رئیس‌جمهور، گفت: «از بچگی دوست داشتم پزشک شوم. از رئیس‌جمهور هم فقط همین یک درخواست را داشتم. دلم می‌خواهد بتوانم پزشکی بخوانم و نمی‌دانم این درخواست مورد قبول واقع شده یا خیر. دیپلم تجربی دارم اما واقعا به‌دلیل تمرینات و اردوهای مختلف فرصت درس خواندن و کنکور دادن نداشتم.»

درخواست جنجالی مبنیا نعمت زاده تائید شد: می‌خوهم بدون کنکور پزشکی بخوانم!

وقتی از وی در مورد سختی همزمان بودن پزشکی‌خواندن و ورزش‌کردن سوال شد، نعمت‌زاده پاسخ داد: «من همیشه از نظر درسی وضعیت خوبی داشتم. مطمئنم اگر لازم نباشد به شکل سنگینی وزن کم کنم، می‌توانم از عهده هرکاری بر بیایم.»

 پس از کسب مدال برنز رقابت‌های المپیک از سوی مبینا نعمت زاده تکواندو کار 19 ساله کشورمان، او از رئیس جمهور خواست که اجازه تحصیل بدون کنکور به او در دانشگاه داده شود. مبینا در اظهاراتی تاکید کرد که برای حضور در المپیک کنکور را از دست داده است. 

این درخواست قهرمان تکواندو ایران با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد، برخی کاربران معتقد بودند این درخواست ناعادلانه و زیاده‌خواهی است. این عده اظهار کردند او پاداش خود را برای موفقیت در المپیک دریافت می‌کند و نباید از امتیاز و رانت بهره ببرد. 

عده‌ای دیگر هم می‌گویند درخواست مبینا، ایرادی ندارد و او حق دارد که به خاطر تلاش‌هایی که کرده از این امتیاز برخوردار شود. 

اما درخواست مبینا اولیه چندان هم عجیب نبود و قوانین هم در این رابطه پیش بینی‌هایی داشته‌ است.

محسن معتمدکیا، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در توئیتی با استناد به قوانین اعلام کرد مبینا نعمت‌زاده می‌تواند در دانشگاه مورد علاقه خود در رشته تربیت بدنی تحصیل کند.

پیش از او سید محمد مقیمی، با تبریک پیروزی این مدال‌آور کشورمان، اعلام کرد: «در پی درخواست خانم نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور، دانشگاه تهران از پذیرش این فرزند متعهد و اخلاق‌مدار ایران استقبال می‌کند.»

درخواست جنجالی مبنیا نعمت زاده تائید شد: می‌خوهم بدون کنکور پزشکی بخوانم!

رییس دانشگاه تهران افزود: «بررسی لازم از نظر مقررات آموزشی وزارت علوم برای پذیرش بدون کنکور مدال‌آوران صورت گرفت و قوانین اجازه پذیرش بدون کنکور این افتخار تکواندوی ایران را می‌دهد.»

همچنین شبکه دانشگاه تهران به نقل از یک مقام در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تهران نوشته است: «به استناد آئین نامه اجرایی ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی(دولتی - غیر دولتی)، دارندگان عناوین نخست تا سوم بازی های المپیک در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی (یا دیپلم نظام قدیم) می توانند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند. بر اساس آیین نامه مذکور، ایشان اگر عنوان نخست را کسب کرده بود می توانست در رشته‌ دلخواه خویش ادامه تحصیل دهد لیکن چون حائز مقام سوم شده منحصرا می تواند در رشته‌ تربیت بدنی ادامه تحصیل بدهد.»

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد طبق قوانین کشور، مبینا نعمت‌زاده فقط در رشته تربیت بدنی می‌تواند بدون نیاز به شرکت در کنکور تحصیل کند.

اما حالا با درخواست مبینا نعمت‌زاده برای تحصیل در رشته پزشکی ماجرا پیچیده تر شده است. این درخواست به لحاظ قانونی امکانپذیر نیست و به نظر نمی‌رسد رئیس جمهور هم بتواند استثنایی قائل شود. اما این درخواست منتقدان زیادی هم  دارد و بسیاری از کاربران تحصیل بدون کنکور نعمت زاده رشته های مرتبت با تربیت بدنی را بدون اشکال می‌دانند اما تحصیل در رشته پزشکی را یک رانت ضاعف و غیرقابل توجیه ارزیابی می‌منند.

ارسال نظر
Amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
آقای پزشکیان منم چون کنکور و درس داشتم نتونستم ورزش کنم و برم المپیک
لطفا یه مدال بهم بدین
128
4
ش محمدی
| Iran (Islamic Republic of)
احسنت دقیقا ?
محسن علی ابادی
| Iran (Islamic Republic of)
نمردی که ،تو هم برو ورزش کن ودر میادین جهانی پرچم کشور رو بالابر بعدبیا تقاضای پذیرش بدون کنکورکن. تنبل تن پرور
صفرکریم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
باسلام درخواست وی بیجاوناعادلانه هست .این ظلم هست نسبت به سایرین کنکوریها.اونی دیپلم تجربی نداره یعنی الفبای علم پزشکی رونخونده کی برخلاف قانون این مجوزروصادرمی کنه.اونی که دم ازامام علی(ع)می زد.همه بچه های مردم اگه تمرین کنند.می تونندمدال اون برای خودشونه.
90
4
محسن علی ابادی
| Iran (Islamic Republic of)
عزیز من خوب دقت کن چی گفت؛ایشان فرمودند دیپلم علوم تجربی دارم،پس الکی مغلطه نکن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
شما در المپیک ورزشی مدال آوردی و حق شما است از مواهب افتخار آفرینی ورزشی بهره مند شوی.
اما اگر قرار باشد شما به واسطه ورزش بدون کنکور مدرک تحصیلی بگیری آن رشته تربیت بدنی است نه پزشکی!
107
5
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
رحمان عموزاد بزاریم جراح قلب ، بیرانوند ارتوپد ، این دختره زیاده خواه بزاریم پزشک زنان و زایمان خواهر هادی ساعی هم بزاریم رئیس بیمارستان یک بیمارستان بزنند بنام مدال آوران المپیک هرکی مدال آورد بره انجا دکتر بشه واقعا حرفش توهین بود سیستم علمی جامعه یعنی همه توی مملکت الکیه از نوع رفتار خودش و خانواده اش معلومه واقعا به همچین موضوعی اعتقاد دارند.
تارا
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین خوب حرفی زدی ??????
صحرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
الان هم وقت داری هم حوصله، هم رژیم نیستی می تونی غذا بخوری، بشین دَرسِت رو بخون.
من مطمئنم معدل دیپلمت هم بالای ۱۵ نیست.
110
6
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
چطور الان میگی میتونی هم پزشکی بخونی هم ورزشت رو ادامه بدی بعد اونوقت نمیتونستی هم برا کنکور بخونی هم ورزش کنی
این بی عدالتی محض است حق بقیه دانش اموزان که ی عالمه تلاش کردند از خواب و خوراکشون زدند تا به این رشته برسند ضایع میشه
اگر بقیه هم میدونستن که با مدال اوردن میشه هر رشته و دانشگاهی قبول شد همه میرفتن سمت ورزش خیلی راحت تر بود براشون تا بخوان سختی های کنکور دادن و استرس هاشو داشته باشن
اینم از اون عدالتی که ازش دم میزدند
خدایا امام زمانمون رو برسون که عدالت رو در سراسر این جهان حاکم کنند
لطفاً ی جوری صدای مردم رو به گوش رییس جمهور برسونید که هیچ کس از این کار راضی نیست
24
0
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
با سهمیه پزشکی می دید که میریم دکتر افت فشار داری دکتر اسهالیت می کنه
با لگد میخواد مردمو خوب کنه
غلط کرد درخواست داد اصلا خوبه سوم شد نه اول
مگه جون ما بادمجونه
وقتی هیچی نخونده اندازه گاوم نمیفهمه
10
0
کنکوری۴۰۳
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
چه ورزشکار پررویی! با این خواسته اش آبرو و شرف مدالشو برد!
و چه رییس جمهور بی لیاقتی که چشم و گوش بسته به چنین خواسته ی ناحقی جواب مثبت داد!! ?
حرامش باشه پزشکی بدون زحمت!!!
14
0
12
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
افتخار هستی مبینا خانم اما درخواست باید در حد قانون باشه و عدالت
17
0
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
ببخشیدا خیلی معذرت میخوام یکی از رفیقای من به اسم ارتا قلعه باغی امسال کنکور داشت خیلی به ورزشم علاقه داشت به خصوص صخره نوردی ولی نه تنها امسال بلاکه ۳ سال دبیرستانشو به خاطر کنکور قید خیلی چیزا رو زد به خاطر حل تست و شرکت تو کلاس کنکور و مطالعه برای نهایی و استرس کنکور تیر و اردیبهشت و از این آزمون به اون آزمون قید ورزشو زد الانم تراز کنکور ایشون خیلی بالاست و به گفته خیلی از مشاورا جز ۱۰ تای کشوری میشه میگم چون ایشون به خاطر کنکور نتونست ورزش کنه صخره نوردیو کوه نوردی کنه پس آقای رئیس جمهور یه مدال طلای المپیک‌ورزشی براش آماده کنین بعدش که مدال طلای ایشون اماده‌ شد خانومو بفرستین دانشگاه
16
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
مبینا جان مدال زیبات رو بهت تبریک میگم و امیدوارم در عرصه ورزش همیشه موفق باشی
عزیز دل خودت رو بزار به جای تمام فرزندان این سرزمین که شبا تا صبح درس خوندن و استرس و اضطراب کشیدن و همشون بجای وزن کم کردن بیست کیلو چاق شدن و وقتی برگه آزمایشون رو نگاه میکنی بیماری پیرمرد و پیر زن های هفتاد ساله به این وخامت نیست ،اگه کسی حق مدال و زحمتای ورزشی تو رو می‌گرفت چه حسی داشتی ،لطفا الان به این همه بچه که مثل قبل فقط سد کنکور رو ندارن و ترمیم معدل هم بهش اضافه شده رو ضایع نکن،عزیز دل یه ورزشکار باید قبل از هر چیز به اصول اخلاقیات پایبند باشه (چون در غیر اینصورت یه این مسیر ورزشی رو زیر سوال میبره برای دور زدن از کنکور )
10
0
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
چقد تو حروم خوری ایشالله حکومت باشه از گوشت سَگَم حرام تر حق کنکوری ها رو هم خوردی برات متاسفم خوبه حالا برنز گرفتی وگرنه طلا میگرفتی دهنمون سرویس بود خاک تو سر حروم خور
14
2
فرحناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
اگه ایشپن بدون درس خوندن پزشکی بره حق همه کسانی که به خاطر پزشکی خوندن از تمام علایقشون گذشتند و تمام وقت برای درس خوندن انرژی گذاشتند و هزینه کردن. ضایع میشه
ایشون بره تربیت بدنی بخونه
16
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
به عنوان دانشجو پزشکی به هیچ وجه راضی به پزشکی خوندن رانتی ایشون نیستم.ما هم درس خوندیم وقتمونو صرف درس خوندن کردیم و این انتخاب ما بوده و انتخاب ایشون ورزش و اگه درسش خوب بود حداقل یه کنکور ساده میداد.آیا میشه بگیم بیاین به ما مدال بدین چون درس خوندیم؟ خیر این انتخاب خودمون بوده .مدال شانسی شما پیشکش خودتون اگه سر سوزن روحیه ورزشکاری داری پشت کنکور بمون نه اینکه با ضایع کردن حق بقیه به هدفت برسی مثل خیلیا که پشت کنکور میمونن و با تلاش به هدفشون میرسن.دانشجویان و دانش آموزان این مملکت راضی به ضایع شدن حقشون توسط شما نیستن.
23
0
لاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
واقعا این تصمیم مایه تاسفه و باید بهش اعتراض بشه. این دو رشته چه ربطی به هم دارن و در ضمن خلاف قانون کشوره
18
0
محسن علی ابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
ضمن تبریک به این دختر شایسته ایران، به نظرم رئیس جمهور می‌تواند با هماهنگی وزیر علوم با تقاضای این قهرمان ارزنده موافقت کند.
اما افرادی که مخالفت میکنند،خداوکیلی اگر شما همین شرایط رو داشتید به شما امکان استفاده از سهمیه داده می‌شد شما قبول نمیکردید؟
قطعا برای هرکسی این موقعیت پیش می آمد با سر می‌رفتند.حالاچون خودتان چنین موقعیتی ندارید حسادت می‌ورزید به این دختر قهرمان ایران زمین!!!!!
0
28
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این دختر خیلی زرنگه تو خیلی ساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
امثال تو هستند که تفرقه افکنی می‌کنن و کشور رو خراب می‌کننند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
در کل دارنده مدال طلا نقره یا برنز باشه باید تربیت بدنی بتونه بخونه بدون کنکور نه رشته دیگه ای.
17
1
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
ظلم محض در حق تمام کنکوری های مظلوم بدون سهمیه هس!اون بچه محرومی که تو کم ترین امکانات لب مرز تو زاهدان داره با قرض گرفتن کتاب های تستی که الان هر یه جلدش شده حدود ۸۰۰ تومن و دیدن کلاس تو گوشی با هزار تا مشکلات و سختی و سروکله زدن با تست و آزمون و ...برا کنکور شب و روز میخونه وقتی میبینه یه نفر انقد راحت میاد میگه پزشکی تهران میخوام و میدن بهش چه حسی واقعا میگیره؟ پزشکی تهران یعنی رتبه دو رقمی نهایتا تا ۱۷۰ کشوری! چرا قیمه ها رو میریزن تو ماستا؟ المپیک مدال آورده که آورده به درک چه ربطی به کنکور و پزشکی دانشگاه تهران داره؟ به خدا که ۱۰ سالم بشینه پشت کنکور روزی ۱۵ ساعت بخونه پزشکی تهران نمیاره
19
1
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
واقعا متاسفم واسه کشورمون
صد ها هزار نفر هستن که کل زندگی شونو برای گذر از کنکور از دست دادن به طوری که حتی اگر سالها بعد هم یاد کنکور میفتن، گریه شون میگیره بعدش یکی مثل این میخواد اینجوری سو استفاده کنه.
میلیون ها نفر هر سال کنکور میدن و میلیون ها پدر و مادر هم همراه با بچه شون میمیرن و زنده میشن
حالا یه سوال دارم از کسانی که اینو میخونن. فرق این آدم با کسی که صندلی دانشگاه رو میخره چیه؟
خجالت داره واقعا. برای این شخص نه برای کشورمون
17
0
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
رسمش نیست بخدا من دانش اموز کنکوری که شب و روزمو برا کنکور گذاشتم و از تفریحاتم گذشتم معلوم نیست به حق واقعی خودم و عشق بچگیم که پزشکی باشه برسم یا نه .خانوم نعمت زاده گرامی من به شخصه از افتخار افرینی شما بی نهایت ممنونم ولی میدونستی که معدل تاثیر قطعی و رقابت شدید پیدا کرده؟ .میدونی ما بچه های 1403 با دوتا کنکور مفهومی طی دو ماه رو به رو بودیم امسال ؟میدونی من و دوستام از ترس نرسیدن به هدفمون چه شب بیداری هایی کشیدیم تو پانسیون نوروزی ؟اگر میدونی و داری میری پزشکی که دمت گرم .به خدا میسپارم
14
0
دختر ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
تو غلط میکنی
اصلا درس خوندن و سختی ما رو دیدی؟؟
داریم جون میکنیم این همه هزینه می کنیم شب بیداری داریم بعد تو میخوای مفت بری پزشکی اونم دانشگاه تهران؟؟
مثل این بمونه ک رتبه اول انسانی بگ با توجه ب اینکه من رتبه برتر و اول کشور شدم متاسفانه وقت تجربی نکردم
اگ میشه منو پزشکی تهران قبول کنین
اصلا منطقی نیس واقعا
چجوری هم ورزش میخوای هم درس؟
اصلا نمیدونی درس چی هست ک زر میزنی!!! ما بخاطر درس ورزشو ول کردیم
کهنسال ک نیستی ک خب الان بخون پشت بمون آوردی میتونی بری
خوبه برنز گرفتی اگ طلا بود چی میگفتی
میدونی چقدر نهاییا سخت بوده خب تو ام بده
ورزش چ ربطی ب درس داره نفهم!!
20
0
M
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
من مشکلی تو درخواستش نمیبینم اگه شما تا عدالتی می‌بینیدش میتونید برید المپیک و مدال بیارید ... ?
1
24
آموزگار
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
خیلی ها از خواب و تفریح و ورزش و سفر و پول گذشتن و درس خوندن ، مبینا به ورزش پرداخته و به مدال و پول و ویزا و ...رسیده ، پزشکی حق نخبه علمی است و مدال حق نخبه ورزشی . نه به رانت و سهمیه
18
0
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
خاک برسرتون کنن با این عدالت گوزتون
11
1
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
ما به عنوان جوانان این مملکت که باید بازحمت بخونیم برای پزشکی چرا ایشون این درخواست بی جا را کرده است..اولا این خانم مدال طلا نگرفته نمیدونم چرا اینقدر زیاده طلب هست
10
0
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
این یک ظلم بزرگ هست در حق جوانان..باید جناب رئیس جمهور موافقت نکند،باید قانون کشور موافقت نکند..این خانم با مدال برنز خیلی زیاده طلب هست..باید به موافقت تحصیل در تربیت بدنی اکتفا کند
9
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
خیلی نامردن اگه بزارن بره پزشکی بخونه ،حق بچه های ما رو فقط داره میگیره
14
0
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
یه جوریی میگه همین یه درخواست رو دارم، انگار درخواست کمیه!!!!!! می خواد بهترین رشته تحصیلی ایران رو تو بهترین دانشگاه ایران بخونه، بعد میگه همین 1 درخواست رو دارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11
0
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
خوب این درست شما مدال برنز اوردی و این نهایتا خق شما میشه فقط بری تو رشته خودت دانشگاه تربیت بدتی نه پزشکی هنوز این حق رو دادن تو دانشگاه تریت بدنی هم بری برو خداتو شکر کن که نشی یکی مثله کیمیا علیزاده که درخواست دانشگاه رفتن بدون کنکور رو اونموقع قبول نکردن
5
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
چه فایده مدال برنز آورده
4
0
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
سرکار خانم نعمت زاده
سلام و احترام، توجه و احترام به اُهم مطالبات مورد تاکید است.


ضمن تبریک کسب مدال برنز رقابت های تکواندو بانوان بازی های المپیک سال 2024 - پاریس و آرزوی موفقیت در رقابت های پیش رو و تمامی مراحل زندگی حضرت عالی.

درخواست شما برای ادامه تحصیلات عالی در مقطع کارشناسی علوم پزشکی همراه با معافیت از شرکت در آزمون سراسری (دریافت معرفی نامه از مقامات بالادستی) غیرقابل قبول و خارج از محدوده مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون آموزش مجلس، اساس کار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، وزارت آموزش و پرورشو نهاد محترم ریاست جمهوری می باشد.
سرکار شریفه، شما با کسب مدال المپیک با اختلاف افتخارآفرینی بزرگی را برای جامعه سربلند ایرانیان رقم زده اید اما این بدین معنی نیست که حضرتعالی با درخواست شفاهی از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و یا مقامات ذی ربط از بند آزمون سراسری شروط لازمه ورود به دانشگاه های سراسری روزانه دولتی معاف شوید.

سالانه بیش از 800 هزار داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری شرکت کرده و تنها عده کمی از این افراد که به عنوان نوابغ حوزه تجربی شناخته می شوند به دانشگاه ضمن ادامه تحصیلات عالی معرفی می شوند، سرکار شریفه تنها مدرک پایان دوره تحصیلات دوره دوم متوسطه دارید اما مجوز سازمان ملی سنجش را برای ورود به دانشگاه نداشته و یا معرفی نامه معتبری از نظام نخبگانی (بنیاد ملی) برای این موضوع ندارید، اظهار کنید چگونه و با چه برهان عقلانی قصد ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی را مد نظر دارید. تنها راه تحصیل در این رشته پرتقاضا شرکت در المپیاد علمی یا کسب رتبه مورد نیاز در کنکور سراسری می باشد.

? گفت و گوی تلویزیونی حضرتعالی در تلویزیون و تاکید والدین شما بر این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی، جامعه فرهنگی و دانش آموزی و همچنین زیر سوال رفتن نظام آموزشی و حکمرانی کشور شده است.


شایان ذکر است در بازی های المپیک مطلبی از شما نقل شده است که در آن بدلیل زمان گیر بودن تمرینات و کم کردن وزن بدن برای حضور در رقابت های جهانی سبب این شده که نتوانید به علم و قلم رسیدگی کنید. این موضوع تنها مشکل شخصی شما در این خصوص نمی باشد بلکه بیش از چند صد هزار نفر از مدت زمان ورزش، کار و یا دیگر امورات حیات خود برای دریافت رتبه قبولی در رشته مورد تقاضای خود در کنکور سراسری صرف نظر می کنند پس حضرت عالی نیز می بایست مانند دیگر داوطلبان برای این آزمون پراهمیت و سرنوشت ساز زمان بگذارید.


اکثریت مطلق جامعه فرهنگی ایران و همچنین عدالت و شفافیت ملت بر حق ایران صلاحیت این موضوع را به شدت و با قطعیت تمام رد کرده و از آنجایی که رئیس محترم جمهور با آیین ابراهیمی و خلافت علوی بیعت نموده اند از ایشان خواهشمند است تا نسبت به اقدامات مربوطه دراین رابطه در صورت اتخاذ تصمیم قبلی، تجدید نظر بفرمایند.



امام علی(ع):
هرکه نهایت تلاش خود را برای رسیدن به هدف به کار گیرد، به تمام خواسته هایش می رسد.
«من بذل جهد طاقته بلغ کنه ارادته»
غرر الحکم حدیث 1250

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
10
0
خواندنی‌ها

تقریباً بیشتر افراد از برگ مو (برگ درخت انگور) فقط...

صحبت‌های علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در برنامه...

تصویری از علیرضا نیکبخت و همسرش در کنار یوسف تیموری...

مردی که با انگیزه سرقت طلاهای زنی سالخورده او را به...

  • جدیدترین‌ها
  • پربیننده‌ها
  • پربحث‌ها
(عکس) در حاشیه نمایش رستم و سهراب؛ فرامز قریبیان، الناز شاکردوست و امیرآقایی کنار هم خواص برگ مو چیست؟ بخوانید تا راز علاقه گذشتگان را به برگ انگور بدانید! ویدئو | صحبت‌های علیرضا دبیر درباره بازگشت علی کریمی ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد طرز تهیه قهوه به انواع روش‌ها؛ از قهوه فرانسه تا لاته، از قهوه بدون دستگاه تا موکاپات جدیدترین تصویر یوسف تیموری و همسرش در کنار علیرضا نیکبخت و همسرش قتل پیرزن پولدار با نقشه هولناک فامیل! ویدئو |‌ نامگذاری تتلو به نام ابله در یک سریال ایرانی! تصاویری از استایل سارا حاتمی بازیگر ۱۹ ساله در زمین تنیس عکس | پیام ویژه علی دایی به کریم باقری و خداداد عزیزی این غذاها حالتان را خوب می‌کند تصاویر | شیک‌پوشی در تهران ۸۰ سال پیش چقدر خرج داشت؟ تصویری از برادر خسرو شکیبایی که با محمدرضا شجریان اشتباه می‌گیرند ویدئو | پستونک خوردن الیکا عبدالرزاقی در جوکر زنان!؛ خنده‌ی شدید احسان علیخانی پس از لالایی رپ ناهید مسلمی عکس | سحر دولتشاهی در کودکی فرسوده‌کننده‌ترین شغل دنیا چیست؟ عکس | تغییر چهره «اکبر» سریال پدرسالار در ۷۱ سالگی تصویر | مادر کریم باقری درگذشت تایلند چگونه به مرکز روسپیگری جهان تبدیل شد؟ ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان
داستان ۷ فرقه مشهور آمریکا؛ سکس، چندهمسری و زندگی وحشی در آمریکا؛ از خانواده منسون تا سالیوان‌ها «کماندار بی‌دست» قهرمان پارالمپیک شد؛ مت استاتزمن کیست؟  ماجرای عجیب اختلاف مالی در خانواده انصاریان؛ چه کسی مادر علی انصاریان را تهدید به قتل کرد؟ عکس | تصویری جالب از سحر دولتشاهی و پدرش جزییات جدید از قتل هولناک قهرمان بوکس ایران؛ پای «دو زن» در میان است! عیسی گل محمدی کیست؟ تصاویر | روایتی متفاوت از زندگی مرتضی مهرزاد؛‌ کار بزرگی که احسان علیخانی کرد درباره فیلم دختربچه یا بیبی گرل (Babygirl)؛ درام عاشقانه و تکان‌دهنده نیکول کیدمن ویدئو | روبوسی علی پروین و ناهید کیانی جنجال به پا کرد کسب نخستین مدال پارالمپیک ایران توسط دختر ۱۵ ساله؛ زهرا رحیمی کیست؟ غوغای قهرمان ایرانی‌تبار تیم آمریکا؛ ازرا فرچ کیست؟ تصاویری از مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک؛ حضور رضا علیپور، هادی ساروی، ناهید کیانی، آرین سلیمی و ... تصویر |‌ قتل زوج جوان در جنگل نرگسی نوکنده برخورد قضایی با سحر دولتشاهی برای یک صحنه از سریال «داریوش»؛ ماجرا چیست؟‌ ماجرای بالا کشیدن اموال علی انصاریان و تهدید مادرش به قتل! ویدئو | شیرجه در آبشار شیرآباد و مرگ دلخراش مرد سبزواری ماجرای رگ‌های بیرون‌زده آنجلینا جولی چیست؟ + عکس تکذیب درگذشت صدرالدین حجازی | همسر این بازیگر می‌گوید که او همچنان در کما است تصاویر | جنجال جنسیتی در مسابقات دو پارالمپیک؛ والنتینا پتریلو، نخستین ورزشکار تراجنسیتی پارالمپیک کیست؟ جزییات قتل فجیع عیسی گل‌محمدی، قهران بوکس و سخنگوی فدراسیون؛ پلیس به دنبال دستگیری دو زن تصاویر |‌ دیما صافی،‌ زیباترین دختر لبنان در ۳۰ سالگی درگذشت
پرطرفدارها
(عکس) در حاشیه نمایش رستم و سهراب؛ فرامز قریبیان، الناز شاکردوست و امیرآقایی کنار هم خواص برگ مو چیست؟ بخوانید تا راز علاقه گذشتگان را به برگ انگور بدانید! ویدئو | صحبت‌های علیرضا دبیر درباره بازگشت علی کریمی ویدئو | رضا حجار ازدواج کرد طرز تهیه قهوه به انواع روش‌ها؛ از قهوه فرانسه تا لاته، از قهوه بدون دستگاه تا موکاپات جدیدترین تصویر یوسف تیموری و همسرش در کنار علیرضا نیکبخت و همسرش قتل پیرزن پولدار با نقشه هولناک فامیل! ویدئو |‌ نامگذاری تتلو به نام ابله در یک سریال ایرانی! تصاویری از استایل سارا حاتمی بازیگر ۱۹ ساله در زمین تنیس عکس | پیام ویژه علی دایی به کریم باقری و خداداد عزیزی این غذاها حالتان را خوب می‌کند تصاویر | شیک‌پوشی در تهران ۸۰ سال پیش چقدر خرج داشت؟ تصویری از برادر خسرو شکیبایی که با محمدرضا شجریان اشتباه می‌گیرند ویدئو | پستونک خوردن الیکا عبدالرزاقی در جوکر زنان!؛ خنده‌ی شدید احسان علیخانی پس از لالایی رپ ناهید مسلمی عکس | سحر دولتشاهی در کودکی فرسوده‌کننده‌ترین شغل دنیا چیست؟ عکس | تغییر چهره «اکبر» سریال پدرسالار در ۷۱ سالگی تصویر | مادر کریم باقری درگذشت تایلند چگونه به مرکز روسپیگری جهان تبدیل شد؟ ویدئو | بدحال شدن رویا میرعلمی با دیدن تیپ و حرکات ناهید مسلمی در جوکر زنان